De plaats van de vrouw

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:Je kunt mensen die lid zijn van een kerk waar het ontbreekt aan theologen nu eenmaal niet kwalijk nemen dat misinterpretaties van de Bijbel blijven voortduren.
Gelukkig, in kerken waar er wel theologen zijn, wordt de Bijbel niet mis geïnterpreteerd... :bobo
Inderdaad.
En over wie heeft Ambtenaar het nu eigenlijk? Over dr. P. de Vries en prof. Huijgen?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: Gelukkig, in kerken waar er wel theologen zijn, wordt de Bijbel niet mis geïnterpreteerd... :bobo
Dat zeg ik toch niet. Maar daar heb je wel debat tussen theologen.
Inderdaad.
En over wie heeft Ambtenaar het nu eigenlijk? Over dr. P. de Vries en prof. Huijgen?
Over beiden niet. Prima toch dat twee geleerden elkaars opvattingen beargumenteerd bestrijden. Daar kun je als leek van leren.

Ik had het over de kerk van @heusden-op.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef: Gelukkig, in kerken waar er wel theologen zijn, wordt de Bijbel niet mis geïnterpreteerd... :bobo
Dat zeg ik toch niet. Maar daar heb je wel debat tussen theologen.
En een debat tussen theologen levert geen misinterpretaties op?
Volgens mij ga je uit van de veronderstelling dat theologen nodig zijn om misinterpretaties aan de kaak te stellen. Of heb ik het mis? Hoe moet ik je opmerking over het gebrek aan theologen dan interpreteren?
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door Herman »

De Schriftgeleerden in de bijbel komen er ook niet best vanaf.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:Je kunt mensen die lid zijn van een kerk waar het ontbreekt aan theologen nu eenmaal niet kwalijk nemen dat misinterpretaties van de Bijbel blijven voortduren.

En dit moet kunnen?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door eilander »

pierre27 schreef:
Ambtenaar schreef:Je kunt mensen die lid zijn van een kerk waar het ontbreekt aan theologen nu eenmaal niet kwalijk nemen dat misinterpretaties van de Bijbel blijven voortduren.
En dit moet kunnen?
Ik vind het niet vrij van enige minachting. Het komt daarnaast rooms-katholiek over: laat de uitleg van de Bijbel maar aan de geestelijken over, de leken moeten dat dan overnemen.
Volgens mij staat er in de Bijbel juist iets over kinderen waaraan iets geopenbaard wordt dat voor verstandigen verborgen blijft...
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door heusden-op »

@Merel: ik begrijp je suggesties niet. En anderen: bij ons in de kerk zitten heel veel mensen die dr. zijn, hoor. Dus zo dom zijn we niet. Maar we zijn gewoon een hardwerkend slag mensen, die niet onnodig lang in de schoolbanken blijven zitten.
dam-leer
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door merel »

heusden-op schreef::) nou, merel, je snapt het weer eens niet. Van een jurist mag meer verwacht worden.
heusden-op schreef:@Merel: ik begrijp je suggesties niet. En anderen: bij ons in de kerk zitten heel veel mensen die dr. zijn, hoor. Dus zo dom zijn we niet. Maar we zijn gewoon een hardwerkend slag mensen,]die niet onnodig lang in de schoolbanken blijven zitten.
Waar heb jij last van?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door Mannetje »

Dftt
-
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door GJdeBruijn »

Mannetje schreef:Dftt
:super
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: De plaats van de vrouw

Bericht door heusden-op »

don't feed the trolls - very kwetsing for me!
dam-leer
Plaats reactie