Moedeloosheid. Wie kent het?

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Maanenschijn »

-DIA- schreef:
Herman schreef:Hier een aspirientje. Wel nemen. [img]https://www.debanier.nl/files/cache/e96 ... _f1833.jpg[/img]
Dank u! U laat onomwonden ZIEN wat u bedoelt! Het is in ieder geval duidelijk! En ik weet een beetje waar ik aan toe ben, en hoe er gedacht wordt. Of uw post zo fijnbesnaard is mag het forum over oordelen.

PS Wellicht goed bedoeld, maar ik ben niet bepaald depressief, of geestelijk depressief.
En toch denk ik, Herman een beetje inschattend, dat hij dit oprecht en welmenend bedoeld. Mogelijk dat het begeleidend schrijven wat fijngevoeliger had gekunnen.

De schrijver van het boek ziende, lijkt het me zeker een buitengewoon nuttig boek, vol van geestelijk medicijn. Voor een ieder, al dan niet depressief.

Overigens DIA, van harte sterkte, ik hoop dat het een periode voor u is die weer mag overgaan.

Blijf mij nabij, wanneer het duister daalt,
De nacht valt in, waarin geen licht meer straalt.
Andre helpers, Heer, ontvallen mij,
Der hulpelozen hulp, wees mij nabij.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Mara »

Luther schreef: Voor de helderheid: de vrijheid die in de PKN op dat punt bestaat, is er niet in de CGK.
Bedoel je nu dat de HSV gelezen moet worden als in de gemeente die gebruikt wordt? Gezien de reactie van Ad
Ad Anker schreef:Ik zou overigens geen moeite hebben om in zo'n geval de HSV voor te moeten lezen hoor.
Want dat is nl. niet zo. In onze gemeente is de HSV maar als er een predikant komt die de SV gebruikt, is dat geen enkel probleem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Desiree »

ejvl schreef:
Mara schreef:Maar voor echte verbondenheid moet je hier niet zijn, daarvoor is er teveel verdeeldheid en "hekel hebben aan". Ik denk niet dat een ontmoetingsavond hierin verbetering kan brengen.
Ik denk dat de verscheidenheid des persoons om de hoek komt kijken.
Ik lees hier namelijk zelden een onaardige reactie, en al helemaal geen "hekel hebben aan" reactie, terwijl ik toch 99% van de berichten lees.
Maar dat zal vast liggen aan hoe een persoon in elkaar steekt. Ik relativeer nagenoeg alles en vat zelden iets persoonlijks op. Als iemand zegt, EJvL, wat je nu zegt is klinkklare onzin en slaat echt nergens op, voel ik mij niet aangevallen. Ik lees de argumenten, haal het goede eruit, vergeet de rest. Nooit te oud om te leren.

Bijvoorbeeld:
@DIA voelt zich extreem snel aangevallen.
@DDD is de andere kant bijvoorbeeld, daar kun je bijna alles tegen zeggen en nog wordt het gerelativeerd.

En zo heeft iedere forummer zijn/haar eigen kenmerken hoe iets opgevat wordt. Ik zeg ook wel eens dingen die blijkbaar bij anderen nogal hard overkomen, waar ik mij totaal niet van bewust ben, en andersom ook.
Het gekke is, ik mag ze alle twee. Maar ik hou nu eenmaal niet van 12 in een dozijn...

Nou, soms heb ik ook domme postings.. blij dat iemand dan zegt dat ik verkeerd zit. Anders word ik nooit wakker. Op het moment zelf denk je :pan maar later denk je :oops en dan :love. Nou ja, in bepaalde mate natuurlijk :) .

Maar de laatste tijd gun ik me weinig tijd voor het forum. Ook al 300 keer gezegd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Luther »

Ad Anker schreef:
Luther schreef: Hihi, nee Ad, hoe jij erover denkt maakt me echt niet meer uit.
Het impliceert dat je mij niet serieus neemt met zo'n opmerking. En dat neem ik je dan wel kwalijk.
Integendeel. Maar ik raak niet meer uit m'n evenwicht als je (weer) eens wat onaardigs tegen me zegt. :)
Ad Anker schreef:
Voor de helderheid: de vrijheid die in de PKN op dat punt bestaat, is er niet in de CGK.
Dat is dan vervelend en daar was ik niet van op de hoogte. Ik zou overigens geen moeite hebben om in zo'n geval de HSV voor te moeten lezen hoor. Het is volgens mij de op één na beste vertaling die we in onze taal hebben.
Precies. De vraag is nu of DIA dit ook vindt en of hij dan nog de grote woorden (geen bevinding in een kerk met HSV) kan staande houden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef: Voor de helderheid: de vrijheid die in de PKN op dat punt bestaat, is er niet in de CGK.
Bedoel je nu dat de HSV gelezen moet worden als in de gemeente die gebruikt wordt? Gezien de reactie van Ad
Ad Anker schreef:Ik zou overigens geen moeite hebben om in zo'n geval de HSV voor te moeten lezen hoor.
Want dat is nl. niet zo. In onze gemeente is de HSV maar als er een predikant komt die de SV gebruikt, is dat geen enkel probleem.
Prima. Maar zo zijn niet alle gemeenten. Er zijn er ook waar de NBV gelezen moet worden; er zijn er ook waar de HSV gelezen moet worden; er zijn er ook waar de SV gelezen moet worden. :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:
Ad Anker schreef:
Luther schreef: Hihi, nee Ad, hoe jij erover denkt maakt me echt niet meer uit.
Het impliceert dat je mij niet serieus neemt met zo'n opmerking. En dat neem ik je dan wel kwalijk.
Integendeel. Maar ik raak niet meer uit m'n evenwicht als je (weer) eens wat onaardigs tegen me zegt. :)
Ad Anker schreef:
Voor de helderheid: de vrijheid die in de PKN op dat punt bestaat, is er niet in de CGK.
Dat is dan vervelend en daar was ik niet van op de hoogte. Ik zou overigens geen moeite hebben om in zo'n geval de HSV voor te moeten lezen hoor. Het is volgens mij de op één na beste vertaling die we in onze taal hebben.
Precies. De vraag is nu of DIA dit ook vindt en of hij dan nog de grote woorden (geen bevinding in een kerk met HSV) kan staande houden.
Nee Luther, en dat laatste moet je gewoon niet van DIA willen vragen. Maar daar moet je feeling voor hebben en ik mis dat een beetje in je reacties van vandaag richting DIA.
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door 2011 »

:wiz
-DIA- schreef:Is het goed te keuren dat Elia onder een jeneverstruik belande?
Moedeloos?
Hoe was het met Elia?
Niet goed te keuren.

Toch is er iets wat maakt dat ik niet verder kan .
Ik kan er niet meer tegenop.
Het maakt me zeer benauwd en beangst.
Als ik zie wat er gaande is.

Ik moet het forum verlaten.
Iets wat ik al zo lang moest.
Ik geloof niet dat er veel zijn die het begrijpen.
Misschien dat ik hier door eenzaamheid ben blijven hangen.
Laat me dan maar eenzaam zijn.

Er is geen begrip of verstaan.
Heel weinig en de meerderheid kan ik niet tegenop.
Ik moet gaan.
Anders houdt ik het niet vol.
Het gaat niet goed!

Misschien dat ik af en toe nog een preek plaats of een meditatie.
Dan reageer ik beter niet meer.
Groot gelijk dia!
Wegwezen hier bij die linkse rommel :wiz
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Luther »

Ad Anker schreef:Nee Luther, en dat laatste moet je gewoon niet van DIA willen vragen. Maar daar moet je feeling voor hebben en ik mis dat een beetje in je reacties van vandaag richting DIA.
Ja, ik vraag dat toch wel van hem. Ik realiseer me dat het wat hard over kan komen. Maar dat geldt evenzeer van zijn reacties. En ik voel haarscherp aan, waarom hij de dingen zegt, zoals hij ze zegt. Maar dat kan soms echt niet. En niet omdat ik het vervelend vind, o.i.d., maar er ligt ook een zwaar geestelijk oordeel in DIA's opmerkingen besloten. Ik hoop dan altijd maar dat dat onbewust is, maar ik weet dat niet zeker.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:
Ad Anker schreef:Nee Luther, en dat laatste moet je gewoon niet van DIA willen vragen. Maar daar moet je feeling voor hebben en ik mis dat een beetje in je reacties van vandaag richting DIA.
Ja, ik vraag dat toch wel van hem. Ik realiseer me dat het wat hard over kan komen. Maar dat geldt evenzeer van zijn reacties. En ik voel haarscherp aan, waarom hij de dingen zegt, zoals hij ze zegt. Maar dat kan soms echt niet. En niet omdat ik het vervelend vind, o.i.d., maar er ligt ook een zwaar geestelijk oordeel in DIA's opmerkingen besloten. Ik hoop dan altijd maar dat dat onbewust is, maar ik weet dat niet zeker.
Nee, ik ben het daar fundamenteel mee oneens. Ik weet inmiddels hoe DIA in elkaar steekt en daar kun je rekening mee houden. Deze post laat zien dat je dat niet ziet. Dat neem ik je niet kwalijk maar het is wel jammer.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Luther »

Ad Anker schreef:
Luther schreef:
Ad Anker schreef:Nee Luther, en dat laatste moet je gewoon niet van DIA willen vragen. Maar daar moet je feeling voor hebben en ik mis dat een beetje in je reacties van vandaag richting DIA.
Ja, ik vraag dat toch wel van hem. Ik realiseer me dat het wat hard over kan komen. Maar dat geldt evenzeer van zijn reacties. En ik voel haarscherp aan, waarom hij de dingen zegt, zoals hij ze zegt. Maar dat kan soms echt niet. En niet omdat ik het vervelend vind, o.i.d., maar er ligt ook een zwaar geestelijk oordeel in DIA's opmerkingen besloten. Ik hoop dan altijd maar dat dat onbewust is, maar ik weet dat niet zeker.
Nee, ik ben het daar fundamenteel mee oneens. Ik weet inmiddels hoe DIA in elkaar steekt en daar kun je rekening mee houden. Deze post laat zien dat je dat niet ziet. Dat neem ik je niet kwalijk maar het is wel jammer.
Ik weet hoe DIA in elkaar steekt en ik zie dat ook; desondanks heb ik geschreven wat ik heb geschreven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:Ik weet hoe DIA in elkaar steekt en ik zie dat ook; desondanks heb ik geschreven wat ik heb geschreven.
Wij verschillen hierover van mening.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Desiree »

2011 schreef::wiz
-DIA- schreef:Is het goed te keuren dat Elia onder een jeneverstruik belande?
Moedeloos?
Hoe was het met Elia?
Niet goed te keuren.

Misschien dat ik af en toe nog een preek plaats of een meditatie.
Dan reageer ik beter niet meer.
Groot gelijk dia!
Wegwezen hier bij die linkse rommel :wiz
Jij bent echt van 2011. Maar het is nu 2018.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door helma »

Beste Dia; ik hoop dat je toch net als Elia versterkt wordt onder de Jeneverboom. De Heere zocht Elia op en Hij is nog steeds Dezelfde.
Ook hoop ik dat je er net als Elia achterkomt dat hij wel dácht alleen te zijn; maar er toch nog 7000 (!) overgebleven waren die God dienden.

Sterkte!
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door olfie »

helma schreef:Beste Dia; ik hoop dat je toch net als Elia versterkt wordt onder de Jeneverboom. De Heere zocht Elia op en Hij is nog steeds Dezelfde.
Ook hoop ik dat je er net als Elia achterkomt dat hij wel dácht alleen te zijn; maar er toch nog 7000 (!) overgebleven waren die God dienden.

Sterkte!
Juist
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:
Luther schreef:Ik weet hoe DIA in elkaar steekt en ik zie dat ook; desondanks heb ik geschreven wat ik heb geschreven.
Wij verschillen hierover van mening.
Maar ik ben het in dit topic wel van harte met je eens, Ad.
Plaats reactie