Moedeloosheid. Wie kent het?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Orchidee »

Ah @Gertje: wat leuk om weer eens wat van je horen!
Ik hoop dat het goed gaat met je!
En natuurlijk de hartelijke groeten! :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jan Pieterszoon
Inactief
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2018, 12:04

Re: RE: Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Jan Pieterszoon »

Terri schreef:
eilander schreef:
Ad Anker schreef:
Luther schreef:Ik weet hoe DIA in elkaar steekt en ik zie dat ook; desondanks heb ik geschreven wat ik heb geschreven.
Wij verschillen hierover van mening.
Maar ik ben het in dit topic wel van harte met je eens, Ad.
En ik met Luther.
Want het is ook niet goed om iemand in zo'n gemoedstoestand te staven.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik herken zoveel van Dia, maar wat ben ik dankbaar dat er bij me gesneden is.....en dat deed pijn.
Dat kan namelijk ook liefde zijn en mededogen.
Inderdaad. En dan moet je die liefde en mededogen niet afdoen als wantrouwend gedachtengoed omdat de dominee het er niet mee eens is
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

Citaat waar ik op antwoordde schreef:Alweer? sorry, maar na de zoveelste keer kan ik dit niet meer serieus nemen.
Tot vreugde van het forum? Of bedoelt u toch wat medelijden mijn zwakheid? Ik val mezelf wel ontelbare malen tegen. Misschien kent u dat ook wel. Maar, dit wel, het is een tijd van grote benauwdheid en het oordeel begint, naar Gods Woord, bij het huis Gods. En als het daar begint, waar zal het einde zijn? Dat grijpt heel diep in. En dan moet ik wel zeggen: Wie merkt de diepte ervan?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Citaat waar ik op antwoordde schreef:Alweer? sorry, maar na de zoveelste keer kan ik dit niet meer serieus nemen.
Tot vreugde van het forum? Of bedoelt u toch wat medelijden mijn zwakheid? Ik val mezelf wel ontelbare malen tegen. Misschien kent u dat ook wel. Maar, dit wel, het is een tijd van grote benauwdheid en het oordeel begint, naar Gods Woord, bij het huis Gods. En als het daar begint, waar zal het einde zijn? Dat grijpt heel diep in. En dan moet ik wel zeggen: Wie merkt de diepte ervan?
Voor de duidelijkheid, ik noem geen naam. Degene die het postte verwijderde het bericht terwijl ik antwoordde. De poster weet het zelf wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:
Citaat waar ik op antwoordde schreef:Alweer? sorry, maar na de zoveelste keer kan ik dit niet meer serieus nemen.
Tot vreugde van het forum? Of bedoelt u toch wat medelijden mijn zwakheid? Ik val mezelf wel ontelbare malen tegen. Misschien kent u dat ook wel. Maar, dit wel, het is een tijd van grote benauwdheid en het oordeel begint, naar Gods Woord, bij het huis Gods. En als het daar begint, waar zal het einde zijn? Dat grijpt heel diep in. En dan moet ik wel zeggen: Wie merkt de diepte ervan?
Voor de duidelijkheid, ik noem geen naam. Degene die het postte verwijderde het bericht terwijl ik antwoordde. De poster weet het zelf wel.
Nee, dat was ik dus. en ikzelf heb niks verwijderd.
En ik bedoel dat ik zo vaak de aankondiging van uw vertrek heb gezien (van u en nog meerdere personen die terug blijven komen) dat het moeilijk word om dat serieus te nemen, zo sinpel bedoel ik het.
Dat staat geheel los van mijn ''oordeel'' over uw gezondheid want dat kan ik vanachter mijn laptop niet zien.
Daar wens ik u het beste mee.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef:
Citaat waar ik op antwoordde schreef:Alweer? sorry, maar na de zoveelste keer kan ik dit niet meer serieus nemen.
Tot vreugde van het forum? Of bedoelt u toch wat medelijden mijn zwakheid? Ik val mezelf wel ontelbare malen tegen. Misschien kent u dat ook wel. Maar, dit wel, het is een tijd van grote benauwdheid en het oordeel begint, naar Gods Woord, bij het huis Gods. En als het daar begint, waar zal het einde zijn? Dat grijpt heel diep in. En dan moet ik wel zeggen: Wie merkt de diepte ervan?
Voor de duidelijkheid, ik noem geen naam. Degene die het postte verwijderde het bericht terwijl ik antwoordde. De poster weet het zelf wel.
Nee, dat was ik dus. en ikzelf heb niks verwijderd.
En ik bedoel dat ik zo vaak de aankondiging van uw vertrek heb gezien (van u en nog meerdere personen die terug blijven komen) dat het moeilijk word om dat serieus te nemen, zo sinpel bedoel ik het.
Dat staat geheel los van mijn ''oordeel'' over uw gezondheid want dat kan ik vanachter mijn laptop niet zien.
Daar wens ik u het beste mee.
Kunt u zich voorstellen dat u in moedeloosheid iets zegt? Ik geloof dat dit toch niet altijd vreemde zaken zijn. Als je 10 jaar tegengesproken wordt, of gewantrouwd, dan doet dat iets met een mens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Kunt u zich voorstellen dat u in moedeloosheid iets zegt? Ik geloof dat dit toch niet altijd vreemde zaken zijn. Als je 10 jaar tegengesproken wordt, of gewantrouwd, dan doet dat iets met een mens.
Ik vind het een trieste zaak dat de vroomste mensen (althans die dat proberen te zijn en/of dat laten voorkomen) hun vroomheid en hun kijk op het woord van God altijd en immer menen te moeten vermengen met moedeloosheid en neerslachtigheid, het Evangelie is juist ook een blijde boodschap waaruit men hoop, vertrouwen en verlossing kan putten.
Ik zeg dit strikt met betrekking op de band tussen u en dit Forum, over het verband van uw gemoedsrust met uw fysieke gezondheid of andere aangelegenheden laat ik mij met alle respect niet uit, noch sta ik mijzelf dat toe, zij het openlijk of in mijzelf.

Maar buiten dat, begint die ''geslagen hond'' routine die sommigen hier keer op keer menen te moeten vertonen mij te vervelen.
Bovendien is er niets of niemand die u of anderen verplicht hier tien jaar tegen uw zin in rond te blijven hangen.
Dat doet men alleen in gevallen van detentie wat mij hier niet van toepassing lijkt.
Tot slot laat ik u weten dat ik uw (overige) geluid en bijdragen over het algemeen wel heb weten te waarderen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
Ik vind het een trieste zaak dat de vroomste mensen (althans die dat proberen te zijn en/of dat laten voorkomen) hun vroomheid en hun kijk op het woord van God altijd en immer menen te moeten vermengen met moedeloosheid en neerslachtigheid, het Evangelie is juist ook een blijde boodschap waaruit men hoop, vertrouwen en verlossing kan putten.
Ik zeg dit strikt met betrekking op de band tussen u en dit Forum, over het verband van uw gemoedsrust met uw fysieke gezondheid of andere aangelegenheden laat ik mij met alle respect niet uit, noch sta ik mijzelf dat toe, zij het openlijk of in mijzelf.

Maar buiten dat, begint die ''geslagen hond'' routine die sommigen hier keer op keer menen te moeten vertonen mij te vervelen.
Bovendien is er niets of niemand die u of anderen verplicht hier tien jaar tegen uw zin in rond te blijven hangen.
Dat doet men alleen in gevallen van detentie wat mij hier niet van toepassing lijkt.
...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef:
Ik vind het een trieste zaak dat de vroomste mensen (althans die dat proberen te zijn en/of dat laten voorkomen) hun vroomheid en hun kijk op het woord van God altijd en immer menen te moeten vermengen met moedeloosheid en neerslachtigheid, het Evangelie is juist ook een blijde boodschap waaruit men hoop, vertrouwen en verlossing kan putten.
Ik zeg dit strikt met betrekking op de band tussen u en dit Forum, over het verband van uw gemoedsrust met uw fysieke gezondheid of andere aangelegenheden laat ik mij met alle respect niet uit, noch sta ik mijzelf dat toe, zij het openlijk of in mijzelf.

Maar buiten dat, begint die ''geslagen hond'' routine die sommigen hier keer op keer menen te moeten vertonen mij te vervelen.
Bovendien is er niets of niemand die u of anderen verplicht hier tien jaar tegen uw zin in rond te blijven hangen.
Dat doet men alleen in gevallen van detentie wat mij hier niet van toepassing lijkt.
Tot slot laat ik u weten dat ik uw (overige) geluid en bijdragen over het algemeen wel heb weten te waarderen.
De vraag was: Moedeloosheid, Wie kent het?
Als je hier niets mee hebt en het ook niet herkent, waarom lees je dan dit topic?
Je volgt je eigen advies niet op, nl. niemand die anderen verplicht tegen uw zin in dit topic rond te hangen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef: De vraag was: Moedeloosheid, Wie kent het?
Als je hier niets mee hebt en het ook niet herkent, waarom lees je dan dit topic?
Ik heb dit topic gelezen omdat ik het juist wel herken.
Ik heb de laatste tijd het nodige mee gemaakt en weet ook niet wat de toekomst voor mij inhoud.
Maar zodra ik dus kom kijken blijkt het om het hartzeer te gaan van iemand die tegengesproken word op een discussieforum.
Alstublieft....maar evengoed heeft u ergens een punt, ik laat het hierbij.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
Mara schreef: De vraag was: Moedeloosheid, Wie kent het?
Als je hier niets mee hebt en het ook niet herkent, waarom lees je dan dit topic?
Ik heb dit topic gelezen omdat ik het juist wel herken.
Ik heb de laatste tijd het nodige mee gemaakt en weet ook niet wat de toekomst voor mij inhoud.
Maar zodra ik dus kom kijken blijkt het om het hartzeer te gaan van iemand die tegengesproken word op een discussieforum.
Alstublieft....maar evengoed heeft u ergens een punt, ik laat het hierbij.
Ja ik heb het gedaan. Ik ben de schuldige.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door mirjam »

---knip--- Niet op de persoon aub.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier een off-topic bericht + reacties verwijderd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door -DIA- »

Maaar... euh...even denken... Héb ik het dan eigenlijk wel gedaan? Ik als ik nu ga nadenken (dat is soms een kunst), wàt heb ik dan eigenlijk gedaan?
Ik bedoel me vanzelf niet te ontschuldigen waar er schuld ligt. We hopen wel recht door zee te blijven gaan. Is er een reden, den héb ik het gedaan, zo niet, dan weet ik het niet. Of ja... ik weet wel wat, maar je kunt ook niet alles hardop zeggen. Een goed verstaander heeft aan een half woord soms genoeg.

Een zwerver door de woestijn des levens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Moedeloosheid. Wie kent het?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Maaar... euh...even denken... Héb ik het dan eigenlijk wel gedaan? Ik als ik nu ga nadenken (dat is soms een kunst), wàt heb ik dan eigenlijk gedaan?
Het gaat er niet om wat u gedaan heeft mijn waarde Dia, het gaat er juist om wat u GELATEN heeft te doen.
Kennis en inzicht komen tot diegene die er om vragen.
Daarbij blijf ik zeggen dat ik buiten dit onderwerp, uw bijdragen altijd hebt gewaardeerd.
Een geluid dat men tegenwoordig te weinig hoort.
Ik aanvaard uw excuus en laat het hier bij.

Ik groet u.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie