Is Goliath twee keer gestorven?

Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Is Goliath twee keer gestorven?

Bericht door Valcke »

Geytenbeekje schreef:Daar heb ik het niet van.
Maar dat zie je ook niet in Hooglied dat dit slaat op Jezus, het word niet letterlijk neer geschreven, terwijl iedereen zegt dat je dat wel mag vergeestelijken, ik vroeg me af of je dat bij dit ook mag doen
Laten we dan David - ook in deze geschiedenis - maar zien als voorbeeld (type) van Christus Die de slang de kop vermorzelt. En niet de goddeloze Goliath (een hele vreemde gedachte).
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Is Goliath twee keer gestorven?

Bericht door Geytenbeekje »

Valcke schreef:
Geytenbeekje schreef:Daar heb ik het niet van.
Maar dat zie je ook niet in Hooglied dat dit slaat op Jezus, het word niet letterlijk neer geschreven, terwijl iedereen zegt dat je dat wel mag vergeestelijken, ik vroeg me af of je dat bij dit ook mag doen
Laten we dan David - ook in deze geschiedenis - maar zien als voorbeeld (type) van Christus Die de slang de kop vermorzelt. En niet de goddeloze Goliath (een hele vreemde gedachte).
Dat is dan beter.
Al komt Jezus uit een lijn die ook goddelozen telde...
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Is Goliath twee keer gestorven?

Bericht door Valcke »

Geytenbeekje schreef:
Valcke schreef:
Geytenbeekje schreef:Daar heb ik het niet van.
Maar dat zie je ook niet in Hooglied dat dit slaat op Jezus, het word niet letterlijk neer geschreven, terwijl iedereen zegt dat je dat wel mag vergeestelijken, ik vroeg me af of je dat bij dit ook mag doen
Laten we dan David - ook in deze geschiedenis - maar zien als voorbeeld (type) van Christus Die de slang de kop vermorzelt. En niet de goddeloze Goliath (een hele vreemde gedachte).
Dat is dan beter.
Al komt Jezus uit een lijn die ook goddelozen telde...
Zeker. Maar wanneer we iemand een voorbeeld / type van Christus noemen, dan is er ergens een overeenkomst of afbeelding te vinden die op Christus geduid mag worden.
Zo mogen we Perez in zijn geboorte ook een voorbeeld van Christus noemen hoewel hij uit hoererij geboren was; idem Simson in (met name) zijn dood ondanks dat Simsons leven ernstige gebreken vertoonde; en zo vele andere geschiedenissen en personen. Maar in de zaak waarin zij een type waren, spreekt een wonderlijke overeenkomst.
Plaats reactie