Preken uit de NGB?

mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Preken uit de NGB?

Bericht door mirjam »

@DDD: Wat bedoel je met een doelgroepengemeente?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken uit de NGB?

Bericht door DDD »

Luther schreef:
DDD schreef:Ook dat is zeker waar. Maar het is een deel van de Nederlandse jongeren. Bij mij in de kerk kan zo´n prekenserie ook prima. Maar ik kan zo ook gemeenten opnoemen, waarin dat niet kan.
O, ik ook. Dat zijn veelal gemeenten die ver van het gereformeerde spoor zijn. Waarin de jongeren ook niet meer leren om de juiste vragen te stellen.
Als men moeite heeft met de DL moet men dat noodzakelijkerwijs ook hebben met Rom. 5, Ef. 2, 2 Kor. 5, etc. Of vind je dat die hoofdstukken ook niet aansluiten bij de vragen van (jongeren in de) gemeente van 2018?
Nee hoor. Je gaat er ten onrechte vanuit dat de problemen inhoudelijk zijn. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het kan ook een idee zijn dat aan een stichtelijke preek in de weg staat. Dat zie je hier op het forum ook. Er zijn een hoop mensen die niet logisch redeneren.

Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg hoofdstukken in de bijbel die niet aansluiten bij vragen van gemeenten in 2018. Maar je hoeft ook niet ieder hoofdstuk te bepreken. Al denk ik dat een goede dominee wel een eind kan komen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken uit de NGB?

Bericht door DDD »

mirjam schreef:@DDD: Wat bedoel je met een doelgroepengemeente?
Een gemeente die zich richt op een specifiek segment binnen het kerkelijk spectrum. In dit geval is de gemeente zelfs naar een andere plaats verschoven, om onder de juiste regelingen te vallen. Het fijne weet ik er niet meer precies van, maar dat kun je zo nazoeken.

Het woord doelgroep is toch niet zo heel moeilijk Nederlands? Het is een veel gebruikt woord.
Plaats reactie