Taal

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Bij ons zijn alle kassa's kletskassa's.
:haha Hier ook... :haha ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

In dat geval zou ik graag een afzonderlijke kassa hebben zonder kletspraatjes. Ik heb het al druk genoeg om alle vrienden bij te houden. Als er een oude mevrouw een praatje wil maken in de trein is dat ook prima, maar de pubers achter de kassa kletsen maar in hun vrije tijd, wat mij betreft.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Taal

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:In dat geval zou ik graag een afzonderlijke kassa hebben zonder kletspraatjes. Ik heb het al druk genoeg om alle vrienden bij te houden. Als er een oude mevrouw een praatje wil maken in de trein is dat ook prima, maar de pubers achter de kassa kletsen maar in hun vrije tijd, wat mij betreft.
Daar heb je zelfscankassa's voor.
-
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Gek genoeg vind ik die dan weer spijtig, omdat ze slecht zijn voor de werkgelegenheid. Maar dat is ook een achterhoedegevecht. Dat krijg je als je een oude(re) man wordt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat krijg je als je een oude(re) man wordt.
:mdr
Gelukkig zeg je het zelf. :yahoo

Maar als jij aan de kassa komt met je boodschappen zeg je niets tegen de kassamedewerker? Dat is toch onaardig?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Ik zeg heel vriendelijk 'goedenavond' -bijvoorbeeld-. Of 'hallo'. Maar ik hoef niet te horen dat het mooi weer is of te vertellen hoe het gaat met de kat van de buren. Maar het ligt niet zo scherp, soms zegt iemand iets leuks of valt er iets voor, en dat vind ik prima. Pas was er een jongen bij de Aldi die opmerkte dat ik veel lekkere dingen en veel kauwgom kocht. Dat was inderdaad zo die keer en dat vind ik verder prima. Dan zeg ik even aardig terug dat Aldi de lekkerste kauwgom heeft, bij mijn weten en dat ik daar niet zo vaak kom.

Maar ik zou er -gemiddeld genomen- niet op zitten te wachten om dat gesprek dan nog tien minuten voort te zetten :D
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Taal

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik zeg heel vriendelijk 'goedenavond' -bijvoorbeeld-. Of 'hallo'. Maar ik hoef niet te horen dat het mooi weer is of te vertellen hoe het gaat met de kat van de buren. Maar het ligt niet zo scherp, soms zegt iemand iets leuks of valt er iets voor, en dat vind ik prima. Pas was er een jongen bij de Aldi die opmerkte dat ik veel lekkere dingen en veel kauwgom kocht. Dat was inderdaad zo die keer en dat vind ik verder prima. Dan zeg ik even aardig terug dat Aldi de lekkerste kauwgom heeft, bij mijn weten en dat ik daar niet zo vaak kom.

Maar ik zou er -gemiddeld genomen- niet op zitten te wachten om dat gesprek dan nog tien minuten voort te zetten :D
1. Bij welke supermarkt zou je nooit kauwgom halen ?
2. Waarom niet bij die supermarkten ?
3. Welke lekkere dingen heb je meegenomen ?
4. Zou je dat bij de minst fijne supermarkt dat ook doen ?
:haha :haha
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Dat valt iets teveel onder de categorie kletspraatjes. :D :yahoo
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Taal

Bericht door Terri »

DDD schreef:Ik zeg heel vriendelijk 'goedenavond' -bijvoorbeeld-. Of 'hallo'. Maar ik hoef niet te horen dat het mooi weer is of te vertellen hoe het gaat met de kat van de buren. Maar het ligt niet zo scherp, soms zegt iemand iets leuks of valt er iets voor, en dat vind ik prima. Pas was er een jongen bij de Aldi die opmerkte dat ik veel lekkere dingen en veel kauwgom kocht. Dat was inderdaad zo die keer en dat vind ik verder prima. Dan zeg ik even aardig terug dat Aldi de lekkerste kauwgom heeft, bij mijn weten en dat ik daar niet zo vaak kom.

Maar ik zou er -gemiddeld genomen- niet op zitten te wachten om dat gesprek dan nog tien minuten voort te zetten :D
Als ik in de rij zou staan en zo'n situatie voor me zou meemaken in een supermarkt, ga ik blij naar huis.
'Het zijn de kleine dingen die het doen' en vriendelijkheid kost geen geld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Jantje »

@DDD, je mag blij zijn dat je niet hier woont. Zomers is de kans aanzienlijk dat je langer in de rij moet staan bij de kassa. En dan is het leuk om eens een praatje te maken met deze of gene. Of het nu een Duitser is of een Schoolzichter.

Maar goed, dat zijn natuurlijk beiden vakantiegangers. Ik denk dat jij zo'n haastige man bent die zijn pinpas al uit het pinapparaat haalt als er nauwelijks de melding is gegeven dat je daadwerkelijk betaald hebt en tijdens het weglopen nog meldt dat je geen kassabon hoeft. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Nee. Ik wil altijd heel graag een kassabon. Zo rijk ben ik helaas niet.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Dodo »

Ik maak echt wel eens een praatje in de supermarkt, maar niet als er nog mensen achter me in de rij staan.
En wat DDD overkwam, dat de cassière commentaar geeft op je aankopen, hoe vriendelijk hij dat ook doet, kan echt niet. Als zijn baas dat had gehoord, had hij er een reprimande voor kunnen krijgen.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Ik denk dat het jou ook zou kunnen gebeuren want het was in jouw dorp :D

Ik vond het wel erg grappig. Er was niets negatiefs in het commentaar hoor. Waarom zou dat niet mogen? Ik kan me voorstellen dat je geen commentaar moet leveren op intieme aankopen, omdat dat gevoelig kan liggen. En nieuwsgierige vragen stellen kan ook niet. Maar als iemand drie taarten koopt, is het toch juist attent om hem een gezellige dag te wensen?

Hij werkte ondertussen goed door. Dat kan ook niet iedere man. Als ik had gehoord dat hij een reprimande kreeg, had ik ter plekke een klacht ingediend over zijn baas.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Taal

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Nee. Ik wil altijd heel graag een kassabon. Zo rijk ben ik helaas niet.
Wat maakt dat dan voor verschil ?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Taal

Bericht door -DIA- »

Als een mens in zijn omgeving onbegrepen is, en iedereen op hem moppert... weet je dat één vriendelijk woordje van een caissière zo enorm veel kan doen? Het tilt je als het ware eventjes uit je ellende. Wonderlijk, wat een vriendelijk woord kan doen.

Overigens wil men hier niet massaal aan de zelfscan. Er moet als het ware zachte drang worden uitgeoefend... Men schijnt toch het onpersoonlijke van de zelfscan niet zo te prefereren...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie