Taal

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Ik denk dat het jou ook zou kunnen gebeuren want het was in jouw dorp :D

Ik vond het wel erg grappig. Er was niets negatiefs in het commentaar hoor. Waarom zou dat niet mogen? Ik kan me voorstellen dat je geen commentaar moet leveren op intieme aankopen, omdat dat gevoelig kan liggen. En nieuwsgierige vragen stellen kan ook niet. Maar als iemand drie taarten koopt, is het toch juist attent om hem een gezellige dag te wensen?

Hij werkte ondertussen goed door. Dat kan ook niet iedere man. Als ik had gehoord dat hij een reprimande kreeg, had ik ter plekke een klacht ingediend over zijn baas.
Toch is het echt zo. Klanten moeten niet het gevoel krijgen dat ze zich moeten verantwoorden over hun aankopen.
Mijn man heeft daar een anekdote van. Zijn oom staat op de markt met kaas. Elke week kwam een meneer een halve kaas kopen, ik geloof nagelkaas. Een wat ongewonere soort. Op een gegeven moment vroeg oom, half als grapje, hoe het toch kwam dat meneer zoveel van deze kaas kocht. De man gaf geen antwoord, betaalde en is nooit meer terug geweest.

Grappig dat het in 'onze ' Aldi was. Daar zijn ze wel vriendelijk, maar ook net genoeg. Het houdt niet over. In de Jumbo doen ze veel meer aan klantvriendelijkheid, dat merk je.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Taal

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Nee. Ik wil altijd heel graag een kassabon. Zo rijk ben ik helaas niet.
Wat maakt dat dan voor verschil ?
Dat ik graag bekijk wat ik uitgeef. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Zo weet ik bijvoorbeeld dat de AH voor verschillende producten ongeveer een derde duurder is dan Lidl.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Taal

Bericht door Terri »

Bij ons is de klantvriendelijkheid bij de Aldi met sprongen omhoog gegaan t.o.v. 20 jaar geleden. Het is hier inmiddels een echt gezellige winkel geworden. Het personeel is ook gewoon erg vriendelijk en leuk, niet opgelegd of gekunsteld, ze selecteren w.b. personeel toch anders, schat ik zo in.
sorry offtopic
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Taal

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Nee. Ik wil altijd heel graag een kassabon. Zo rijk ben ik helaas niet.
Wat maakt dat dan voor verschil ?
Dat ik graag bekijk wat ik uitgeef. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Zo weet ik bijvoorbeeld dat de AH voor verschillende producten ongeveer een derde duurder is dan Lidl.
Dirk schijnt ook een stuk goedkoper te zijn. Maar het moet vanzelf wel uit de lengte of de breedte komen... We kunnen Aldi niet met AH vergelijken. Dat is (qua assortiment en organisatorisch onder meer) een wereld van verschil. Dirk zit daar ergens tussenin.
Als we Aldi een discounter noemen, en Dirk een soft-discounter, dan is AH een full service supermarkt. Daar betaal je nu eenmaal voor...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Taal

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Dirk schijnt ook een stuk goedkoper te zijn. Maar het moet vanzelf wel uit de lengte of de breedte komen... We kunnen Aldi niet met AH vergelijken. Dat is (qua assortiment en organisatorisch onder meer) een wereld van verschil. Dirk zit daar ergens tussenin.
Als we Aldi een discounter noemen, en Dirk een soft-discounter, dan is AH een full service supermarkt. Daar betaal je nu eenmaal voor...
Gisteren stond ik voor de zuivelkoeling bij de Jumbo en naast me stond een man diep te zuchten. "Wat is het toch duur", verzuchtte hij.
Ik vroeg wat hij zo duur vond, want de melk is daar, ook de biologische, goedkoop.
"Ik eet vaak pap, mevrouw" zei de man.
"Misschien kunt u dan beter bij de Lidl of de Aldi", vroeg ik hem.
"Nou nee hoor, ik heb een uitkering, 900 euro, daar moet ik alles van doen en dat lukt me ook niet als ik daar mijn boodschappen haal, bovendien is heel veel niet geschikt. Ze verkopen daar alleen hele broden, hele kolen, grote zakken voorgesneden groenten, en ik ben maar alleen. Dus ik eet vaak pap."
DDD schreef:Zo weet ik bijvoorbeeld dat de AH voor verschillende producten ongeveer een derde duurder is dan Lidl.
En andersom. Dat hoor ik van mensen die het grootste deel van hun weekboodschappen daar halen, maar bepaalde artikelen laten liggen omdat ze relatief duur zijn.
-DIA- schreef:Als een mens in zijn omgeving onbegrepen is, en iedereen op hem moppert... weet je dat één vriendelijk woordje van een caissière zo enorm veel kan doen? Het tilt je als het ware eventjes uit je ellende. Wonderlijk, wat een vriendelijk woord kan doen.
Dat is zeker waar DIA! Sommige mensen snakken gewoon naar een praatje.
In de grote AH hier staat een grote eettafel, met een koffiemachine erop en daar zitten altijd - oudere - mensen, gezellig met elkaar te praten. Blijkbaar is daar behoefte aan.
Dodo schreef:dat de cassière commentaar geeft op je aankopen, hoe vriendelijk hij dat ook doet, kan echt niet. Als zijn baas dat had gehoord, had hij er een reprimande voor kunnen krijgen.
Is dat zo?
Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Ik krijg vaak de vraag als er een nieuw produkt voorbij komt: o, is dat nieuw? Of: is dat lekker?
Het wordt ongemakkelijk als je een krat bier en een paar flessen wijn in je kar hebt en er wordt een lollige opmerking gemaakt in de trant van: is dit alleen voor vandaag?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Taal

Bericht door Zita »

Mara schreef: Gisteren stond ik voor de zuivelkoeling bij de Jumbo en naast me stond een man diep te zuchten. "Wat is het toch duur", verzuchtte hij.
Ik vroeg wat hij zo duur vond, want de melk is daar, ook de biologische, goedkoop.
"Ik eet vaak pap, mevrouw" zei de man.
"Misschien kunt u dan beter bij de Lidl of de Aldi", vroeg ik hem.
"Nou nee hoor, ik heb een uitkering, 900 euro, daar moet ik alles van doen en dat lukt me ook niet als ik daar mijn boodschappen haal, bovendien is heel veel niet geschikt. Ze verkopen daar alleen hele broden, hele kolen, grote zakken voorgesneden groenten, en ik ben maar alleen. Dus ik eet vaak pap."
Wat een onzin. De Lidl heeft wel degelijk halve broden. Kleine zakjes voorgesneden groenten zijn relatief zo duur, dat je beter voor twee dagen kunt koken met een 400gr-zak. Dit klinkt als iemand die wel in problemen, maar niet in simpele oplossingen kan denken.
Als je echt wilt, kun je heel prima goedkoop, makkelijk en gezond eten.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Taal

Bericht door merel »

Je kan toch ook een hele rode kool klaarmaken ( kost bij de Lidl maar €1,29) en dan heb je voor 5 keer eten als je alleen bent. Lijkt mij de ideale oplossing. En boerenkool kan je ook heerlijk opbakken. En een heel brood kan toch ook de diepvries in en elke dag er wat uit halen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Dodo »

Pap kost toch niks? Melk is niet duur, havermout is vijftig cent voor een halve kilo. Wat suiker en je hebt een stevig ontbijt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Taal

Bericht door Mara »

Zita schreef:Wat een onzin.
Zita schreef:Als je echt wilt, kun je heel prima goedkoop, makkelijk en gezond eten.
merel schreef:Je kan toch ook een hele rode kool klaarmaken
Dodo schreef:Pap kost toch niks? Melk is niet duur, havermout is vijftig cent
Waarom werden wij in de kerken dan vorige maand opgeroepen om een doos boodschappen af te staan tbv de voedselbank :jongle
Er zijn dus helemaal geen problemen, je eet gewoon 5 dagen na elkaar rode kool.
Maar op dit forum wordt het dus als onzin bestempelt.
Iets met christelijke barmhartigheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Taal

Bericht door merel »

Was deze meneer dan afhankelijk van de voedselbank? Jij stelt dat bij de Lidl geen kleinere porties te krijgen zijn en dat klopt dus niet. Er zijn veel andere mogelijkheden
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Taal

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Zita schreef:Wat een onzin.
Zita schreef:Als je echt wilt, kun je heel prima goedkoop, makkelijk en gezond eten.
merel schreef:Je kan toch ook een hele rode kool klaarmaken
Dodo schreef:Pap kost toch niks? Melk is niet duur, havermout is vijftig cent
Waarom werden wij in de kerken dan vorige maand opgeroepen om een doos boodschappen af te staan tbv de voedselbank :jongle
Er zijn dus helemaal geen problemen, je eet gewoon 5 dagen na elkaar rode kool.
Maar op dit forum wordt het dus als onzin bestempelt.
Iets met christelijke barmhartigheid.
Dit vind ik niet helemaal eerlijk. Zita zegt bijvoorbeeld dat het onzin is dat de Lidl alleen hele broden verkoopt, of andere grootverpakkingen. Uit eigen ervaring kan ik dat inderdaad bevestigen (en heeft zo iemand dan ook geen vriezer?). Ze zegt dus niet dat het onzin is dat er armoede bestaat. Ook dat kan uit eigen ervaring bevestigen.
Als je bedoelt dat we daar niet maar makkelijk over moeten doen, en dat er teveel stille armoede is, dan ben ik het daar helemaal mee eens. Maar je moet anderen geen dingen in de mond leggen die ze niet hebben gezegd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Taal

Bericht door Mara »

merel schreef:Was deze meneer dan afhankelijk van de voedselbank? Jij stelt dat bij de Lidl geen kleinere porties te krijgen zijn en dat klopt dus niet. Er zijn veel andere mogelijkheden
Dat zeggen de vaste Lidl klanten! Ik kom sporadisch bij de Lidl, maar ik zie ook alleen maar 500 grams zakken andijvie, voorverpakte snij- en sperziebonen. Het is meer een familiewinkel.
Bij Hoogvliet bijvoorbeeld kun je een kwart brood krijgen, halve onsjes beleg en kaas.
Ik heb niet gevraagd of hij afhankelijk is van de voedselbank, maar hij moest rondkomen van een uitkering zei hij en daarvan kon hij niet alles kopen. Hij at pap zodat hij beleg uitspaarde en meteen zuivel binnenkreeg.
Havermout en rijstepap zijn voedzaam en gezond.
Ik schaamde me een beetje omdat de luxe desserts stonden uitgestald voor onze neuzen. Voor mij geen probleem om die in mijn karretje te doen, voor hem een verboden lokkertje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Taal

Bericht door Mara »

eilander schreef: Dit vind ik niet helemaal eerlijk. Zita zegt bijvoorbeeld dat het onzin is dat de Lidl alleen hele broden verkoopt, of andere grootverpakkingen. Uit eigen ervaring kan ik dat inderdaad bevestigen (en heeft zo iemand dan ook geen vriezer?). Ze zegt dus niet dat het onzin is dat er armoede bestaat. Ook dat kan uit eigen ervaring bevestigen.
Als je bedoelt dat we daar niet maar makkelijk over moeten doen, en dat er teveel stille armoede is, dan ben ik het daar helemaal mee eens. Maar je moet anderen geen dingen in de mond leggen die ze niet hebben gezegd.
Pardon? Ik citeer gewoon.
Nee, niet iedereen heeft een vriezer. En als er meteen weer met termen als onzin wordt gesmeten, wordt het weer een onprettige discussie.
Als dat zo is, dan vind ik de 3 reacties onzin.
Alsof je niet mag klagen als je van de bijstand moet leven.
Ik zou ook denken dat je dan bij de Aldi of Lidl beter af zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Taal

Bericht door Bonny »

Dodo schreef:Pap kost toch niks? Melk is niet duur, havermout is vijftig cent voor een halve kilo. Wat suiker en je hebt een stevig ontbijt.
Precies. En dat is ook een reden waarom er vandaag met de trekker over de snelweg wordt gereden. En als het even kan ook die distributiecenters van de supers platleggen
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Taal

Bericht door Dodo »

Bonny schreef:
Dodo schreef:Pap kost toch niks? Melk is niet duur, havermout is vijftig cent voor een halve kilo. Wat suiker en je hebt een stevig ontbijt.
Precies. En dat is ook een reden waarom er vandaag met de trekker over de snelweg wordt gereden. En als het even kan ook die distributiecenters van de supers platleggen
Zo bedoelde ik dat niet. Als de melk twee dubbeltjes duurder wordt, kun je er nog steeds heel voordelige pap mee maken. Als je voor weinig geld goed wil eten, moet je wat meer werk doen en creatief zijn. Zelf havermoutpap maken is gezond en kost heel weinig. Droge peulvruchten zijn goedkoop, heel voedzaam en makkelijk klaar te maken. Het kost alleen wat meer tijd. Seizoensgroenten kopen is meestal voordelig. Enzovoorts.
Plaats reactie