Rens overleden....

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Rens overleden....

Bericht door Orchidee »

Gecondoleerd...allen Gods vertroostende hulp en bijstand toegewenst, voor nu maar ook voor de toekomende tijd!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Rens overleden....

Bericht door Kislev »

Tsjonge, hier schrik ik van! Ook ik hoopte dat het wel (weer) mee zou vallen. Niet dus. Het voelt nog erg onwezenlijk, kan me bijna niet voorstellen dat Rens er nu echt niet meer is..... Sterkte voor de nabestaanden.

Ik herinner me een sympathieke foto waarin hij in keurig zondags kostuum poseerde. Zo zal ik hem proberen te herinneren.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Rens overleden....

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:een bijzonder mens is er niet meer
Verschillende keren afscheid genomen; altijd weer teruggekomen.
En eigenlijk hoopte je dat deze keer ook.

Iemand die je niet gauw zal vergeten.
De preken van ds Baan raakten hem. 'k Heb wel eens mail van hem gehad waarin hij dat uitte.
Mail die me verwonderde; die mij ook raakte.
Hij was altijd op zoek naar antwoorden. Naar rust.
Veel meegemaakt in zijn leven. Wie zal dat allemaal hebben kunnen peilen?

Z'n hyvespagina typeert hem. Voordat je alles gezien hebt ben je wel even bezig.
Maar centraal op de pagina staat een groot gedeelte uit Matth. 5.
Ik hoop dat hij daarin toch zijn rust heeft mogen vinden.

Dat allen die verdriet hebben van het verlies ook die rust mogen zoeken/ervaren in het Woord.

Ook Ds.van Boven uit De Valk-Wekerom vond hij altijd een bijzonder fijne dominee.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Rens overleden....

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik blijf er steeds aan denken. Gisteren voor het avondeten hebben we nog voor hem gebeden. Niet voor herstel, omdat ik voelde dat dit niet meer nodig was, maar om rust en vrede in zijn hart en een kalm heengaan. Achteraf blijkt dat hij nrt na ons gebed is gestorven.
Het oordeel kunnen we echter alleen overlaten aan de Rechter van het heelal.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Rens overleden....

Bericht door eilander »

huisman schreef:Gecondoleerd... ieder sterven is toch ook en roepstem.. Heden ik morgen gij.
Allen die door dit verdriet zijn geraakt wens ik troost van Boven toe. Alleen de HEERE kan echt troosten.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Rens overleden....

Bericht door Terri »

M'n hart rouwt. Rens zocht warmte en erkenning.
Maar wat mooi om te lezen dat hij toch een leven met God kende.
Misschien niet zo gestructureerd....... tja, God ziet gelukkig het hart aan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Rens overleden....

Bericht door Tiberius »

Wat ik zelf een mooie gedachte vind, is dat Rens na al zijn omzwervingen aan het eind van zijn leven in contact is gekomen met evangelist De Visser te Leeuwarden, een man die door de Heere afgezonderd is om Zijn Woord te brengen aan het onedele van deze wereld, en dat deze hem ook in zijn sterven heeft willen/mogen begeleiden.

Niet om in een kerkverband en zeker niet in een mens te eindigen, maar dan krijgt de Catechismus-vraag "Wat gelooft gij van de voorzienigheid Gods" toch een bijzondere betekenis.
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Re: Rens overleden....

Bericht door Eiger »

Wilhelm schreef:Dit is idd apart. Ik heb Rens niet gekend maar door het forum heb je wel een beeld van iemand.
Alle meelezende nabestaanden : van harte gecondoleerd.
Gaat me net zo. Heb Rens nooit gekend, maar je krijgt een beeld van iemand. De nabestaande Gods troostend hand gewenst zoals hij in Jes 66:13a beloofd heeft".
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Rens overleden....

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Wat ik zelf een mooie gedachte vind, is dat Rens na al zijn omzwervingen aan het eind van zijn leven in contact is gekomen met evangelist De Visser te Leeuwarden, een man die door de Heere afgezonderd is om Zijn Woord te brengen aan het onedele van deze wereld, en dat deze hem ook in zijn sterven heeft willen/mogen begeleiden.

Niet om in een kerkverband en zeker niet in een mens te eindigen, maar dan krijgt de Catechismus-vraag "Wat gelooft gij van de voorzienigheid Gods" toch een bijzondere betekenis.
ja, zijn hart lag ergens toch in de Ger. Gemeenten.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Rens overleden....

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:Wat ik zelf een mooie gedachte vind, is dat Rens na al zijn omzwervingen aan het eind van zijn leven in contact is gekomen met evangelist De Visser te Leeuwarden, een man die door de Heere afgezonderd is om Zijn Woord te brengen aan het onedele van deze wereld, en dat deze hem ook in zijn sterven heeft willen/mogen begeleiden.

Niet om in een kerkverband en zeker niet in een mens te eindigen, maar dan krijgt de Catechismus-vraag "Wat gelooft gij van de voorzienigheid Gods" toch een bijzondere betekenis.
zeker!
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Rens overleden....

Bericht door scape »

sela schreef:_droevig_

_stilte_
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Rens overleden....

Bericht door Mariavt »

BJD schreef:
Tiberius schreef:En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.


Een markante forummer is heengegaan; een roepstem voor ons allen.

De nabestaanden gecondoleerd in het verlies.

Zou iemand van de forummers nog kans zien om naar de begrafenis te gaan?
Als het in Haarlem is overweeg ik het. Is in de buurt.
Naar alle waarschijnlijkheid zal de begrafenis in Leeuwarden plaats vinden, als ik meer weet horen jullie het.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Rens overleden....

Bericht door Kaw »

Nabestaanden: gecondoleerd!

Forummers: het is toch een soort einde van een tijdperk!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Rens overleden....

Bericht door Afgewezen »

Kaw schreef: Forummers: het is toch een soort einde van een tijdperk!
Absoluut. Ik heb Rens eerst als Petrus leren kennen, heb vaak met hem in de clinch gelegen, kon ook ineens weer een goed gesprek met hem hebben, heb hem één keer in real life ontmoet, heb mij vaak aan hem geërgerd, maar met hem is een kleurrijke forummer heengegaan...
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Rens overleden....

Bericht door JALP »

Aan alle nabestaanden: gecondoleerd.

Ik heb nooit echt gediscussieerd met Rens, wel kennis genomen van zijn postings. Die postings riepen bij mij best wel eens wat vragen op. Ik denk dat dat ook zijn zoektocht door dit leven tekende.

Maar ook zijn regelmatige postings van afscheid die we ons allemaal nog wel glimlachend kunnen herinneren.

Vorige week was hij hier nog actief en nu is hij niet meer...
Plaats reactie