Rens overleden....

Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Rens overleden....

Bericht door Fjodor »

Allen en in het bijzonder de nabestaanden vanuit het hart gecondoleerd. Ik heb er niet veel van meegekregen, maar wat een stervensgang..
Als ik hier dit topic leest dan wordt je toch weer bepaald bij de vergankelijkheid van dit leven.
Dat we toch allen! onze rust mogen vinden in Hem die voor ons een eeuwige rust heeft toebereid.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Rens overleden....

Bericht door sweelinck 25 »

...woorden schieten tekort,

wat moeten we spreken, Heere wees U de familie, vrienden nabij. Hen opdragen, bij God neerleggen, dat is de beste plaats.

Rens is niet meer, al weer een tijd terug was hij veel in de chat tevinden. toen best nog wel gesprekken met hem gehad. Ook
al waren er soms meningsverschillen, wat konden er dan toch ook best goeie gesprekken zijn.

We zullen hem hier missen, vele keren is hij weggegaan. Maar ook weer teruggekomen... maar nu, zoals een medeforummer al schreef
hij komt nooit meer terug.

De vraag dan aan ons, of wij dan bereid zijn. Hoe anders Rens soms dacht, toch.. ach, ik weet niet of het zo neer kan schrijven, zou
hij nu eeuwig bij zijn Vader mogen zijn. De Heere weet hoe het lag bij Rens, en dan mogen we het in Zijn hand laten rusten.

Familie, vrienden, maar ook forummers die hem gekend hebben en een band met hem hadden. Heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

Het is eigenlijk maar wat gekrabbel wat ik hier schrijf, stil dit alles bij de Heere brengen, het is het enige wat ik nog kan. Woorden om
te spreken heb ik niet, waarom dit dan schrijven? Misschien dan toch een blijk van medeleven geven, nu was Rens aan de beurt, en wanneer
ik? Vanavond de aannemingsavond gehad voor de kerkenraad, het ja-woord gegeven op de gevraagde vragen, en nu al, zonden en schuld...
Ben ik het dan nog waard? Heere ziet U nog naar me om. Wat zou het een eeuwig wonder zijn. En dat voor ons allen, als de Heere nog naar
ons om wilde zien! En Hij werkt nog! Hij gaat nog door, de laatste weken heeft de Heere nog onmogelijke wegen willen openen.

Laat dan dit sterven nog een roepstem zijn om bij Christus uit te komen, wij zijn er nog, het is nog genade tijd!

sw25
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Rens overleden....

Bericht door sela »

ahhh, dit vind ik een droevig bericht...

_stilte_
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Rens overleden....

Bericht door huisman »

Gecondoleerd... ieder sterven is toch ook en roepstem.. Heden ik morgen gij.
Allen die door dit verdriet zijn geraakt wens ik troost van Boven toe. Alleen de HEERE kan echt troosten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Rens overleden....

Bericht door Jongere »

Gecondoleerd aan allen die zich aan Rens verbonden weten.

Ik zal me zijn eigenzinnige posts goed blijven herinneren. Opkomen voor de RK-kerk als die in het geding was op het forum. Anderzijds als beroep op zijn profiel: GerGem'er. Ik vond het destijds mooi om dit te bekijken, precies het beeld dat ik bij hem had: http://www.youtube.com/watch?v=JlIAXy9neCE
Hierin noemt hij Refoforum nog, overigens: http://www.youtube.com/watch?v=F9qAbl-W ... re=related :)

Ingrijpend om te lezen dat hij is overleden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Rens overleden....

Bericht door helma »

een bijzonder mens is er niet meer
Verschillende keren afscheid genomen; altijd weer teruggekomen.
En eigenlijk hoopte je dat deze keer ook.

Iemand die je niet gauw zal vergeten.
De preken van ds Baan raakten hem. 'k Heb wel eens mail van hem gehad waarin hij dat uitte.
Mail die me verwonderde; die mij ook raakte.
Hij was altijd op zoek naar antwoorden. Naar rust.
Veel meegemaakt in zijn leven. Wie zal dat allemaal hebben kunnen peilen?

Z'n hyvespagina typeert hem. Voordat je alles gezien hebt ben je wel even bezig.
Maar centraal op de pagina staat een groot gedeelte uit Matth. 5.
Ik hoop dat hij daarin toch zijn rust heeft mogen vinden.

Dat allen die verdriet hebben van het verlies ook die rust mogen zoeken/ervaren in het Woord.
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Rens overleden....

Bericht door vogeltje »

Ik sluit me aan bij Helma. Het is onvoorstelbaar, stiekem dacht ik dat het misschien wel mee zou vallen. Maar het ws nu dus echt Ook ik heb meerdere malen contact gehad met hem via zijn verschillende Hyves/n.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Rens overleden....

Bericht door Ichtus »

gertje schreef:Gecondoleerd met het overlijden van rens.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Rens overleden....

Bericht door Tiberius »

En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.


Een markante forummer is heengegaan; een roepstem voor ons allen.

De nabestaanden gecondoleerd in het verlies.

Zou iemand van de forummers nog kans zien om naar de begrafenis te gaan?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Rens overleden....

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.


Een markante forummer is heengegaan; een roepstem voor ons allen.

De nabestaanden gecondoleerd in het verlies.

Zou iemand van de forummers nog kans zien om naar de begrafenis te gaan?
Als het in Haarlem is overweeg ik het. Is in de buurt.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Rens overleden....

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.


Een markante forummer is heengegaan; een roepstem voor ons allen.

De nabestaanden gecondoleerd in het verlies.

Zou iemand van de forummers nog kans zien om naar de begrafenis te gaan?
nee, helaas. Wij zitten dan in Canada.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Rens overleden....

Bericht door BJD »

Rens, een markant persoon van refoforum is heengegaan. Net zoals zovelen dacht ook ik dat het niet zo'n vaart zou lopen.

Ik wil bij deze een ieder condoleren.

In die 4 jaar dat ik hier zo'n beetje meekijk op rf heb ik Rens wat digitaal leren kennen.
Zijn bijdragen vond ik interressant maar heb me ook aan hem geergerd. Gelukkig kon ik me de laatste tijd daar over heen zetten. We hadden ook wat hyvescontacten waarin je zag dat een beetje aandacht een mens goed kan doen.. (en als die z'n profiel verwijderde dan kreeg je vanzelf wel weer een uitnodiging :huhu )

Een posting kan ik me goed herinneren. Hij postte vanuit zijn hart... Die wil ik in herinnering roepen.

Rens schreef:Ik mag mijzelf súperrijk weten!

Maar voorál een rijk gezegend mens......

In de afgelopen tijd, vanaf zo ongeveer eind september, had ik én kon ik niet(s) (te) eten. Daardoor raakte ik heel ernstig verzwakt en raakte in die periode t/m vanmoregen 10 kilo kwijt, van 67 naar 57 kilo.

Maar waarom dan tóch súperrijk?

Ik mocht steeds het aangezicht des Heeren zoeken, ik wíst en bleef vetrouwen dat Hij mij droeg in de beproeving, ik heb deze periode ook zo mogen ervaren: als een beproeving van mijn Godsvertrouwen.

Ik veloor soms weleens de moed in deze periode, omdat ik hier zo totaal verlaten woon, geen contacten met wie dan ook, familie, vrienden, kennissen....niets niemand. (maar dat zou ik ook gehad hebben op ándere woonlocaties...)

Maar, ...........gisterenavond mocht ik op het Aangezicht des Heeren zien, en zág dat Hij mij daadwérkelijk droeg in deze moeilijke periode.

Mijn wanhoop die soms wel eens toesloeg, verdween alsof de zon opkwam, snel en schitterend. Ik voelde een innerlijke vrede die ik nog nooit gekend had.

Ik stond vanmorgen op, en voelde mij als herboren.....ik voelde mijn krachten volledig terugkeren, en ik had trék....ik heb drie boterhammen gegeten (iets wat ik nog nooit voor elkaar heb gekregen), ik had een volkomen vrede met de situatie waar ik in leefde/leef, ik had de innerlijke zekerheid dat de Heere welwillend op mij had neergezien en mij die innerlijke vrede heeft geschonken.

Ik heb vanmorgen zélf weer boodschappen gedaan!! OK, ik had het benauwd door de longemfyseem, maar dat was nu peanuts bij het zo súperrijke gevoel gezegend te zijn...

Drie bloemdragende plantjes heb ik gekocht, die staan nu op tafel te pronken......óh, wat vóél ik mij súperrijk...drie prachtige bloemenplantjes....ook al heb ik niet genoeg om in mijn levensonderhoud te voorzien deze maand, het deert mij niet meer: de Heere zal op Zijn tijd en wijze uitkomst geven!!

Ik zal morgen als een totáál ander mens ter kerke gaan als ooit tevoren........

God is súpergoed voor hen die Hem waarachtig zoeken!!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Rens overleden....

Bericht door helma »

ik denk dat hij het vaak veel moeilijker (eenzamer; benauwder) had dan wij wisten. Want meestal was hij erg opgewekt.
Mooi dat je dit berichtje omhoog gehaald hebt BJD!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Rens overleden....

Bericht door henriët »

dagtekst van vandaag:
Want Hij zegt tot Mozes: Ik zal Mij ontfermen, diens Ik Mij ontferm, en zal barmhartig zijn, dien Ik barmhartig ben. Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. -- Romeinen 9:15-16
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
*girly*
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:36
Locatie: overijssel

Re: Rens overleden....

Bericht door *girly* »

Gecondoleerd...
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Plaats reactie