Verschil tussen mannen en vrouwen.

mannen dogmatisch - vrouwen praktisch

mee eens
4
22%
oneens
9
50%
doorgaans geen verschil
5
28%
 
Totaal aantal stemmen: 18

merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verschil tussen mannen en vrouwen.

Bericht door merel »

Zita schreef:Ik herken het wel in die zin dat sommige vrouwen die ik ken in de tijd dat ze vrijgezel waren gewoon zelfstandig waren, en zodra ze getrouwd waren opeens bij wijze van spreken geen kapot peertje meer konden vervangen. Misschien is het een vorm van binding: de vrouw stelt zich (waarschijnlijk onbewust) kwetsbaar en afhankelijk op, de man krijgt de ruimte om de breedgeschouderde held te zijn.
Dat heeft niet zozeer met het '' niet kunnen' te maken, maar vooral met het' niet willen. In de loop van ons trouwen hebben wij een vrij strikte taakverdeling gekregen in het huis. Ik doe de boodschappen ( althans Appie brengt ze momenteel) en de was en maak alle afspraken voor de kinderen en doe het merendeel van de schoonmaak. Mijn man doet al het klus- en verstelwerk en de tuin en springt bij met de grote schoonmaak klussen, zoals voegen in de badkamer schoonmaken, het doek van het zonnescherm reinigen of de ramen op de eerste etage lappen. Door deze strikte verdeling weten we allebei wat er moet gebeuren en loopt het als een trein
Plaats reactie