Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
eilander schreef:Spannende buurt, dat dan weer wel.
Dat zou je denken, maar in het pittoreske chique Hillegersberg is het soms orde van de week! (dag nog net niet).
Het valt ons op dat mensen vaak zeggen, als er een microfoon onder hun neus wordt gehouden: dat verwacht je toch niet in ons rustige dorpje of stille achterafwijkje? Als hen om commentaar wordt gevraagd na een ernstig misdrijf, familiedrama of schietpartij.
Tegenwoordig maakt dat echter niets meer uit.
Wietplantages worden overal gevonden, ook in huizen waar 1800 euro p/m huur voor moet worden afgetikt.
In Hillegersberg?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

samanthi schreef: In Hillegersberg?
Ja. Zomaar 3 willekeurige voorbeelden van de site van Rijnmond:
Agenten vielen het huis aan de Jan Meertensstraat 's middags binnen na tips van buurtbewoners. Zij zagen de laatste tijd opvallend veel mensen komen en gaan bij de woning. Ook reden auto's soms meerdere keren voorbij voordat de inzittenden uitstapten.
De politie in Rotterdam heeft deze week bij verschillende onderzoeken vuurwapens, drugs en tonnen aan geld in beslag genomen. Het gaat om bezittingen die afkomstig zijn van criminele activiteiten, zegt de politie.

In totaal vonden financieel rechercheurs zes vuurwapens, veertig kilo aan drugs en ruim drie ton aan cash.
n een ander onderzoek hebben agenten gezocht in een pand aan de Lamsrustlaan in Rotterdam-Hillegersberg. Daar lagen papieren die aanleiding waren om beslag te leggen op het huis, ter waarde van 850.000 euro.

In Rotterdam-Hillegersberg heeft de politie twee mannen opgepakt nadat ze wapens en mogelijk ook drugs hadden gevonden in een huis.

Agenten kregen in de nacht van zaterdag op zondag rond 02.20 uur een anonieme tip dat er iets aan de hand was in een huis aan de Freericksplaats. Toen zij aankwamen bij de woning vonden ze dicht getapete pakketen die tientallen kilo's wogen. Ook lagen er wapens.

Maar lang niet alle invallen en vondsten bereiken de redacties hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: In Hillegersberg?
Ja. Zomaar 3 willekeurige voorbeelden van de site van Rijnmond:
Agenten vielen het huis aan de Jan Meertensstraat 's middags binnen na tips van buurtbewoners. Zij zagen de laatste tijd opvallend veel mensen komen en gaan bij de woning. Ook reden auto's soms meerdere keren voorbij voordat de inzittenden uitstapten.
De politie in Rotterdam heeft deze week bij verschillende onderzoeken vuurwapens, drugs en tonnen aan geld in beslag genomen. Het gaat om bezittingen die afkomstig zijn van criminele activiteiten, zegt de politie.

In totaal vonden financieel rechercheurs zes vuurwapens, veertig kilo aan drugs en ruim drie ton aan cash.
n een ander onderzoek hebben agenten gezocht in een pand aan de in Rotterdam-Hillegersberg. Daar lagen papieren die aanleiding waren om beslag te leggen op het huis, ter waarde van 850.000 euro.

In Rotterdam-Hillegersberg heeft de politie twee mannen opgepakt nadat ze wapens en mogelijk ook drugs hadden gevonden in een huis.

Agenten kregen in de nacht van zaterdag op zondag rond 02.20 uur een anonieme tip dat er iets aan de hand was in een huis aan de Freericksplaats. Toen zij aankwamen bij de woning vonden ze dicht getapete pakketen die tientallen kilo's wogen. Ook lagen er wapens.

Maar lang niet alle invallen en vondsten bereiken de redacties hoor.
Mara schreef: Dat zou je denken, maar in het pittoreske chique Hillegersberg is het soms orde van de week! (dag nog net niet).
Het valt ons op dat mensen vaak zeggen, als er een microfoon onder hun neus wordt gehouden: dat verwacht je toch niet in ons rustige dorpje of stille achterafwijkje? Als hen om commentaar wordt gevraagd na een ernstig misdrijf, familiedrama of schietpartij.
Tegenwoordig maakt dat echter niets meer uit.
Wietplantages worden overal gevonden, ook in huizen waar 1800 euro p/m huur voor moet worden afgetikt.
Mannen opgepakt na wapenvondst Rotterdam
In Rotterdam-Hillegersberg heeft de politie twee mannen opgepakt nadat ze wapens en mogelijk ook drugs hadden gevonden in een huis.

maandag 21 juli 2014, 08:36 - NIEUWS
Rotterdammers opgepakt na drugs- en wapenvondst
Twee Rotterdammers van 28 en 34 jaar zijn donderdag opgepakt nadat drugs en wapens werden gevonden in een huis in Rotterdam.

vrijdag 22 augustus 2014, 10:57 - NIEUWS
Wapens, drugs en cash gevonden in Rotterdam
De politie in Rotterdam heeft deze week bij verschillende onderzoeken vuurwapens, drugs en tonnen aan geld in beslag genomen. Het gaat om bezittingen die afkomstig zijn van criminele activiteiten, zegt de politie.

vrijdag 14 juli 2017, 15:25 - NIEUWS

Ik kan hier toch echt niet wekelijks van maken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ware het niet een feit dat de criminaliteit zich in rap tempo ook verplaatst naar kleinere steden en het platteland. Vooral als je, zoals hier dicht bij de E30 (ofwel de A1) woont.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ja hoor, maar in dorpen gebeurd ook van alles, ik ben in een klein dorp opgegroeid, ik ben in een dorp opgegroeid en heb vanalles meegemaakt van inbraak, vandalisme, moord, zedendelicten, openbare dronkenschap, doden door rijden onder invloed, er is niets nieuws onder de zon.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ja hoor, maar in dorpen gebeurd ook van alles, ik ben in een klein dorp opgegroeid, ik ben in een dorp opgegroeid en heb vanalles meegemaakt van inbraak, vandalisme, moord, zedendelicten, openbare dronkenschap, doden door rijden onder invloed, er is niets nieuws onder de zon.
Dat zei ik net ook...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ja hoor, maar in dorpen gebeurd ook van alles, ik ben in een klein dorp opgegroeid, ik ben in een dorp opgegroeid en heb vanalles meegemaakt van inbraak, vandalisme, moord, zedendelicten, openbare dronkenschap, doden door rijden onder invloed, er is niets nieuws onder de zon.
Natuurlijk kan dat overal gebeuren. Maar het is zeker geen wekelijks gebeuren. En moorden komen zelden voor hier.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
samanthi schreef:
eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ja hoor, maar in dorpen gebeurd ook van alles, ik ben in een klein dorp opgegroeid, ik ben in een dorp opgegroeid en heb vanalles meegemaakt van inbraak, vandalisme, moord, zedendelicten, openbare dronkenschap, doden door rijden onder invloed, er is niets nieuws onder de zon.
Natuurlijk kan dat overal gebeuren. Maar het is zeker geen wekelijks gebeuren. En moorden komen zelden voor hier.
Ik meen dat het Noorden (Friesland, Groningen, Drenthe) er nog wat gunstiger uitspringen omdat daar minder snelle en goede (vlucht)verbindingen voor criminelen zijn. Ook Zeeland kon er wat dat betreft wel eens wat gunstiger uitschieten. Brabant en Limburg lijken wel de volle laag mee te krijgen. Ik zo de cijfers niet bij de hand.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
samanthi schreef:
eilander schreef:Hoe dan ook, het is heerlijk toeven in de stad!
Ja hoor, maar in dorpen gebeurd ook van alles, ik ben in een klein dorp opgegroeid, ik ben in een dorp opgegroeid en heb vanalles meegemaakt van inbraak, vandalisme, moord, zedendelicten, openbare dronkenschap, doden door rijden onder invloed, er is niets nieuws onder de zon.
Natuurlijk kan dat overal gebeuren. Maar het is zeker geen wekelijks gebeuren. En moorden komen zelden voor hier.
Er zijn wijken waar dat misschien is, maar de wijk die genoemd werd zeker niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

Ik had het over onze regio. Daar wordt jaren later nog over een moord gepraat. Kom daar in een stad als Rotterdam maar eens om.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Ik had het over onze regio. Daar wordt jaren later nog over een moord gepraat. Kom daar in een stad als Rotterdam maar eens om.
In de wijk waar ik woon is jaren geleden een vrouw vermoord, daar is ook jaren over gesproken, ook een afrekening 30 jaar geleden, maar de oorzaak ligt dan niet hier, ook bij een caferuzie een keer ook geen mensen van hier.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik had het over onze regio. Daar wordt jaren later nog over een moord gepraat. Kom daar in een stad als Rotterdam maar eens om.
Ik herinner me dat mijn ouders vertelden van een moord in het dorp waar we opgroeiden. Er werd jaren en jarenlang over gesproken. Dat was heel bijzonder.
De criminaliteit zien we hier ook met name bij grote uitgaansgelegenheden voor jongeren. Zo'n jaar of 10 (weet het niet precies) werd hier een dienstdoende politieagent bijna vermoord. En dan te bedenken dat er ook jongeren naartoe gaan uit reformatorische kerken, waar er vroeger veel meer voor gewaarschuwd werd dan nu. Hoe erger het wordt hoe minder waarschuwen lijkt het hier soms wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Er zijn wijken waar dat misschien is, maar de wijk die genoemd werd zeker niet.
Ik raad je aan om het lokale nieuws eens wat nauwlettender te volgen.
En bovendien, niet elk delict komt in de krant of de website!
Het akkefietje dat hier in de wijk was, heb ik nergens terug kunnen vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: Er zijn wijken waar dat misschien is, maar de wijk die genoemd werd zeker niet.
Ik raad je aan om het lokale nieuws eens wat nauwlettender te volgen.
En bovendien, niet elk delict komt in de krant of de website!
Het akkefietje dat hier in de wijk was, heb ik nergens terug kunnen vinden.
Jij noemde dingen die niet wekelijks waren zomaar een greep schreef je, nou dat was niet wekelijks.
Nee niet alles komt in het nieuws, maar je kunt overdrijven. Net of het hier wild west is.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie