Christen en vuurwerk

DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door DDD »

Ik had het nog gemist, maar als ik thuis ben, ga ik daar zeker naar luisteren.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Nathanaël »

De oproep om dit te doen komt van het CDA en is een landelijke oproep. Dus waarschijnlijk hoeft DDD niet eens thuis te zijn om het te horen :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Er is een plan om in het Groene Hart om twaalf uur 's nachts, bij de jaarwisseling, alle kerkklokken te laten luiden. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me een mooi alternatief voor het vuurwerklawaai.
Ik zou dit heel bijzonder vinden.
Klokkengelui heeft altijd iets plechtigs, ernstigs, een oproep.
Een roep tot inkeer/wederkeer.
Maar goed dat is wat het met mij doet in deze omstandigheden.....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Dodo schreef:Er is een plan om in het Groene Hart om twaalf uur 's nachts, bij de jaarwisseling, alle kerkklokken te laten luiden. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me een mooi alternatief voor het vuurwerklawaai.
Ik zou dit heel bijzonder vinden.
Klokkengelui heeft altijd iets plechtigs, ernstigs, een oproep.
Een roep tot inkeer/wederkeer.
Maar goed dat is wat het met mij doet in deze omstandigheden.....
De klokken luidden dit voorjaar, elke woensdagavond, in veel gemeenten.
En wat bleek, veel mensen merkten het niet eens op.
Ik zag ook een oproep ergens voorbijkomen, om om kerstavond gezamenlijk naar buiten te komen en te gaan zingen.
Ere zij God, dacht ik.
Op zich ook wel een goed initiatief.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Terri schreef:
Dodo schreef:Er is een plan om in het Groene Hart om twaalf uur 's nachts, bij de jaarwisseling, alle kerkklokken te laten luiden. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me een mooi alternatief voor het vuurwerklawaai.
Ik zou dit heel bijzonder vinden.
Klokkengelui heeft altijd iets plechtigs, ernstigs, een oproep.
Een roep tot inkeer/wederkeer.
Maar goed dat is wat het met mij doet in deze omstandigheden.....
De klokken luidden dit voorjaar, elke woensdagavond, in veel gemeenten.
En wat bleek, veel mensen merkten het niet eens op.
Ik zag ook een oproep ergens voorbijkomen, om om kerstavond gezamenlijk naar buiten te komen en te gaan zingen.
Ere zij God, dacht ik.
Op zich ook wel een goed initiatief.

Buiten zingen op zo'n grote afstand dat het geen samenscholing is: ik geef het je te doen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Zita schreef: Buiten zingen op zo'n grote afstand dat het geen samenscholing is: ik geef het je te doen.
Ieder op het eigen balkon, in tuin of in deuropening.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef: Buiten zingen op zo'n grote afstand dat het geen samenscholing is: ik geef het je te doen.
Ieder op het eigen balkon, in tuin of in deuropening.
Ja, maar in de buitenlucht betekent dat zo ongeveer solo zingen, want het vervliegt meteen. Tenzij je op Urk woont.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef: Buiten zingen op zo'n grote afstand dat het geen samenscholing is: ik geef het je te doen.
Ieder op het eigen balkon, in tuin of in deuropening.
Ja, maar in de buitenlucht betekent dat zo ongeveer solo zingen, want het vervliegt meteen. Tenzij je op Urk woont.
Dat zou weleens mee kunnen vallen.
Dit is het r.k. Venray bijv.
"Burgemeester Luc Winants en deken Ed Smeets roepen iedereen in de gemeente Venray op om op kerstavond het ‘Stille Nacht’ te spelen of te zingen. Heel de gemeente één groot koor en orkest. “Dat zou tegen het eind van dit bewogen jaar een prachtige manier zijn om toch Kerstmis met zijn allen te vieren”, zegt Smeets.
En
BUNNIK De Bunnikse kerken nodigen de dorpsgemeenschap uit om op Kerstavond samen buiten ‘Stille nacht’ te zingen.

Maar je zou bij iedereen in de wijk een oproep in de bus kunnen doen. Of via de buurtapp (Nextdoor) een oproep kunnen plaatsen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Habitat »

We horen hier nu echt veel vuurwerk. De hele dag al mondjesmaat aan de gang, maar nu aan de lopende band. Het klinkt eigenlijk niet anders dan op een normale oudjaarsdag.

Ik heb vandaag nog geen politie-auto gezien. Ze zouden het toch niet laten gaan?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door samanthi »

Habitat schreef:We horen hier nu echt veel vuurwerk. De hele dag al mondjesmaat aan de gang, maar nu aan de lopende band. Het klinkt eigenlijk niet anders dan op een normale oudjaarsdag.

Ik heb vandaag nog geen politie-auto gezien. Ze zouden het toch niet laten gaan?
Hier al weken heel zwaar vuurwerk echt van die bommen.
Niet de hele avond, maar we elke avond.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door parsifal »

Hier niet veel vuurwerk, maar voor het eerst dat de hond angstig reageert op de knallen. Gisterenavond was hij al van slag, vanavond zal wel erger worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door samanthi »

parsifal schreef:Hier niet veel vuurwerk, maar voor het eerst dat de hond angstig reageert op de knallen. Gisterenavond was hij al van slag, vanavond zal wel erger worden.
Onze hond kruipt weg, achter de koelkast of achter het schoenenkastje echt heel zielig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Habitat »

De buren van onze buren zijn nu vuurwerk aan het afsteken vanuit de tuin. Verder in de buurt ook aan de lopende band knallen. Het is toch te triest voor woorden dit.
Ik ga steeds meer verlangen naar een autoritaire overheid. "Nederlanders" en "eigen verantwoordelijkheid" is gewoon een slechte combinatie.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Er is veel vuurwerk hier in de wijk. Ik merk weinig verschil met andere jaren, tot nu toe.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Ukkie »

Hier ook weinig anders als vorige jaren.
Afgelopen dagen vooral halve bommen e.d. maar geen gewoon vuurwerk.
Nu gewoon vuurwerk net als anders.
Hoop dat het straks allemaal zonder grote problemen verloopt.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie