Christen en vuurwerk

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mara »

Habitat schreef:Het is hier tot laat in de nacht he-le-maal los gegaan met vuurwerk. (En het was geen categorie 1 vuurwerk.) Harde knallen, vuurpijlen, van alle kanten, ver en dichtbij. Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben in mijn (christelijke) woonomgeving.
Ja erg he? :fi
Er wordt van regeringswege en vanuit de ziekenhuizen opgeroepen om het vooral samen te doen.
Niks samen. Ieder voor zich, dacht ik gisteravond.
Maling er aan, als wij maar lol hebben.
Ik zou die mensen graag eens willen spreken, wat hun drijfveren nu waren om het toch te doen.
Als dit vuurwerk wat wij zagen een jaar lang in een schuurtje heeft gelegen, is onze wijk aan een ramp ontsnapt.
Of ze zijn over de grens gegaan om het te halen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Orchidee »

Hier was méér en vooral zwaarder vuurwerk dan voorgaande jaren
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door DDD »

Hier was het vrij rustig maar drukker dan verwacht. Heb wel de kerkklokken kunnen horen gelukkig. Drie buren hielden zich niet aan het vuurwerkverbod en het was helemaal niet verbazend wie dat waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Habitat »

Als ik de mediaberichten lees, verschilde het erg per gemeente. Onze gemeente behoorde blijkbaar tot de negatieve uitzonderingen. Aan 1 stuk door geknal, no way dat wij de kerkklokken hadden kunnen horen. Tussen 3.00 en 3.30 kon ik eindelijk de slaap vatten. Ik denk dat het gewoon te veel was voor de politie om te handhaven. Het was nl niet op 1 plek, het was de hele omgeving.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

Bij ons was het echt 10% van normaal. En het was om 00.30 helemaal stil. Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Dé dienken ze op Erremuu en Wasschappel toch eel anders over or. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Mannetje »

Zeeuw schreef:Bij ons was het echt 10% van normaal. En het was om 00.30 helemaal stil. Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Hier ook veel rustiger dan normaal. Nog net genoeg om mij wakker te krijgen, dus nog teveel herrie.
-
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Bruna »

Hollander schreef:
Bruna schreef:Categorie 1 vuurwerk kun je gewoon in de winkel kopen en mag je afsteken. En daar is best nog wat assortiment in.
Als ik nu alleen categorie 1 aan het beluisteren ben, welke afschuwelijke decibelen moet ik me dan bij hogere categorieen voorstellen?
Ik neem aan dat je cobra’s en shells niet in je achtertuin afsteekt. Ik reageerde op Habitat die het had over vuurwerk in achtertuin bij buren.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Hollander »

Bruna schreef:Ik neem aan dat je cobra’s en shells niet in je achtertuin afsteekt. (...)
Hier wel hoor. De plaats maakt niet uit, als het maar een harde knal geeft. Ik hoop de tijd nog eens mee te maken dat er een Europees vuurwerkverbod komt, in ieder geval voor particulieren.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Van Ewijk »

Bruna schreef:
Hollander schreef:
Bruna schreef:Categorie 1 vuurwerk kun je gewoon in de winkel kopen en mag je afsteken. En daar is best nog wat assortiment in.
Als ik nu alleen categorie 1 aan het beluisteren ben, welke afschuwelijke decibelen moet ik me dan bij hogere categorieen voorstellen?
Ik neem aan dat je cobra’s en shells niet in je achtertuin afsteekt. Ik reageerde op Habitat die het had over vuurwerk in achtertuin bij buren.
U moet eens weten wat er al dan niet onder de invloed van drank op die avond gebeurt...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zeeuw schreef:Bij ons was het echt 10% van normaal. En het was om 00.30 helemaal stil. Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Bij mijn ouders in Zeeland was het pas rond 2 uur stil hoor...
dus ja...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Habitat »

Bruna schreef:
Hollander schreef:
Bruna schreef:Categorie 1 vuurwerk kun je gewoon in de winkel kopen en mag je afsteken. En daar is best nog wat assortiment in.
Als ik nu alleen categorie 1 aan het beluisteren ben, welke afschuwelijke decibelen moet ik me dan bij hogere categorieen voorstellen?
Ik neem aan dat je cobra’s en shells niet in je achtertuin afsteekt. Ik reageerde op Habitat die het had over vuurwerk in achtertuin bij buren.
Ze staken vuurpijlen af in de tuin en de kerstboom ging daar ook in vlammen op. Toen ze, in de loop van de avond, merkten dat de hele wijk in vuur en vlam ging en de politie nergens te bekennen was, verplaatste het vuurwerk zich (gelukkig) naar de straat.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Habitat »

We zijn hier op de Veluwse biblebelt wel wat gewend qua ongehoorzaamheid. Dat uit zich meestal in zuipen en hard rijden. Maar dat men in deze crisis zo losgeslagen blijft, verbaast mij toch.

Ik heb de optie van "eigen verantwoordelijkheid" duidelijk te hoog ingeschat het afgelopen jaar. Dat is dan mijn inschattingsfout geweest.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Zeeuw »

Johann Gottfried Walther schreef:
Zeeuw schreef:Bij ons was het echt 10% van normaal. En het was om 00.30 helemaal stil. Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Bij mijn ouders in Zeeland was het pas rond 2 uur stil hoor...
dus ja...
Jep en bij ons op t platteland kraaien dan om 5 uur de hanen en loeien de op springen staande koeien om 5.30 :-)
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Christen en vuurwerk

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zeeuw schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Zeeuw schreef:Bij ons was het echt 10% van normaal. En het was om 00.30 helemaal stil. Zeeuwen he. Volgzaam volkje.
Bij mijn ouders in Zeeland was het pas rond 2 uur stil hoor...
dus ja...
Jep en bij ons op t platteland kraaien dan om 5 uur de hanen en loeien de op springen staande koeien om 5.30 :-)
Hanen en koeien maken minder vuurwerk/herrie :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie