Huishouden en dat soort zaken..

kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door kasparov »

Ambtenaar schreef:Ik proef hier toch vooral de opvatting dat vrouwen thuis het huishouden moet runnen en de kinderen moet opvoeden. Daar heb je geen academische opleiding voor nodig.
Nou, die opvatting deel ik zeker niet! Om kinderen op te voeden, is zeker veel wijsheid en tact nodig. De scholing van een moeder heeft zeker positief effect en is daarmee geen weggegooid maatschappelijk geld. En kinderen worden groter en dan is er wellicht (meer) tijd om betaald of onbetaald werk te doen. Vrijwilligerswerk op niveau is ook hard nodig in onze maatschappij.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Fluctueert bij jullie het waterverbruik ook zo?
Wat is een normale schommeling?
Wij bleken dit jaar 14 kub meer verbruikt te hebben dan vorig jaar. Terwijl ik halverwege het jaar een nieuwe wasmachine kreeg, die zuiniger is.
We hebben het hele huis nagelopen of er ergens iets lekt, maar kunnen niets vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Fluctueert bij jullie het waterverbruik ook zo?
Wat is een normale schommeling?
Wij bleken dit jaar 14 kub meer verbruikt te hebben dan vorig jaar. Terwijl ik halverwege het jaar een nieuwe wasmachine kreeg, die zuiniger is.
We hebben het hele huis nagelopen of er ergens iets lekt, maar kunnen niets vinden.
Heb je rond dezelfde datum de meterstand opgenomen?
Veel de tuin besproeid?
-
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:Fluctueert bij jullie het waterverbruik ook zo?
Wat is een normale schommeling?
Wij bleken dit jaar 14 kub meer verbruikt te hebben dan vorig jaar. Terwijl ik halverwege het jaar een nieuwe wasmachine kreeg, die zuiniger is.
We hebben het hele huis nagelopen of er ergens iets lekt, maar kunnen niets vinden.
14 kuub, dat is toch niet echt een groot verschil? Zeker niet in geld uitgedrukt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Fluctueert bij jullie het waterverbruik ook zo?
Wat is een normale schommeling?
Wij bleken dit jaar 14 kub meer verbruikt te hebben dan vorig jaar. Terwijl ik halverwege het jaar een nieuwe wasmachine kreeg, die zuiniger is.
We hebben het hele huis nagelopen of er ergens iets lekt, maar kunnen niets vinden.
Heb je rond dezelfde datum de meterstand opgenomen?
Veel de tuin besproeid?
Ja voor de waterleverancier. Jaarlijkse stand doorgeven.
Nee, ik geef altijd met de grote gieter water, doe ik al jaren, we hebben geen gazon.
Ambtenaar schreef:14 kuub, dat is toch niet echt een groot verschil? Zeker niet in geld uitgedrukt.
Nou, het is een hele plons. Het gaat niet over het geld, want gelukkig is water niet zo duur.
Maar wij zijn al jaren stabiel, wel steeds iets minder, vanwege kind de deur uit en zuinigere apparaten.
Maar nu opeens veel meer.
Het enige dat ik kan bedenken is, dat we een hogedrukreiniger hebben gekocht en daarmee een aantal keren het terras en de schutting hebben schoongespoten. Verbruikt zo'n ding veel water? Ik heb geen idee.
Maar onze buren verderop bleken een lekke waterleiding te hebben, tussen de originele muur en gipsplaten. Het was achter een kast.
Ze vonden het ook wel raar dat hun waterverbruik hoger was, maar ja, het zal wel.
Hun kruipruimte stond vol water.
Maar 14 kuub is dus een normaal verschil?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Misschien is er iemand met pensioen. Dat zorgt er meestal voor dat de wc vaker doorgetrokken wordt.
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

:haha
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Het enige dat ik kan bedenken is, dat we een hogedrukreiniger hebben gekocht en daarmee een aantal keren het terras en de schutting hebben schoongespoten. Verbruikt zo'n ding veel water? Ik heb geen idee.
500-1000 liter per uur is heel normaal. Op internet staat vast wel hoeveel water jullie apparaat verbruikt.

En bij pensionering ben je vaker thuis, dus drink je ook vaker koffie en thee thuis.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

Succes met 14 kuub per jaar drinken. ;)

14 kuub per jaar is zo'n 40 liter per dag...
-
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Gritje »

Een hogedrukspuit gebruikt veel water, kijk maar eens hoeveel water er wegloopt naar het afvoerputje.
Is de wasmachine wel echt zuinig met water, die beweringen van energiezuinig en laag waterverbruik is ws net zoals bij auto's. Bij gunstige programma's het verbruik opnemen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Gisteren geprobeerd een vlek te verwijderen met Oxy A.ction, de vlek is inderdaad weg maar er is een grote, lichter geworden plek voor in de plaats gekomen. :banghead
Toch maar weer de ossengal gekocht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Maar heb je het dan wel volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt? Je hebt het voor witte en gekleurde was. Ik gebruik het regelmatig, en eigenlijk altijd zonder problemen.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Margriet »

Mara schreef:Gisteren geprobeerd een vlek te verwijderen met Oxy A.ction, de vlek is inderdaad weg maar er is een grote, lichter geworden plek voor in de plaats gekomen. :banghead
Toch maar weer de ossengal gekocht.
Ha mijn dochters stuurden me een stuk Ossengalzeep voor mijn verjaardag en dat maakte me BLIJ!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

DDD schreef:Maar heb je het dan wel volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt? Je hebt het voor witte en gekleurde was. Ik gebruik het regelmatig, en eigenlijk altijd zonder problemen.
Jazeker, ik zie die hysterische reclame weleens voorbijkomen en ik had het gekocht als aanbieding, tweede pot gratis. Dus een pot voor de witte en eentje voor de gekleurde was. Dit was mijn eerste ervaring op een gekleurd kledingstuk en ik denk meteen de laatste.
Of het moet een oud kledingstuk zijn.
Ik heb het ook geprobeerd in de witte kookwas, ik had een paar hardnekkige vlekken in een theedoek, maar ook daar werkte het niet.
Ik gebruik altijd een schep soda en dat werkt veel beter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Bij mijn vlekken werkt Dusty (ik weet eigenlijk niet waar je dat kunt kopen) of Oxy van Kruidvat meestal, en voor vetvlekken ossengalzeep.
Plaats reactie