Huishouden en dat soort zaken..

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Dankjewel. Waar gebruik je bleek voor?

Ik moet zeggen dat mijn hulp in de huishouding ook zo'n liefhebber is. Maar ze wil niet meer dan drie uur besteden, en dat wringt dan nogal.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

De dikbleek gooi ik - paar maal per week een scheutje - in alle waterafvoerputjes, vanwege een bacterie die daar in kan gaan zitten en die gevaarlijk is voor longpatiënten. (Pseudomonas Aeruginosa) die ook in rottende uien en gebruikte vazen voorkomt.
Die is helaas niet gevoelig voor huismiddeltjes.
En als er onverhoopt toch zwarte voegen tussen de tegels verschijnen in de badkamer. In een douchecabine is dat bijna niet te voorkomen, zeker als er meerdere personen op verschillende tijdstippen douchen.
Dikbleek er langs laten lopen, even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel licht poetsen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Als je zegt: terug naar de basis, denk ik meer aan zeep, zand en soda. Je gebruikt nog steeds een heleboel chemische middelen.

Ik heb pas ontdekt dat voegen mooi wit worden van tandpasta :D
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Mara schreef:De dikbleek gooi ik - paar maal per week een scheutje - in alle waterafvoerputjes, vanwege een bacterie die daar in kan gaan zitten en die gevaarlijk is voor longpatiënten. (Pseudomonas Aeruginosa) die ook in rottende uien en gebruikte vazen voorkomt.
Die is helaas niet gevoelig voor huismiddeltjes.
En als er onverhoopt toch zwarte voegen tussen de tegels verschijnen in de badkamer. In een douchecabine is dat bijna niet te voorkomen, zeker als er meerdere personen op verschillende tijdstippen douchen.
Dikbleek er langs laten lopen, even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel licht poetsen.
De badkamer schoonmaken is meest ondankbare werk in het huishouden. Afschuwelijk om te doen. In ons vorige huis hadden wij een douchecabine. Daar gebruikte ik antikal voor de cabine. Azijn was onbegonnen werk. Hielp weinig.

Ik gebruik Cif, groene zeep, ammonia, bleek en azijn om schoon te maken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

DDD schreef:Dankjewel. Waar gebruik je bleek voor?

Ik moet zeggen dat mijn hulp in de huishouding ook zo'n liefhebber is. Maar ze wil niet meer dan drie uur besteden, en dat wringt dan nogal.
3 uur voor het hele huishouden?
Doe jij zelf niets in het huishouden of hou jij het zelf ook bij?
Dat scheelt natuurlijk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Ik doe niet veel in het huishouden. Ik heb ongeveer 7 uur per week hulp in de huishouding inclusief de tuin en ik doe zelf de was in de wasmachine en droger en de vaat in de vaatwasser en ik doe de boodschappen. Dat is het eigenlijk wel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik doe niet veel in het huishouden. Ik heb ongeveer 7 uur per week hulp in de huishouding inclusief de tuin en ik doe zelf de was in de wasmachine en droger en de vaat in de vaatwasser en ik doe de boodschappen. Dat is het eigenlijk wel.
Ze krijgen er toch zeker wel goed voor betaald dan? Want je doet nu voorkomen alsof je eigenlijk helemaal níets doet in het huishouden. Dat vind ik wel opmerkelijk hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Zeker. Al lijkt het mij dat het bedrag per uur des te hoger moet zijn naarmate je zelf meer doet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
DDD schreef:Dankjewel. Waar gebruik je bleek voor?

Ik moet zeggen dat mijn hulp in de huishouding ook zo'n liefhebber is. Maar ze wil niet meer dan drie uur besteden, en dat wringt dan nogal.
3 uur voor het hele huishouden?
Doe jij zelf niets in het huishouden of hou jij het zelf ook bij?
Dat scheelt natuurlijk!
Als je alleen bent en overdag op je werk, lijkt min drie uur nog best prima. Ik heb genoeg collega's met een gezin die drie uur hulp hebben en daarnaast niets doen in huis.
DDD schreef:Ik doe niet veel in het huishouden. Ik heb ongeveer 7 uur per week hulp in de huishouding inclusief de tuin en ik doe zelf de was in de wasmachine en droger en de vaat in de vaatwasser en ik doe de boodschappen. Dat is het eigenlijk wel.
Drie uur huishouden en 4 uur tuin?
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Chrisje72 »

DDD schreef:Zeker. Al lijkt het mij dat het bedrag per uur des te hoger moet zijn naarmate je zelf meer doet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Kan je dat uitleggen? Die snap ik niet.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Als hij zelf de eenvoudige dingen doet, blijft alleen het zware werk over.
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door CvdW »

Mara schreef:De dikbleek gooi ik - paar maal per week een scheutje - in alle waterafvoerputjes, vanwege een bacterie die daar in kan gaan zitten en die gevaarlijk is voor longpatiënten. (Pseudomonas Aeruginosa) die ook in rottende uien en gebruikte vazen voorkomt.
Die is helaas niet gevoelig voor huismiddeltjes.
En als er onverhoopt toch zwarte voegen tussen de tegels verschijnen in de badkamer. In een douchecabine is dat bijna niet te voorkomen, zeker als er meerdere personen op verschillende tijdstippen douchen.
Dikbleek er langs laten lopen, even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel licht poetsen.
Heel herkenbaar, Mara!
Ik neem aan dat je de voegen in de doucheruimte met Dikbleek doet vanwege de schimmels en niet zoals Dodo aangeeft om de voegen wit te maken.
Zelf gebruiken wij veel alcohol om schoon te houden. Dus niet om te drinken en we hebben geen smetvrees. We deden dit al jaren voorfat coronatijdperk kwam.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Tupperware Nederland stopt. Ik heb al tijden niets meer gekocht (nieuw dan), toch jammer.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

merel schreef:
Orchidee schreef:
DDD schreef:Dankjewel. Waar gebruik je bleek voor?

Ik moet zeggen dat mijn hulp in de huishouding ook zo'n liefhebber is. Maar ze wil niet meer dan drie uur besteden, en dat wringt dan nogal.
3 uur voor het hele huishouden?
Doe jij zelf niets in het huishouden of hou jij het zelf ook bij?
Dat scheelt natuurlijk!
Als je alleen bent en overdag op je werk, lijkt min drie uur nog best prima. Ik heb genoeg collega's met een gezin die drie uur hulp hebben en daarnaast niets doen in huis.
DDD schreef:Ik doe niet veel in het huishouden. Ik heb ongeveer 7 uur per week hulp in de huishouding inclusief de tuin en ik doe zelf de was in de wasmachine en droger en de vaat in de vaatwasser en ik doe de boodschappen. Dat is het eigenlijk wel.
Drie uur huishouden en 4 uur tuin?
Nee, ik heb door mijn werkgeschiedenis nog een pied a terre/appartement erbij en er is ook nog veel strijk want ik draag veel overhemden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

CvdW schreef:
Mara schreef:De dikbleek gooi ik - paar maal per week een scheutje - in alle waterafvoerputjes, vanwege een bacterie die daar in kan gaan zitten en die gevaarlijk is voor longpatiënten. (Pseudomonas Aeruginosa) die ook in rottende uien en gebruikte vazen voorkomt.
Die is helaas niet gevoelig voor huismiddeltjes.
En als er onverhoopt toch zwarte voegen tussen de tegels verschijnen in de badkamer. In een douchecabine is dat bijna niet te voorkomen, zeker als er meerdere personen op verschillende tijdstippen douchen.
Dikbleek er langs laten lopen, even laten intrekken en dan met een oude tandenborstel licht poetsen.
Heel herkenbaar, Mara!
Ik neem aan dat je de voegen in de doucheruimte met Dikbleek doet vanwege de schimmels en niet zoals Dodo aangeeft om de voegen wit te maken.
Zelf gebruiken wij veel alcohol om schoon te houden. Dus niet om te drinken en we hebben geen smetvrees. We deden dit al jaren voorfat coronatijdperk kwam.
Ja precies. De overgebleven Isopropyl gooi ik dan door het gootsteenputje ipv de dikbleek, die dag.
Ik ben er destijds veel over gaan lezen hoe gevaarlijk deze bacteriën kunnen zijn en hoe je die kunt bestrijden.
Helaas heb ik hem toch een keer opgelopen en daar ben ik heel erg ziek geweest met langdurige gevolgen.
Ik gooi hier thuis de uitgebloeide vaasbloemen niet meer weg en laat de vaas met water en scheutje bleek een tijdje buiten staan.
De coronaregels passen wij dan ook al jaren toe, en er zal bij jullie wat dat betreft ook niets veranderd zijn.
Dodo schreef:Tupperware Nederland stopt
Er is ook wel veel concurrentie he en thuisparty's kunnen ook niet meer.
Maar ik gebruik nog steeds de beslagkom die ik 38 jaar geleden gekocht heb. Hij is donker oranje, tikje gedateerd, maar nu noemen ze dat toch vintage. ;)
En ik heb de grote en kleine koektrommels met de zonnedeksels, ook al jaren.
Heb jij weleens een party gegeven Dodo?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie