Huishouden en dat soort zaken..

Hendrien
Berichten: 1337
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrien »

Mara schreef:
Hendrien schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Ik wilde dat wij voor €1000,- per matras per persoon klaar geweest waren...
:oO
Wij slapen momenteel op een 2-persoons LIDL-matras van 169 euro. Gaat prima!
Maar hebben jullie beiden ongeveer hetzelfde gewicht en bouw? En voorkeur voor hard of zachter?
Of is het gewoon: als je er maar op kunt slapen en stel je verder geen eisen.
Allebei een voorkeur voor hard en qua gewicht zitten we ook redelijk bij elkaar. Dit is eigenlijk een soort tussenoplossing. We moeten onderhand een heel nieuw bed. Maar daar hadden we nog geen zin in.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Gabrielle schreef:echt onzin dat duurdere matrassen beter zijn.
ja dat willen ze je in de beddenzaak graag aanpraten, en zeker niet langer dan 10 jaar er mee doen.
voor 1000 euro koop ik vier keer een nieuwe, eentje waar je perfect op ligt.
mensen willen graag bedrogen worden.....
natuurlijk is er wel verschil, maar niet zoveel dat je er duizend of meer euro voor uit hoeft te trekken
Er zijn genoeg deskundigen die het tegendeel beweren.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door emigrant »

stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zeeuw »

emigrant schreef:stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Biedt de boer je geen koffie aan dan? :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

emigrant schreef:stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Waar haal ik stro vandaan? Volgens mij wordt dat over een heel leven nog een dure grap.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

refo schreef:
emigrant schreef:stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Waar haal ik stro vandaan? Volgens mij wordt dat over een heel leven nog een dure grap.
Dat kun je in de dierenwinkel kopen, in pakjes van een of twee kilo. De verkoper vraagt zich dan wel af hoeveel konijnen je hebt :D
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Ik woon in een rijtjeshuis, in een blok van zes. Onlangs is een van de huizen verkocht, en zondag stonden de nieuwe buren op de stoep met een verzoek. Ze zijn het huis aan het opknappen en gaan met inductie koken. Voor de installatie daarvan moet de installateur in de meterkasten van de vijf andere huizen kijken om iets te controleren. Dus op een later tijdstip in de week "moet" er in elk huis iemand aanwezig zijn om de meterkast te tonen.
Als dat niet gedaan wordt is er kans dat de nieuwe bewoners wel hun inductie krijgen, maar dat het ten koste kan gaan van een van de andere huizen. Die hebben dan mogelijk af en toe of vaker geen stroom.

Ik vond het een heel vreemd verhaal. De nieuwe buren zijn wel te goeder trouw, maar ik begrijp die installateur niet zo goed. Komt iemand die verhaal bekend voor?
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Gritje »

Dodo schreef:
refo schreef:
emigrant schreef:stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Waar haal ik stro vandaan? Volgens mij wordt dat over een heel leven nog een dure grap.
Dat kun je in de dierenwinkel kopen, in pakjes van een of twee kilo. De verkoper vraagt zich dan wel af hoeveel konijnen je hebt :D
Gewoon in de polder, direct bij de boer halen, met 2 boerenwagens tegelijk. Dan heb je voor een heel jaar genoeg, vers en goed stro. Beter dan dat samengeperste stro in plastic. :D
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik woon in een rijtjeshuis, in een blok van zes. Onlangs is een van de huizen verkocht, en zondag stonden de nieuwe buren op de stoep met een verzoek. Ze zijn het huis aan het opknappen en gaan met inductie koken. Voor de installatie daarvan moet de installateur in de meterkasten van de vijf andere huizen kijken om iets te controleren. Dus op een later tijdstip in de week "moet" er in elk huis iemand aanwezig zijn om de meterkast te tonen.
Als dat niet gedaan wordt is er kans dat de nieuwe bewoners wel hun inductie krijgen, maar dat het ten koste kan gaan van een van de andere huizen. Die hebben dan mogelijk af en toe of vaker geen stroom.

Ik vond het een heel vreemd verhaal. De nieuwe buren zijn wel te goeder trouw, maar ik begrijp die installateur niet zo goed. Komt iemand die verhaal bekend voor?
Volgens mij zou ik die buren adviseren een andere instalateur als second opinium in de armen te nemen. ;) . Of op zijn minst naar legitimatiebewijs vragen bij die instalateur. En waarschijnlijk hoeven de buren dan niet meer lastig gevallen te worden.
Het klinkt mij erg vreemd en onlogisch en ook onbetrouwbaar in de oren. Raar verhaal. En dan wordt ik altijd een beetje argwanend. Willen ze stroom van jullie? Wil de instalateur binnenkomen om zich te verrijken? Beginnen de buren ook een plantage ofzo?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik woon in een rijtjeshuis, in een blok van zes. Onlangs is een van de huizen verkocht, en zondag stonden de nieuwe buren op de stoep met een verzoek. Ze zijn het huis aan het opknappen en gaan met inductie koken. Voor de installatie daarvan moet de installateur in de meterkasten van de vijf andere huizen kijken om iets te controleren. Dus op een later tijdstip in de week "moet" er in elk huis iemand aanwezig zijn om de meterkast te tonen.
Als dat niet gedaan wordt is er kans dat de nieuwe bewoners wel hun inductie krijgen, maar dat het ten koste kan gaan van een van de andere huizen. Die hebben dan mogelijk af en toe of vaker geen stroom.

Ik vond het een heel vreemd verhaal. De nieuwe buren zijn wel te goeder trouw, maar ik begrijp die installateur niet zo goed. Komt iemand die verhaal bekend voor?
Vraag uitleg van de mogelijke problemen.

Het komt wel eens voor dat een aantal woningen samen met 'iets' in de meterkast moeten doen. Mijn zoon had anderhalf jaar een meter die niet bewoog. Om dat de klaren moest men ook in de meterkast van de buren 'iets' doen. Ik weet niet wat dat 'iets' is, daarom de quotes.
Misschien is bij de installateur niet bekend hoe de zes woningen samenwerken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Ik heb wat experts geraadpleegd. We zijn bezit met zonnepanelen, maar de installateur had hier nooit van gehoord en vertrouwde het ook niet zo. Toen heb ik Eneco gebeld en mijn vraag neergelegd. Het werd heel stil aan de andere kant, hier had ze nog nooit van gehoord. Ze tipte me om Stedin te bellen, en daar konden ze me meer vertellen. Het kan inderdaad zo zijn dat de buren er wat van merken als iemand aanpassingen doet in de meterkast om met inductie te gaan koken. Dus dat de installateur even in de meterkast wil kijken is redelijk.
Zelf ben ik niet thuis op het moment dat de man komt, maar zoon wel. Hij heeft beloofd de mans identificatie te vragen, zijn vingerafdrukken af te nemen en uiteraard DNA. Komt goed dus.

Mocht een van de andere buren ook nog eens op inductie gaan koken, dan kan het nodig zijn dit gedoe te herhalen. Behalve bij ons, bij ons is alles al zo geïnstalleerd dat het zo kan.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik heb wat experts geraadpleegd. We zijn bezit met zonnepanelen, maar de installateur had hier nooit van gehoord en vertrouwde het ook niet zo. Toen heb ik Eneco gebeld en mijn vraag neergelegd. Het werd heel stil aan de andere kant, hier had ze nog nooit van gehoord. Ze tipte me om Stedin te bellen, en daar konden ze me meer vertellen. Het kan inderdaad zo zijn dat de buren er wat van merken als iemand aanpassingen doet in de meterkast om met inductie te gaan koken. Dus dat de installateur even in de meterkast wil kijken is redelijk.
Zelf ben ik niet thuis op het moment dat de man komt, maar zoon wel. Hij heeft beloofd de mans identificatie te vragen, zijn vingerafdrukken af te nemen en uiteraard DNA. Komt goed dus.

Mocht een van de andere buren ook nog eens op inductie gaan koken, dan kan het nodig zijn dit gedoe te herhalen. Behalve bij ons, bij ons is alles al zo geïnstalleerd dat het zo kan.
Ok,te wantrouwend dus... Goed dat je nagebeld heb.
Tja je hoort zulke gekke dingen tegenwoordig.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

Niet te wantrouwend, gewoon gezond wantrouwend.
-
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door emigrant »

Gritje schreef:
Dodo schreef:
refo schreef:
emigrant schreef:stromatras, geregeld stro verversen, kost bijna niks, eventueel schapenvacht op het laken wat lekker ligt en gezond is..... creatief zijn met een laag inkomen waar je geen 1.000 euro mee kan missen.
Gladde verkopers die je koffie aanbieden en de deur voor je open houden, nou dan weet ik het al dat ik daar niet koop.
Waar haal ik stro vandaan? Volgens mij wordt dat over een heel leven nog een dure grap.
Dat kun je in de dierenwinkel kopen, in pakjes van een of twee kilo. De verkoper vraagt zich dan wel af hoeveel konijnen je hebt :D
Gewoon in de polder, direct bij de boer halen, met 2 boerenwagens tegelijk. Dan heb je voor een heel jaar genoeg, vers en goed stro. Beter dan dat samengeperste stro in plastic. :D
gras in je eigen tuin niet in de kliko doen na het maaien..... gewoon zelf drogen. Voor niks gaat de zon op over je gazon!
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Plaats reactie