Huishouden en dat soort zaken..

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Herman »

In nederland zit een refo dealer.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Gritje »

Bezorgd schreef:Op Facebook zag ik berichten van Slaappunt langskomen. https://www.facebook.com/Slaappunt/
Een bedrijf uit België dat bedden, matrassen etc verkoopt.
Een site met geen enkele prijs en alles wordt verkocht via zogenaamde adviseurs. Maar blijkbaar zeer populair onder refo's.

Maar wat me vooral opvalt is dat dit bedrijf dus langskomt bij verschillende kerken / verkopingen uit de gereformeerde gezindte:
- GG amersfoort
- HHK Hoevelaken
- OGG Achterberg
- GG Gouda
- GGiN Barneveld
- GG Tholen
- Verkoping Schutse
- Verkoping Huize Winterdijk
- Verkoping Adullam


Weet iemand waarom ?
Je ziet nl wel meer dat een bepaald bedrijf opeens een hype is onder refo's.
Omdat er refo adviseurs zijn? Om bekendheid van hun producten te krijgen. Omdat refo's aan dit soort zaken geld uit willen geven en het er voor hebben omdat ze niet elk weekend zijn wezen stappen? Maar ook niet alle refo's kopen het zomaar. En ze hebben wel een goed verkooppraatje en rekenmodel.
Ik ben wel een keer een party geweest, het is mooi spul en niet extreem duur maar wij kopen dat niet zomaar even.
Ik zag net dat de lidl volgende week wollen dekbedden in de aanbieding heeft, ik koop ze daar wel. Zijn ook heel goed en dan hebben we allemaal een wollen dekbed.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Slaappunt: niet extreem duur!?
Nou daar verschillen de meningen sowieso over
Ik vind het een naar bedrijf met sektarische trekken


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Ik was deze keer niet verbaasd of zo. Ik vond het gewoon heel leuk om te zien want het is belangrijk dat je oog hebt voor de kleine dingen in het leven.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Slaappunt: niet extreem duur!?
Nou daar verschillen de meningen sowieso overAfbeelding
Ik vind het een naar bedrijf met sektarische trekkenAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik vind dit een naar bericht met ononderbouwde beschuldigingen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Een naar bericht?!
Zeker!
Helemaal mee eens!
Ononderbouwd?
Nee, maar dit is mijn ervaring!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Gritje »

Orchidee schreef:Slaappunt: niet extreem duur!?
Nou daar verschillen de meningen sowieso overAfbeelding
Ik vind het een naar bedrijf met sektarische trekkenAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
In vergelijking met een beddenspeciaalzaak is het niet extreem duur. Als ik bedenk wat wij 20 jaar geleden al voor een wollen dekbed en een goed matras betaalden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Gritje schreef:
Orchidee schreef:Slaappunt: niet extreem duur!?
Nou daar verschillen de meningen sowieso overAfbeelding
Ik vind het een naar bedrijf met sektarische trekkenAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
In vergelijking met een beddenspeciaalzaak is het niet extreem duur. Als ik bedenk wat wij 20 jaar geleden al voor een wollen dekbed en een goed matras betaalden.
Wat is 'niet extreem duur'? Als er een website is zonder prijzen zijn de spullen meestal wel behoorlijk aan de prijs.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Gritje schreef: Omdat er refo adviseurs zijn? Om bekendheid van hun producten te krijgen. Omdat refo's aan dit soort zaken geld uit willen geven en het er voor hebben omdat ze niet elk weekend zijn wezen stappen?
::please
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Wat is 'niet extreem duur'? Als er een website is zonder prijzen zijn de spullen meestal wel behoorlijk aan de prijs.
Goede matrassen zijn nu eenmaal duur. Vraag is enkel of deze matrassen goed zijn in verhouding tot de prijs die je er voor betaalt. Voor een beetje een matras betaal je minimaal € 1000.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
refo schreef: Wat is 'niet extreem duur'? Als er een website is zonder prijzen zijn de spullen meestal wel behoorlijk aan de prijs.
Goede matrassen zijn nu eenmaal duur. Vraag is enkel of deze matrassen goed zijn in verhouding tot de prijs die je er voor betaalt. Voor een beetje een matras betaal je minimaal € 1000.
Wij hebben 2 jaar geleden een rondje gemaakt langs diverse beddenwinkels en we zijn ons werkelijk een slag in de rondte geschrokken van sommige prijzen. :oO
Ik vroeg weleens naar de prijs van een boxspring en dan is dat een bedrag waar je ook een auto voor kunt kopen. (Daar kun je ook in slapen als het moet :D )
Maar ook matrassen (1persoons) waar je een bedrag van 2.000 voor moest neertellen. Ja, NASA techniek mevrouw. :jongle

Je kunt terecht bij de Kwantum en LB, waar je voor 200/300 euro een matras kunt kopen en waar je het ook mee kunt doen.
Gritje schreef:Ik zag net dat de lidl volgende week wollen dekbedden in de aanbieding heeft, ik koop ze daar wel. Zijn ook heel goed en dan hebben we allemaal een wollen dekbed.
Ik heb er jaren geleden eentje bij de Aldi gekocht en die bleek van superkwaliteit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Je kunt terecht bij de Kwantum en LB, waar je voor 200/300 euro een matras kunt kopen en waar je het ook mee kunt doen.
Nadeel is wel dat je dan rugproblemen krijgt.
Mara schreef:Ik heb er jaren geleden eentje bij de Aldi gekocht en die bleek van superkwaliteit.
Ik prefereer dons.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Duizend euro voor een matras (tweepersoon waarschijnlijk?) vind ik wel heel veel geld. Ik geloof niet dat "gewone' mensen zonder medische problemen dat nodig hebben.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:Duizend euro voor een matras (tweepersoon waarschijnlijk?) vind ik wel heel veel geld. Ik geloof niet dat "gewone' mensen zonder medische problemen dat nodig hebben.
Het gaat om slaapcomfort, dus wilt je graag twee matrassen. Je brengt per dag 6-8 uur door op je matras. Een matras gaat tien jaar mee. Een matras van € 1000 kost per matras tussen de € 0.03 en € 0.05 per nacht.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Geheel off-topic, maar dat vind ik altijd van die grappige uitdrukkingen. Zo'n matras kost tussen de drie en vijf cent per nacht. Meestal noemen wij dat: vier cent.
Je hoort of leest het ook wel eens in nieuwsberichten. De daders waren tussen de achttien en twintig jaar oud. Ehm... dan waren ze negentien denk ik?

Maar verder: als je het zo uitrekent is een paar cent per nacht natuurlijk niet veel. Maar als je tweeduizend euro op tafel moet leggen omdat je nieuwe matrassen nodig heb, is dat wel een flinke klap geld. En ik geloof nog steeds niet dat het nodig is. Ik heb er nu een van Ikea, ik denk van 400 euro. Die ligt prima. Of beter: ik lig er prima op.
Plaats reactie