Huishouden en dat soort zaken..

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Ukkie schreef: Dat wist ik dan weer niet. ;)
Welnee joh, laat je niks wijsmaken.
Ik ontkalk al 40 jaar de wasmachine ook met azijn, ik heb nog nooit een kapotte rubberrand gehad.
Bij de auto's ook niet.
Het is goedkoop, multi-inzetbaar en milieuvriendelijk.
https://www.slimhuishouden.nl/azijn
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ukkie »

Mara schreef:
Ukkie schreef: Dat wist ik dan weer niet. ;)
Welnee joh, laat je niks wijsmaken.
Ik ontkalk al 40 jaar de wasmachine ook met azijn, ik heb nog nooit een kapotte rubberrand gehad.
Bij de auto's ook niet.
Het is goedkoop, multi-inzetbaar en milieuvriendelijk.
https://www.slimhuishouden.nl/azijn
Hahaha ja dat doet mijn vrouw ook altijd en inderdaad hebben we nog nooit daardoor een kapotte rubberrand gehad.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Ik ben ook wel eens vermaand dat ik overdag een boek zat te lezen.
Maar het heeft niet geholpen...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ik zit ook (helaas!) vastgeroest in bepaalde "opgelegde" " aangeleerde" "bevestigde" gewoontes
Dat valt niet mee!
Als je nog wél de mindset hebt maar niet meer de energie
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Ukkie schreef: Dat wist ik dan weer niet. ;)
Welnee joh, laat je niks wijsmaken.
Ik ontkalk al 40 jaar de wasmachine ook met azijn, ik heb nog nooit een kapotte rubberrand gehad.
Bij de auto's ook niet.
Het is goedkoop, multi-inzetbaar en milieuvriendelijk.
https://www.slimhuishouden.nl/azijn
Ik heb het thuis eens nagevraagd bij de deskundige, en azijn in niet zo'n goed idee om de auto af te spoelen. Rubber randen horen een beetje vettig te zijn, en als je azijn gebruikt kan dat laagje er af gaan. Het hangt wel van de hoeveelheid af. Een beetje zal niet veel doen.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:
Mara schreef:
Ukkie schreef: Dat wist ik dan weer niet. ;)
Welnee joh, laat je niks wijsmaken.
Ik ontkalk al 40 jaar de wasmachine ook met azijn, ik heb nog nooit een kapotte rubberrand gehad.
Bij de auto's ook niet.
Het is goedkoop, multi-inzetbaar en milieuvriendelijk.
https://www.slimhuishouden.nl/azijn
Ik heb het thuis eens nagevraagd bij de deskundige, en azijn in niet zo'n goed idee om de auto af te spoelen. Rubber randen horen een beetje vettig te zijn, en als je azijn gebruikt kan dat laagje er af gaan. Het hangt wel van de hoeveelheid af. Een beetje zal niet veel doen.
Ik dacht dat vet op het rubber juist weer slecht zou zijn. Een klein vettig laagje dan mischien weer niet.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

In de winter is het juist raadzaam om oudere rubbers een beetje in te vetten, zodat ze niet vast gaan vriezen.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Rubber kan uitdrogen, en dan functioneert het niet meer.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ukkie »

Zo leer ik nog steeds beetje bij ;)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Hoopvol
Berichten: 1295
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hoopvol »

Mannetje schreef:In de winter is het juist raadzaam om oudere rubbers een beetje in te vetten, zodat ze niet vast gaan vriezen.
Zuurvrije vaseline :super
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Ik heb het thuis eens nagevraagd bij de deskundige, en azijn in niet zo'n goed idee om de auto af te spoelen. Rubber randen horen een beetje vettig te zijn, en als je azijn gebruikt kan dat laagje er af gaan. Het hangt wel van de hoeveelheid af. Een beetje zal niet veel doen.
Ik spoel de auto niet af met azijn, ik vul een emmer met warm water EEN KLEIN KOPJE azijn er door en maak de auto droog met een zeem die uitgewrongen is. De deuren van de auto blijven dicht, totdat ik klaar ben hiermee.
De fout is denk ik als mensen schoonmaakazijn gaan gebruiken. Dat is vele malen geconcentreerder. Ik heb wel een jerry can in huis, maar gebruik het niet vaak omdat ik het erg zuur vind stinken en ervan ga hoesten.
Ik werk nu tijdelijk bij een jong gezin, zij hadden een kast vol dure spray's, flessen schoonmaakspul, de één nog agressiever dan de ander.
Ik heb het terug bij de basis gebracht, ze waren verbaasd dat het zo weinig kost om je huis schoon en fris te houden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Wat gebruik je dan, naast schoonmaakazijn?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

DDD schreef:Wat gebruik je dan, naast schoonmaakazijn?
Allesreiniger, daar krijg je ook streeploze ramen mee, klein scheutje in lauwwarm water.
Ik ben nu fan van deze
Afbeelding
Verder badkamerspray (Ik had die van de Action, maar omdat hij dicht is heb ik de Blue Wonder 100% natuurlijke reiniger gekocht.)
Verder vloeibare zeep, dikbleek, spiritus, CIF - de witte fles -, wc reiniger, all purpose cleaner (van Action) voor de vette plekjes in de keuken e.d.
Maar de kunst is om het gewoon bij te houden, zodra je dingen laat versloffen moeten er agressievere middelen aan te pas komen.
Wie zijn douchecabine niet bijhoudt, zal dan met Antikal aan de slag moeten en dat spul vind ik verschrikkelijk. Het slaat op mijn ogen, mijn longen, ik denk dat het ongezond is om in te ademen.
Het scheelt misschien dat ik dol ben op schoonmaken en ordenen.
Geef mij een verwaarloosde grote keukenlade en ik maak er een lust voor het oog van. :)

Ik las gisteren in Max magazine een artikel over de huisvrouw. Zij was geen sloofje, maar de manager van het huis.
In de jaren '50 en '60 werd er onderzoek gedaan en bleek dat vrouwen 60!! uur per week bezig waren met huishoudelijk werk.
Mijn moeder was al 2 dagen bezig met de was. Op maandag wassen, wringen, centrifugeren, ophangen en op dinsdag alles strijken.
De ramen moesten iedere week gezeemd worden, de koperen trekbel glimmend gepoetst en de stoep geveegd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:In de winter is het juist raadzaam om oudere rubbers een beetje in te vetten, zodat ze niet vast gaan vriezen.
Er stond een tip in het RD dat je de zijkant van een klemmende deur moet invetten met vaseline.
Dat heb ik maandag meteen gedaan en het werkt echt :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ukkie »

Mara schreef:
DDD schreef:Wat gebruik je dan, naast schoonmaakazijn?
Allesreiniger, daar krijg je ook streeploze ramen mee, klein scheutje in lauwwarm water.
Ik ben nu fan van deze
Afbeelding
Verder badkamerspray (Ik had die van de Action, maar omdat hij dicht is heb ik de Blue Wonder 100% natuurlijke reiniger gekocht.)
Verder vloeibare zeep, dikbleek, spiritus, CIF - de witte fles -, wc reiniger, all purpose cleaner (van Action) voor de vette plekjes in de keuken e.d.
Maar de kunst is om het gewoon bij te houden, zodra je dingen laat versloffen moeten er agressievere middelen aan te pas komen.
Wie zijn douchecabine niet bijhoudt, zal dan met Antikal aan de slag moeten en dat spul vind ik verschrikkelijk. Het slaat op mijn ogen, mijn longen, ik denk dat het ongezond is om in te ademen.
Het scheelt misschien dat ik dol ben op schoonmaken en ordenen.
Geef mij een verwaarloosde grote keukenlade en ik maak er een lust voor het oog van. :)

Ik las gisteren in Max magazine een artikel over de huisvrouw. Zij was geen sloofje, maar de manager van het huis.
In de jaren '50 en '60 werd er onderzoek gedaan en bleek dat vrouwen 60!! uur per week bezig waren met huishoudelijk werk.
Mijn moeder was al 2 dagen bezig met de was. Op maandag wassen, wringen, centrifugeren, ophangen en op dinsdag alles strijken.
De ramen moesten iedere week gezeemd worden, de koperen trekbel glimmend gepoetst en de stoep geveegd.
We hebben door de jaren heen wel een en ander losgelaten maar een zekere regelmaat in die dingen is toch wel belangrijk vind ik.
Ja ik help ook mee! :) vooral dat ordenen vind ik ook leuk!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie