Huishouden en dat soort zaken..

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

Dan krijg je hooi, geen stro.
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Dan krijg je hooi, geen stro.
En beestjes. :heuu:
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Dat lijkt mij inderdaad heel smerig om op hooi en/of stro te slapen. het klinkt allemaal heel idyllisch om terug te gaan naar vroegere tijden, maar men heeft niet voor niets gezocht naar andere mogelijkheden om op te slapen. En beestjes in het stro was 1 reden om dat te gaan doen.

Ik ben in ieder geval erg blij met ons matras. Ons eerste matras was erg goedkoop en dat merkte ik ook bij het opstaan. Ik was helemaal stram. Nu hebben wij een veel duurder matras en dat is echt een weldaad.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Mara schreef:Soms zou je willen dat de huishoudschool weer in ere hersteld wordt.
Deze week heb ik een paar meiden begeleid die graag als bijbaantje als huishoudelijke hulp bij ouderen willen werken.
Maar ze missen zelfs de basiskennis van het schoonmaken.
Vaak voorkomende fouten, eerst stofzuigen, dan stoffen.
Eerst de wc bril schoonmaken en dan het fonteintje, de deur+klink.
Eén wist te vertellen, zo doet mijn moeder het ook hoor.
Was sorteren is ook lastig en strijken hebben ze nog nooit gedaan, want dat doet mijn moeder ook nooit, kreeg ik als antwoord.
Voorheen heb ik om deze dingen wel eens een huishoudelijk hulp verzocht om niet meer te komen. Mijn ergernis was groter dan het plezier dat ik ervan had.
Daarna had ik een hele fijne betrouwbare hulp die er helaas mee stopte en nu doe ik het zelf. Ik ben wel op zoek naar een goede, betrouwbare hulp, maar dat is niet makkelijk. Als ik zo her en der informeer naar de kwaliteiten van hun hulp, geeft eigenlijk iedereen aan dat ze niet onder de bedden komen en tot ooghoogte schoonmaken. Brrr, dan zoek ik liever verder.
@ Zita jij was toch ook op zoek naar een hulp? Is dat gelukt? En op hoe heb jij iemand gevonden?
Laatst gewijzigd door merel op 24 okt 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Desiree »

Brr..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

merel schreef:
Mara schreef:Soms zou je willen dat de huishoudschool weer in ere hersteld wordt.
Deze week heb ik een paar meiden begeleid die graag als bijbaantje als huishoudelijke hulp bij ouderen willen werken.
Maar ze missen zelfs de basiskennis van het schoonmaken.
Vaak voorkomende fouten, eerst stofzuigen, dan stoffen.
Eerst de wc bril schoonmaken en dan het fonteintje, de deur+klink.
Eén wist te vertellen, zo doet mijn moeder het ook hoor.
Was sorteren is ook lastig en strijken hebben ze nog nooit gedaan, want dat doet mijn moeder ook nooit, kreeg ik als antwoord.
Voorheen heb ik om deze dingen wel eens een huishoudelijk hulp verzocht om niet meer te komen. Mijn ergernis was groter dan het plezier dat ik ervan had.
Daarna had ik een hele fijne betrouwbare hulp die er helaas mee stopte en nu doe ik het zelf. Ik ben wel op zoek naar een goede, betrouwbare hulp, maar dat is niet makkelijk. Als ik zo her en der informeer naar de kwaliteiten van hun hulp, geeft eigenlijk iedereen aan dat ze niet onder de bedden komen en tot ooghoogte schoonmaken. Brrr, dan zoek ik liever verder.
@ Zita jij was toch ook op zoek naar een hulp? Is dat gelukt? En op hoe heb jij iemand gevonden?
Ik had een paar jaar geleden via schoonmaakstudent.nl een geweldige poetshulp. Zij had de sleutel en poetste als ik er niet was. Ik kon me er echt op verheugen om dan in een schoon huis thuis te komen. Maar zij stopte ermee, en ik heb nu al een paar jaar niemand. Omdat ik het dit jaar wat drukker heb gekregen, volgde ik dezelfde route als die de eerste keer succesvol was. Match 1 haakte nog voor het kennismakingsgesprek om privéredenen af. Match 2 kwam op gesprek. Ze leek wel oké, dus kreeg de sleutel mee en zou een paaf dagen later beginnen.
Helaas legde haar hond toen het loodje en was ze zo van streek dat ze niet kon komen. Maar de maandag daarna zou ze alsnog komen. Dat is nu bijna vier weken geleden. Ze reageert niet op appjes, neemt niet op als ik bel. Intussen heb ik haar gesommeerd de sleutel weer in te leveren, maar nog zonder effect. Morgen bel ik haar nog vanaf een anoniem nummer. Als dat niets oplevert, schakel ik de organisatie in en dreig ik bij haar met politie. Ik heb er weer even grondig mn bekomst van. Dan maar zelf poetsen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door liz boer »

refo schreef:
Mannetje schreef:Dan krijg je hooi, geen stro.
En beestjes. :heuu:
Gratis massage als er muizen in je matras lopen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Oef Zita, dat klinkt ook niet prettig! Bij mijn vorige hulpen was ik altijd thuis als zij kwamen. Meestal rommelde ik mee en deed de klusjes waar ik nu bijvoorbeeld zelden aan toekom. Dus het sleutelverhaal heb ik gelukkig nooit gehad. Een hulp is wel fijn. Nu sta ik altijd in de startblokken, thuis of op kantoor. Ik blijf dus nog op zoek! ;)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Wandelende »

Zita schreef: Ik had een paar jaar geleden via schoonmaakstudent.nl een geweldige poetshulp. Zij had de sleutel en poetste als ik er niet was. Ik kon me er echt op verheugen om dan in een schoon huis thuis te komen. Maar zij stopte ermee, en ik heb nu al een paar jaar niemand. Omdat ik het dit jaar wat drukker heb gekregen, volgde ik dezelfde route als die de eerste keer succesvol was. Match 1 haakte nog voor het kennismakingsgesprek om privéredenen af. Match 2 kwam op gesprek. Ze leek wel oké, dus kreeg de sleutel mee en zou een paaf dagen later beginnen.
Helaas legde haar hond toen het loodje en was ze zo van streek dat ze niet kon komen. Maar de maandag daarna zou ze alsnog komen. Dat is nu bijna vier weken geleden. Ze reageert niet op appjes, neemt niet op als ik bel. Intussen heb ik haar gesommeerd de sleutel weer in te leveren, maar nog zonder effect. Morgen bel ik haar nog vanaf een anoniem nummer. Als dat niets oplevert, schakel ik de organisatie in en dreig ik bij haar met politie. Ik heb er weer even grondig mn bekomst van. Dan maar zelf poetsen.
Schrijf jij ook boeken?
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Jantje »

@Zita, weet je ook haar adres, dan kun je misschien aanbellen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

merel schreef:Oef Zita, dat klinkt ook niet prettig! Bij mijn vorige hulpen was ik altijd thuis als zij kwamen. Meestal rommelde ik mee en deed de klusjes waar ik nu bijvoorbeeld zelden aan toekom. Dus het sleutelverhaal heb ik gelukkig nooit gehad. Een hulp is wel fijn. Nu sta ik altijd in de startblokken, thuis of op kantoor. Ik blijf dus nog op zoek! ;)
Heeft één van je collega's of buren geen hulp waar ze erg content mee zijn?
Meestal werkt de mond-tot-mond reclame het beste.
Ik heb dit werk in 2008 en 2009 ook gedaan en kreeg het ene na het andere verzoek.
Omdat ik een sleutel had en de mensen aan het werk waren, schreef ik een rapportje, wat ik gedaan had, bijzonderheden die ik had aangetroffen, maar gedroeg me ondertussen alsof elk moment iemand thuis kon komen. Wat ook wel eens gebeurde.
Ik heb de dramatische verhalen gehoord van de voorgangers.
Dat was soms verschrikkelijk.
Ik snap dat niet. Mensen vertrouwen je, laten je in je huis terwijl ze er zelf niet zijn. Soms lag er geld, of administratie, bankpasjes. Als de mensen met vakantie waren, zorgde ik dat de plantjes en dieren verzorgd werden en dat het huis netjes was als ze thuis kwamen.
Als er 3 uren waren afgesproken, bleef ik altijd langer, je zult maar een kletsgrage buurvrouw hebben die zou vertellen dat de hulp toch zeker al om kwart voor 12 wegging. Dus vertrok ik om kwart over.
Ik moest helaas stoppen wegens ziekte toen, maar ik heb het met hart en ziel gedaan, het is echt ondergewaardeerd werk, maar geeft zoveel voldoening. Er is ander werk voor in de plaats gekomen, maar als dat weg zou vallen zou ik zo weer schoonmaakster worden.
Ik vind poetshulp eerlijk gezegd een beetje denigrerend klinken, al zal dit niet zo bedoeld zijn, maar als je het goed en eerlijk doet, ben je meer dan dat.
Ik vind het vreselijk om deze negatieve ervaringen te moeten lezen.
Wees getrouw in het kleine geldt ook hier.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Diverse mensen om mij heen hebben een hulp waar zij tevreden over zijn. Zij leggen de lat van "schoon" wel lager dan ik het doe. Ik wil niet elke week voorkauwen dat er ook onder het bed gestofzuigd moet worden en dat de bank ook van zijn plek verschoven moet worden met zuigen en dweilen. Idem met een speelgoedmand of wasmand. Mijn buuf heeft een hulp die tot ooghoogte schoonmaakt :haha ook met ramen lappen.
En wat jij zegt klopt ook. Haar hulp gaan vaak een kwartier eerder weg dan eigenlijk zou moeten. Dat is niet aan mij om dat te melden bij haar
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

merel schreef:Diverse mensen om mij heen hebben een hulp waar zij tevreden over zijn. Zij leggen de lat van "schoon" wel lager dan ik het doe. Ik wil niet elke week voorkauwen dat er ook onder het bed gestofzuigd moet worden en dat de bank ook van zijn plek verschoven moet worden met zuigen en dweilen. Idem met een speelgoedmand of wasmand. Mijn buuf heeft een hulp die tot ooghoogte schoonmaakt :haha ook met ramen lappen.
En wat jij zegt klopt ook. Haar hulp gaan vaak een kwartier eerder weg dan eigenlijk zou moeten. Dat is niet aan mij om dat te melden bij haar
Ik gaf hulp op maat, d.w.z. degenen die ooghoogte voldoende vonden, zo deed ik dan, want zij begrijpen niet dat een badkamer echt goed schoonmaken wel meer tijd kost dan een kwartiertje flodderen en dat er bovenop de kasten ook stof komt te liggen.
Maar er was ook een mevrouw bij, waar ik elke week op mijn knietjes de plintjes wreef en al commentaar gaf als ik de badkamer niet streeploos achter had gelaten. Maar dan bleek later dat zoonlief had gedoucht nadat ik weg was. :huhu
Je moet een gladde rug hebben, best wel veel kunnen incasseren omdat opdrachtgevers soms een houding hebben: ik betaal je er toch voor?
Ik heb het eenmaal na 3 ochtenden geploeter, opgegeven.
Die vrouw verwachtte dat ik haar huis van 3 verdiepingen in 3 uurtjes spic en span zou maken, terwijl een oogje houden op haar gehandicapte zieke dochter, terwijl zij naar de kapper was.
Maar het meiske gaf over, zodat ik het bed moest verschonen, nadat ik haar gewassen en van schone kleding had voorzien.
Dat kost tijd en toen ze thuis kwam en mij een grote mond gaf waarom de kamer nog zo'n zooi was, werd ik verontwaardigd.
Ik ben heel netjes gebleven, maar zei dat dit de laatste keer was omdat het niet zou gaan werken tussen ons.
Ik heb mijn werk afgemaakt, was in totaal viereneenhalf uur bezig geweest, maar kreeg 3 uur betaald, 30 euro.
Dat is een andere kant Merel.
Maar mijn andere opdrachtgevers waren allemaal vriendelijk, ik kreeg van allemaal in december een prachtig kerststuk o.i.d., een nieuwjaarsbonus en mocht onbeperkt koffie of thee drinken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ik zou ook echt nog weleens een "goede" hulp willen hebben maar ben ook al 3 x zéér zéér teleurgesteld
1x via schoonmaakstudent, 2x via werksters.nl, 2 jonge meiden, 1 oudere dame van 50+.
Maar manmanmanman, vreselijk, wist niet dat er zo slecht gewerkt word
En dan allemaal zo klaar zijn, 40€ voor 3 uur vangen, waarvan ze hooguit anderhalf uur verdienden.
Ze kunnen niet eens alles goed afstoffen.
Achter, onder, bovenop wonen geen mensen en als ik 3 uur de tijd geef om de hele keuken onder handen te nemen zijn ze binnen een uur klaar
Het is hier al schoon zeiden ze allemaal
Als de ramen gezeemd waren, zagen ze er viezer en gestreepter uit dan daarvoor.
Nou ik doe het zelf allemaal inmiddels wel weer, wat minder frequent maar dan word het wel goed gedaan
Vind het wel triest hoor dat veel mensen zo zijn en je bedotten.
Een goede betrouwbare hulp vinden is een lot uit de loterij!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Wim Anker »

Mischien kan @Mara bij @Merel en @Orchidee gaan werken. En bij @Zita.
Plaats reactie