Huishouden en dat soort zaken..

Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Chrisje72 »

tupperware is niet meer wat het geweest is. Het is ander materiaal, en dat is minder houdbaar. Diverse deksels zijn gescheurd, ik heb nu geloof ik nog 1 of 2 dekseltjes voor een aantal schaaltjes, die net iets langer meegaan. Ik had een heel handige slavergiet, met deksel, waar je de sla lekker in droog kon schudden. helaas ging die helemaal bladderen, en die bladders gingen los laten. Dus ook maar weggegooid.
De bakjes die ik momenteel het meest gebruikt zijn de witte bakjes van de 'afhaalchinees', die gaan eindeloos mee, heel soms een deksel wat scheurt maar daar heb ik er dan toch zat van. Ze kunnen in de vriezer, in de magnetron, je geeft ze makkelijk weg als je iemand een maaltje geeft, ideaal.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Wie gebruikt inmiddels ook de handscanner in de supermarkt?
In het begin was het soms even zoeken naar de streepjescode, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, gaat het vliegensvlug.
In de buurtsuper hebben ze nog geen handscanner, wel de mogelijkheid om zelf te scannen bij een kassa.
Maar dat gaat minder snel, omdat je dan alle boodschappen weer in je hand moet nemen en scannen.
Ik ben wel blij dat je niet meer in de rij hoeft te staan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Bertiel »

ik doe nooit anders
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Mara schreef:Wie gebruikt inmiddels ook de handscanner in de supermarkt?
In het begin was het soms even zoeken naar de streepjescode, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, gaat het vliegensvlug.
In de buurtsuper hebben ze nog geen handscanner, wel de mogelijkheid om zelf te scannen bij een kassa.
Maar dat gaat minder snel, omdat je dan alle boodschappen weer in je hand moet nemen en scannen.
Ik ben wel blij dat je niet meer in de rij hoeft te staan.
Ik gebruik de handscan al jaren. Echt zoveel fijner en sneller! Recent was ik weer ene keertje bij de Lidl en moest de boodschappen steeds in en uit en uit de kar halen, heel vervelend.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door margrietha »

Mara schreef:Wie gebruikt inmiddels ook de handscanner in de supermarkt?
In het begin was het soms even zoeken naar de streepjescode, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, gaat het vliegensvlug.
In de buurtsuper hebben ze nog geen handscanner, wel de mogelijkheid om zelf te scannen bij een kassa.
Maar dat gaat minder snel, omdat je dan alle boodschappen weer in je hand moet nemen en scannen.
Ik ben wel blij dat je niet meer in de rij hoeft te staan.
Altijd! Scheelt zoveel in tijd en sorteer meteen de boodschappen wat in de diepvries/ koelkast /voorraadkast moet bij elkaar.
Alleen contant betalen met handscanner is erg lastig, maar 1 kassa voor
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Al jaren, altijd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Ik vind het zielig voor de caissières, dus ik sta altijd in de rij.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik vind het zielig voor de caissières, dus ik sta altijd in de rij.
Die zijn ontslagen. Of hebben een functie elders gekregen. Dat vind ik wel de keerzijde ervan. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik vind het zielig voor de caissières, dus ik sta altijd in de rij.
Waarom vind je het zielig? Ook bij het afrekenen van de scanners staat altijd een caissière om her en der mensen te controleren en vragen te beantwoorden.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Adje »

Mara schreef:Wie gebruikt inmiddels ook de handscanner in de supermarkt?
In het begin was het soms even zoeken naar de streepjescode, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, gaat het vliegensvlug.
In de buurtsuper hebben ze nog geen handscanner, wel de mogelijkheid om zelf te scannen bij een kassa.
Maar dat gaat minder snel, omdat je dan alle boodschappen weer in je hand moet nemen en scannen.
Ik ben wel blij dat je niet meer in de rij hoeft te staan.
De handscanner gebruik ik altijd. Het werkt gemakkelijk en snel. Niet alle supermarkten in mijn woonplaats hebben een handscanner. Bij de Jumbo moet je alsnog bij een kassa afrekenen, bij AH werkt de scanner via je bonuskaart. Met je bonuskaart en pin kan je daarna (zelfstandig) afrekenen.
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Wie gebruikt inmiddels ook de handscanner in de supermarkt?
In het begin was het soms even zoeken naar de streepjescode, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, gaat het vliegensvlug.
In de buurtsuper hebben ze nog geen handscanner, wel de mogelijkheid om zelf te scannen bij een kassa.
Maar dat gaat minder snel, omdat je dan alle boodschappen weer in je hand moet nemen en scannen.
Ik ben wel blij dat je niet meer in de rij hoeft te staan.
Of de alleen de telefoon, kan bij de AH ook. Werkt prima, ik sta eigenlijk nooit meer bij een normale kassa. Ik ga zelfs naar een supermarkt verderop om zelf te kunnen scannen.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
DDD schreef:Dat is ook absurd. Een heel huishouden kost minstens zes of negen uur, zeker als je ook nog de was moet doen.
Chapeau voor jouAfbeelding
Dat denk ik ook. Al ken ik genoeg mensen om mij heen die naast de drie uur hulp nog zeer weinig doen in het huishouden.
Orchidee schreef:Dat is nog pittig hoor als je dat elke week allemaal goed wil doen, is mijn ervaring.
Sommigen hh kunnen dat wel maar vaak kan een hh lichamelijk niet 3 uur continue hard werken.
Je moet echt nog sterk zijn wil je 3 uur achter elkaar flink doorwerken (ik kan het iig niet meer)
Dat klopt ook. Het scheelt natuurlijk wel dat de hulp niet ook nog hoeft te ruimen en alles al aan kant is. Ik had eerder een hulp die elke week drie uur kwam en dat wel deed. Zij deed of uitgebreid boven of uitgebreid beneden en nam onder de bedden en de planken en ramen ook regelmatig mee. Als er extra klussen waren en zij aan andere dingen niet toekwam is het ook prima.

Wat ik al enorm veel vind schelen is het laten bezorgen van boodschappen. Het zelf doen van boodschappen doe ik echt nooit meer.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

In mijn geval heeft de hulp zes uur per week. Maar zij strijkt ook de handdoeken (ietwat tegen mijn zin, maar goed, ze moet haar werk zelf ook met plezier doen). En ze oliet het tuinset, enzovoort.

En als ik niet uitkijk, maakt ze twee keer per week de keuken schoon. :)

Ik ben er erg dankbaar voor want ik heb naast mijn werk nog twee vrijwilligersfuncties en ik heb niet veel tijd over.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

DDD schreef:In mijn geval heeft de hulp zes uur per week. Maar zij strijkt ook de handdoeken (ietwat tegen mijn zin, maar goed, ze moet haar werk zelf ook met plezier doen). En ze oliet het tuinset, enzovoort.

En als ik niet uitkijk, maakt ze twee keer per week de keuken schoon. :)

Ik ben er erg dankbaar voor want ik heb naast mijn werk nog twee vrijwilligersfuncties en ik heb niet veel tijd over.
Als zij nog iemand bij mij in de buurt weet, houd ik mij aanbevolen ;).
Plaats reactie