Kleine vreugden

Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Ik word hier dan weer heel nieuwsgierig van.

In mijn geval zou een andere forumnaam ook niet heel veel zin hebben, denk ik. :)

Ik zie wel een bijzondere overeenkomst in opvattingen en manier van redeneren tussen Jantje en Gereformeerde Gemeente-lid. Wat dat betreft, vult hij of zij de ontstane leegte wel aan. Toch denk ik niet dat het dezelfde persoon is.
Laatst gewijzigd door DDD op 16 jun 2021, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik word hier dan weer heel nieuwsgierig van.
Ik ook!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Ik word hier dan weer heel nieuwsgierig van.

In mijn geval zou een andere forumnaam ook niet heel veel zin hebben, denk ik. :)

Ik zie wel een bijzondere overeenkomst in opvattingen en manier van redeneren tussen Jantje en Gereformeerde Gemeente-lid. Wat dat betreft, vult hij of zij de ontstane leegte wel aan. Toch denk ik niet dat het dezelfde persoon is.
Op de dag dat de één stopte, begon de anderAfbeelding
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

OK. Dat is wel bijzonder. Het zou misschien al te naïef zijn om dat als de leiding van God te beschouwen en bij mijn eerste standpunt te blijven.

Wij mogen niet gissen naar forummers, maar ik weet wel dat je bij naam en toenaam bij de moderators bekend moet zijn, tegenwoordig. Dus dat scheelt dan weer.
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/936132-dorpsk ... -kerkzicht

Wat een mooi initiatief. Misschien kun je er in de toekomst op zondag live meekijken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine vreugden

Bericht door pierre27 »

Gisteren met blijdschap en dankbaarheid het classicale examen van kandidaat J. Beens bijgewoond. Het was goed en fijn er te zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Wat kun je toch blij zijn met een snotterneus in huis, als de test negatief uitvalt.
Het is toch telkens weer spannend. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Mara schreef:Wat kun je toch blij zijn met een snotterneus in huis, als de test negatief uitvalt.
Het is toch telkens weer spannend. :sweat
Voor jouw gezin zeker mara! Zijn jouw kinderen al gevaccineerd?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

merel schreef:
Mara schreef:Wat kun je toch blij zijn met een snotterneus in huis, als de test negatief uitvalt.
Het is toch telkens weer spannend. :sweat
Voor jouw gezin zeker mara! Zijn jouw kinderen al gevaccineerd?
Ja, en de tweede is ook langer dan 3 weken geleden.
Maar nu met die berichten over de Delta, pffft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/937134-cgk-ul ... beroep-aan

Wat mooi dat de kandidaat kiest voor Ulrum, en niet voor een menselijkerwijs veel aantrekkelijker gemeente als Hasselt. Dat is nu eens een echte vreugde.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mistig »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/937134-cgk-ul ... beroep-aan

Wat mooi dat de kandidaat kiest voor Ulrum, en niet voor een menselijkerwijs veel aantrekkelijker gemeente als Hasselt. Dat is nu eens een echte vreugde.
Het viel mij ook op ja. Bijzonder voor deze bijzondere gemeente!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

De CGK Ulrum bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit ex-GKVers. Verschillende bloedgroepen geeft soms wat spanningen.

Fijn dat kand. A. Veuger hier naartoe gaat. Hij lijkt me een saambindend figuur.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 27 jul 2021, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/937134-cgk-ul ... beroep-aan

Wat mooi dat de kandidaat kiest voor Ulrum, en niet voor een menselijkerwijs veel aantrekkelijker gemeente als Hasselt. Dat is nu eens een echte vreugde.
Waarom is Hasselt aantrekkelijker?
J.C. Philpot schreef:De CGK Ulrum bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit ex-GKVers. Verschillende bloedgroepen geeft soms war spanningen.

Fijn dat kand. A. Veuger hier naartoe gaat. Hij lijkt me een saambindend figuur.
Het lijkt mij dat deze GKV-ers niet zomaar de overstap hebben gemaakt naar de CGK. Met name in die regio is een groot bolwerk van de GKV. Welke spanningen zouden kunnen ontstaan in de gemeente?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Het lijkt mij dat deze GKV-ers niet zomaar de overstap hebben gemaakt naar de CGK. Met name in die regio is een groot bolwerk van de GKV. Welke spanningen zouden kunnen ontstaan in de gemeente?
Vergelijkbaar met de spanningen die in deze iets andere context genoemd zijn:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 30#p980645

Verder zijn spanningen hier offtopic, dus laten we het daar bij houden :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/936132-dorpsk ... -kerkzicht

Wat een mooi initiatief. Misschien kun je er in de toekomst op zondag live meekijken.
Staat dit gebouw op de plek waar ook wel begrafenissen werden gehouden? Ik ken de situatie daar een beetje, maar ben er lang niet geweest. Er stond in elk geval (als het op dezelfde plek) is waar we wel eens een begrafenis bijgewoond hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie