Kleine vreugden

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:De reacties als je suggereert B & A niet te kennen. :)

En eerlijk is eerlijk, ik ken ze beslist niet goed. Zal vroeger bij een vriendje eens een aflevering gezien hebben, maar meer ook niet.
Doel je ook op mijn reactie zeker?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:De reacties als je suggereert B & A niet te kennen. :)

En eerlijk is eerlijk, ik ken ze beslist niet goed. Zal vroeger bij een vriendje eens een aflevering gezien hebben, maar meer ook niet.
Doel je ook op mijn reactie zeker?
Ik doel op het geheel.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Het is een tamelijk grote vreugd dat de lekkage van gisteren veroorzaakt bleek te worden door een stuk regenpijp dat niet op z'n plek zat.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Dat begrijp ik
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Dat begrijp ikAfbeelding
Mwah, Afbeelding dacht ik niet toen ik gisteren met één been op een bureau stond te wiebelen met mijn bovenlijf uit een raam in de stromende regen om een stuk regenpijp uit de dakgoot te vissen en weer op zn plek te priegelen. Ook niet trouwens toen ik s morgens beneden kwam en op de onlangs gerenoveerde vloer plassen water zag. Maar goed, het leed lijkt weer geleden te zijn, en ditmaal zowaar zonder een dakdekker. Ik heb een abonnement op lekkages.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Snap dat het heel vervelend is/was maar ik bedoel dat het fijn is dat het geen ernstig gebrek is/was
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik heb een abonnement op lekkages.
Wij ook.
De ene keer van boven - hemelwater - de ander keer van onder - grondwater.
Elk gaatje van 1 speldenprik groot, zorgt, dat er ongewenst water je huis binnensijpelt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Een loper van kerkbalans die bij een bepaalde persoon schrijft: heeft een hond die bijt.

Ik zie dat tafereel wel voor me... Onschuldige loper die van het erf gejaagd wordt door een bijtende bullebak van een hond. Je zou denken dat de wijkoudering dit wel wist - had hij wel eens kunnen vertellen dan.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik haal de was uit de machine, en onderin vind ik een usb-stick. Met belangrijke dingen er op, bijvoorbeeld de powerpoint die ik heb gemaakt voor de vrouwenkring, met al de jeugdfoto's erop.
Tot mijn grote opluchting staat alles er nog op, en werkt het nog gewoon. Pfoe! Meevaller!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Pfoe! Dat is nog eens een grote vreugde!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Als je het nog niet gedaan heb, maak dan zsm een reservekopie. De vraag is hoe lang het ding nog werkt.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Als je het nog niet gedaan heb, maak dan zsm een reservekopie. De vraag is hoe lang het ding nog werkt.
Meteen gedaan, inderdaad.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

In het RD van vandaag las ik dat dinsdag 19 maart er verschillende tijdredes gehouden in verband met de verkiezingen:
- in de Gereformeerde Gemeente van Barneveld-Zuid, met de plaatselijke predikant, ds. J. van Laar en de Hersteld-Hervormde predikant, ds. R.P. van Rooijen uit Oosterwolde.
- in de Gereformeerde Gemeente van Elspeet, met ds. A. Schot uit Nunspeet en de Christelijk Gereformeerde predikant, ds. J. de Bruin uit Elburg.
- in de Gereformeerde Gemeente van Opheusden, met de plaatselijke predikant, ds. W. Mouw en de PKN-predikant, ds. M. van Kooten uit Elspeet.

Het doet me grote blijdschap om dit te lezen. Ik mag toch wel zeggen dat dit best bijzonder is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:In het RD van vandaag las ik dat dinsdag 19 maart er verschillende tijdredes gehouden in verband met de verkiezingen:
- in de Gereformeerde Gemeente van Barneveld-Zuid, met de plaatselijke predikant, ds. J. van Laar en de Hersteld-Hervormde predikant, ds. R.P. van Rooijen uit Oosterwolde.
- in de Gereformeerde Gemeente van Elspeet, met ds. A. Schot uit Nunspeet en de Christelijk Gereformeerde predikant, ds. J. de Bruin uit Elburg.
- in de Gereformeerde Gemeente van Opheusden, met de plaatselijke predikant, ds. W. Mouw en de PKN-predikant, ds. M. van Kooten uit Elspeet.

Het doet me grote blijdschap om dit te lezen. Ik mag toch wel zeggen dat dit best bijzonder is.
Dat gebeurt toch zo vaak... En het zijn predikanten die allen zeer dicht bij elkaar liggen w.b.t. ligging. Wij hebben de laatste jaren in onze GG ds. Schultink (GGiN), ds. W. Roos (HHK), ds. D.J. Budding (PKN), ds. Zweistra (HHK), ds. Egas (CGK) op de kansel gehad voor de SGP, veelal opgebracht door onze eigen predikant of een ouderling uit onze gemeente. Mooi dat het kan, dat wel ja.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:In het RD van vandaag las ik dat dinsdag 19 maart er verschillende tijdredes gehouden in verband met de verkiezingen:
- in de Gereformeerde Gemeente van Barneveld-Zuid, met de plaatselijke predikant, ds. J. van Laar en de Hersteld-Hervormde predikant, ds. R.P. van Rooijen uit Oosterwolde.
- in de Gereformeerde Gemeente van Elspeet, met ds. A. Schot uit Nunspeet en de Christelijk Gereformeerde predikant, ds. J. de Bruin uit Elburg.
- in de Gereformeerde Gemeente van Opheusden, met de plaatselijke predikant, ds. W. Mouw en de PKN-predikant, ds. M. van Kooten uit Elspeet.

Het doet me grote blijdschap om dit te lezen. Ik mag toch wel zeggen dat dit best bijzonder is.
Dat gebeurt toch zo vaak... En het zijn predikanten die allen zeer dicht bij elkaar liggen w.b.t. ligging. Wij hebben de laatste jaren in onze GG ds. Schultink (GGiN), ds. W. Roos (HHK), ds. D.J. Budding (PKN), ds. Zweistra (HHK), ds. Egas (CGK) op de kansel gehad voor de SGP, veelal opgebracht door onze eigen predikant of een ouderling uit onze gemeente. Mooi dat het kan, dat wel ja.
Dat is heel mooi. Maar komt zeker niet overal voor. Zeker niet. Helaas.
Plaats reactie