Kleine vreugden

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Mannetje schreef:Zoontjelief (1 jaar, 3,5 maanden) haalt de afwasteil uit het kastje onder de gootsteenbak en gaat met zijn beentjes buitenboord lekker zelf in het kastje zitten. :oops (om die smiley ook eens te gebruiken)
Heerlijke leeftijd!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Zeg dat nou niet :ouin .
Ik wil niet weten waar je ze gekocht hebt. Echt niet.
Ze hebben nu ook wit ruimte-eitjes, met een heerlijk romige zachte sinaasappelsmaak. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Vanmiddag met de kleine mannen bij Dudok wat gedronken en een taartje gegeten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:Vanmiddag met de kleine mannen bij Dudok wat gedronken en een taartje gegeten.
Toch zeker wel appeltaart?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Toch zeker wel appeltaart?
Nee, cheesecake en brownietaart.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Die zijn ook lekker

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Vorst »

Mara schreef:
Vorst schreef:Zeg dat nou niet :ouin .
Ik wil niet weten waar je ze gekocht hebt. Echt niet.
Ze hebben nu ook wit ruimte-eitjes, met een heerlijk romige zachte sinaasappelsmaak. :love
Ik kan me nog steeds bedwingen gelukkig. Zeker in de vastentijd wil ik dit soort lekkernijen niet kopen ;).
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Ik heb daar toch zo mijn bedenkingen bij: 'vastentijd'
Is het niet beter om het hele jaar matig en sober proberen te leven?!
Het komt mij zo Rooms over.
Bidden en vasten kan soms heel goed zijn maar dat hoeft mi niet speciaal in de 'vastentijd'.
Op andere momenten in je leven en over een heel jaar kunnen er omstandigheden zijn dat het misschien goed voor je is of kan zijn.
Is het echt bijbels om vóór Pasen te vasten?
Als het dus een bijbelse opdracht is zouden alle gelovigen daar gehoor aan moeten geven toch?!

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Het hoeft toch niet bijbels te zijn? Vasten van snoep en koek is sowieso gezond. Dat zou ik ook wel meer mogen doen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jongere »

Orchidee schreef:Ik heb daar toch zo mijn bedenkingen bij: 'vastentijd'
Is het niet beter om het hele jaar matig en sober proberen te leven?!
Als vasten betekent om matig en sober te leven, dan is het geen vasten meer... Al vullen heel veel mensen het nu wel zo in, en rekken de definitie op naar o.a. het tijdelijk links laten liggen van sociale media, etc. Ik vind dat we de term vasten daar niet voor moeten gebruiken.

Dingen laten liggen die je normaal eigenlijk al zou moeten laten liggen, is geen vasten. Vasten is iets opzeggen voor jezelf dat je juist nodig hebt - daarom is het onthouden van voedsel de meest Bijbelse vorm van vasten. Je ontzegt jezelf iets goeds voor iets beters: namelijk God alleen. Die vorm van vasten is overigens heel Bijbels en heeft niets met 'rooms' te maken. De Heere Jezus veronderstelt zelfs dat vasten voor ons vanzelfsprekend is: "wanneer gij vast..."
Ik ben het wel met je eens dat dat niet aan een tijd gebonden is. Vaak is het in de Bijbel meer aan een bepaalde situatie verbonden, zoals het concreet vragen van de leiding van de Heere in je leven, of het boete doen over een bepaalde zonde.
Tegelijk waardeer ik de traditie wel om op een bijzondere manier aandacht te schenken aan de lijdenstijd. Ik vind het heel concreet thuis meeleven met het kerkelijk jaar een erg goede gewoonte, die bovendien helemaal in lijn ligt met hoe Israël vroeger hun feesten vierde.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Vorst »

Het probleem is natuurlijk dat alles wat met de reformatie overboord is gekieperd opeens als Rooms wordt betiteld. Vasten is een heel christelijk onderdeel en gelukkig is iedereen vrij om het wel of niet te doen en mag je ook zelf bepalen hoe je daar invulling aan geeft.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Leestip: John Piper; Honger naar God
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4783
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleine vreugden

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mijn kleine vreugde is mijn verjaardag vandaag.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Johann Gottfried Walther schreef:Mijn kleine vreugde is mijn verjaardag vandaag.
Van harte.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:Mijn kleine vreugde is mijn verjaardag vandaag.
GEFELICITEERD JGW.
Een gezegend nieuw levensjaar toegewenst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie