Kleine vreugden

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Kleine vreugden

Bericht door Boertje »

Ik gun het iedereen. :yahoo Een hele fijne koningsdag morgen, en geniet van de tompoucen/ moorkoppen en voor de fijnproevers het oranjebittertje.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Op vakantie in het Veluwse O. Wat is het hier mooi en wat is het (nog) mooi weer. :super
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine vreugden

Bericht door FlyingEagle »

En dan te bedenken dat wij hier gewoon wonen.
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Kleine vreugden

Bericht door Oes »

Kleine vreugden of maken juist kleine vreugden een hele grote vreugde......?!

Een dag samen met een lief jong meisje, welke veel heel meegemaakt in haar jeugd, op stap geweest.
We zijn op een hele bijzondere wijze aan elkaar verbonden geraakt.
Het was een verrassingsdag voor haar, dat hadden we al maanden geleden een keer besproken en wat was de spanning groot.
Ze zocht voor vertrek in een winkel een zakje snoepjes uit, welke haar lekker leek.
Heel eenvoudige dingen samen gedaan, genoten van de natuur, een pluktuin, een kringloopwinkel bezocht en samen overal en nergens wat gegeten en gedronken.
Heel opmerkelijk koos ze in de kringloopwinkel een aantal boekjes uit, die mijn eigen kinderen niet snel zouden pakken.
Het ging over de wonderen van God in het leven van jonge mensen.

Het meisje had nog nooit in een restaurant een maaltijd gegeten.
Het was zo een genot om haar de kaart te zien bestuderen, haar vragen over gerechten te beantwoorden en uiteindelijk na een kwartier wikken en wegen een keuze zien te maken.
Mag ik dit echt bestellen, is dit niet veel te duur....?
We gingen voor 3 gangen en aan het eind van de maaltijd stonden er tranen in haar ogen van intense blijdschap.
Toen ik haar 's avonds thuis bracht, klemde ze haar boeken onder haar arm, ze vroeg heel beleefd of ze de overgebleven snoepjes mocht meenemen.

De vreugde om dit samen te mogen en te kunnen doen, was veel groter dan de gedachte aan geld.
Voor mij was het een "simpele maaltijd", een kommetje soep, een pannenkoek en een ijsje.
Wat besef je dan ten volle, hoe verwend je bent opgegroeid, ten opzichte van zovele anderen!
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine vreugden

Bericht door TSD »

Oes schreef:Kleine vreugden of maken juist kleine vreugden een hele grote vreugde......?!

Een dag samen met een lief jong meisje, welke veel heel meegemaakt in haar jeugd, op stap geweest.
We zijn op een hele bijzondere wijze aan elkaar verbonden geraakt.
Het was een verrassingsdag voor haar, dat hadden we al maanden geleden een keer besproken en wat was de spanning groot.
Ze zocht voor vertrek in een winkel een zakje snoepjes uit, welke haar lekker leek.
Heel eenvoudige dingen samen gedaan, genoten van de natuur, een pluktuin, een kringloopwinkel bezocht en samen overal en nergens wat gegeten en gedronken.
Heel opmerkelijk koos ze in de kringloopwinkel een aantal boekjes uit, die mijn eigen kinderen niet snel zouden pakken.
Het ging over de wonderen van God in het leven van jonge mensen.

Het meisje had nog nooit in een restaurant een maaltijd gegeten.
Het was zo een genot om haar de kaart te zien bestuderen, haar vragen over gerechten te beantwoorden en uiteindelijk na een kwartier wikken en wegen een keuze zien te maken.
Mag ik dit echt bestellen, is dit niet veel te duur....?
We gingen voor 3 gangen en aan het eind van de maaltijd stonden er tranen in haar ogen van intense blijdschap.
Toen ik haar 's avonds thuis bracht, klemde ze haar boeken onder haar arm, ze vroeg heel beleefd of ze de overgebleven snoepjes mocht meenemen.

De vreugde om dit samen te mogen en te kunnen doen, was veel groter dan de gedachte aan geld.
Voor mij was het een "simpele maaltijd", een kommetje soep, een pannenkoek en een ijsje.
Wat besef je dan ten volle, hoe verwend je bent opgegroeid, ten opzichte van zovele anderen!
Heel mooi! Dit lezen maakt zelfs mij een beetje blij :)
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kleine vreugden

Bericht door Adje »

Wat mooi Oes!
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Het is voor de lezers al een kleine vreugde, inderdaad. Wat heerlijk om te mogen doen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Nasrani »

Mooi om te lezen.... dat brengt een grote lach op je gezicht
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Kleine vreugden

Bericht door Boertje »

mooi, om te mogen geven is veel fijner dan te ontvangen. Zo zie je maar.
Bertiel
Berichten: 4590
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

een anastesieassistente en een verpleegkundige die bij vermelding van gewicht en lengte het woord "keurig" bezigen... :yahoo
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Marco »

Marco schreef:We krijgen er binnenkort 9 kleintjes bij!

De koolmezen broeden op negen eitjes! :D
Nu grote drukte, 8 of 9 (moeilijk te tellen) jongen in de nestkast. En die bespioneren we live: webcam erin en te bekijken via youtube.. :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Marco schreef:
Marco schreef:We krijgen er binnenkort 9 kleintjes bij!

De koolmezen broeden op negen eitjes! :D
Nu grote drukte, 8 of 9 (moeilijk te tellen) jongen in de nestkast. En die bespioneren we live: webcam erin en te bekijken via youtube.. :)
Bij het huis waar ik geboren ben, nestelde elk jaar een koolmees in de brievenbus aan de weg. Mijn moeder plakte er dan een briefje op, of de postbode de post bij huis wilde brengen. Ik ben nu een eindje in de vijftig, dus dat is al even geleden. Maar vorig jaar was mijn zus in de buurt van het huis, reed even langs om te kijken en jawel, er nestelt nog steeds een koolmees in de brievenbus! Misschien wel een ver achterkleinkind van eertijds.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Chrisje72 »

Dodo schreef:
Marco schreef:
Marco schreef:We krijgen er binnenkort 9 kleintjes bij!

De koolmezen broeden op negen eitjes! :D
Nu grote drukte, 8 of 9 (moeilijk te tellen) jongen in de nestkast. En die bespioneren we live: webcam erin en te bekijken via youtube.. :)
Bij het huis waar ik geboren ben, nestelde elk jaar een koolmees in de brievenbus aan de weg. Mijn moeder plakte er dan een briefje op, of de postbode de post bij huis wilde brengen. Ik ben nu een eindje in de vijftig, dus dat is al even geleden. Maar vorig jaar was mijn zus in de buurt van het huis, reed even langs om te kijken en jawel, er nestelt nog steeds een koolmees in de brievenbus! Misschien wel een ver achterkleinkind van eertijds.
Vind ik leuk
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Veel bezoek op het balkon, houtduif, kraai, ekster, kauw met net uitgevlogen jongen, veel herrie, koolmeesjes en pimpelmeesjes die de pindakaaspot leeghalen, eksters, tortels, merels en halsbandparkieten. het is som wat geruzie tussen de duiven, maar verder gaan ze in vrede met ellkaar om.Afbeelding
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door refo »

Marco schreef:
Marco schreef:We krijgen er binnenkort 9 kleintjes bij!

De koolmezen broeden op negen eitjes! :D
Nu grote drukte, 8 of 9 (moeilijk te tellen) jongen in de nestkast. En die bespioneren we live: webcam erin en te bekijken via youtube.. :)
Als ze maar geen buxusmotrupsen gaan voeren, die net bespoten zijn.
Plaats reactie