Kleine vreugden

Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ik vind het ook een mooi bericht.

Zojuist net nog even een halfuurtje in de groentetuin bezig geweest. Toch wel lekker, even buiten bezig.
-
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Kleine vreugden

Bericht door aggieoudje »

Heerlijk om weer wakker te worden met allemaal kinderstemmetjes op het schoolplein van de school hiernaast! Wat is het 6 weken stil geweest! Snap niet dat er mensen zijn die het vreselijk vinden om naast een school te wonen, ik kan er echt van genieten!( incl. alle ouders die (lui) hun kids met de auto halen en brengen en de "file" die dat 4x per dag voor de deur veroorzaakt!)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

aggieoudje schreef:Heerlijk om weer wakker te worden met allemaal kinderstemmetjes op het schoolplein van de school hiernaast! Wat is het 6 weken stil geweest! Snap niet dat er mensen zijn die het vreselijk vinden om naast een school te wonen, ik kan er echt van genieten!( incl. alle ouders die (lui) hun kids met de auto halen en brengen en de "file" die dat 4x per dag voor de deur veroorzaakt!)
Klagen voor kinderen nee dat snap ik ook niet, hier een paar huizen verderop kan he altijd horen als her badje uitstaat, gillen, lachen, dat is toch heerlijk!
In Nieuw Lekkerland klaagde mensen (ook kerkelijke) over de vakantiebijbelclub toen dacht ik nog, dan moeten ze even in Rotterdam komen kijken bij de VBC in Spangen...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine vreugden

Bericht door Arja »

Mijn magazine is weer binnen. Zag er naar uit omdat ik iets mocht vertalen voor dit blaadje. Blij mee. Ik help graag mee.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
aggieoudje schreef:Heerlijk om weer wakker te worden met allemaal kinderstemmetjes op het schoolplein van de school hiernaast! Wat is het 6 weken stil geweest! Snap niet dat er mensen zijn die het vreselijk vinden om naast een school te wonen, ik kan er echt van genieten!( incl. alle ouders die (lui) hun kids met de auto halen en brengen en de "file" die dat 4x per dag voor de deur veroorzaakt!)
Klagen voor kinderen nee dat snap ik ook niet, hier een paar huizen verderop kan he altijd horen als her badje uitstaat, gillen, lachen, dat is toch heerlijk!
In Nieuw Lekkerland klaagde mensen (ook kerkelijke) over de vakantiebijbelclub toen dacht ik nog, dan moeten ze even in Rotterdam komen kijken bij de VBC in Spangen...
Net als het gezeur van mensen die op het platteland gaan wonen en vervolgens een rechtszaak aanspannen omdat haan Maurice elke ochtend kraait.
Zelfs het gekwaak van kikkers en eenden en het sjirpen van krekels wordt als geluidsoverlast ervaren.
Gelukkig mag Maurice gewoon als wekker blijven fungeren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Herman »

Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan het geluid van krekels. Maar het is niet anders he.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Eigenlijk een grote vreugde, maar die kon ik niet zo snel vinden.

Gisteren een hele fijne bijbelstudie met de gemeente mogen hebben. Eerlijke en confronterende vragen, die tot diepe gesprekken leidden. Ook veel ruimte voor gesprekken nu we richting de viering van het Heilig Avondmaal over 2 weken mogen gaan. Mensen konden zich, door de onderlinge verbondenheid, echt open stellen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine vreugden

Bericht door Arja »

Zeeuw schreef:Eigenlijk een grote vreugde, maar die kon ik niet zo snel vinden.

Gisteren een hele fijne bijbelstudie met de gemeente mogen hebben. Eerlijke en confronterende vragen, die tot diepe gesprekken leidden. Ook veel ruimte voor gesprekken nu we richting de viering van het Heilig Avondmaal over 2 weken mogen gaan. Mensen konden zich, door de onderlinge verbondenheid, echt open stellen.
Wat een zegen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:Eigenlijk een grote vreugde, maar die kon ik niet zo snel vinden.

Gisteren een hele fijne bijbelstudie met de gemeente mogen hebben. Eerlijke en confronterende vragen, die tot diepe gesprekken leidden. Ook veel ruimte voor gesprekken nu we richting de viering van het Heilig Avondmaal over 2 weken mogen gaan. Mensen konden zich, door de onderlinge verbondenheid, echt open stellen.
Leidden die gesprekken ook ergens toe? Of bleef het enkel bij gesprekken? Dat is wel een wezenlijke vraag natuurlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Idd, WAT een vraag @Jantje
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleine vreugden

Bericht door CvdW »

Herman schreef:Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan het geluid van krekels. Maar het is niet anders he.
Hoor eens hoe de krekel zij Schepper looft. Is dat niet mooi?
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Eigenlijk een grote vreugde, maar die kon ik niet zo snel vinden.

Gisteren een hele fijne bijbelstudie met de gemeente mogen hebben. Eerlijke en confronterende vragen, die tot diepe gesprekken leidden. Ook veel ruimte voor gesprekken nu we richting de viering van het Heilig Avondmaal over 2 weken mogen gaan. Mensen konden zich, door de onderlinge verbondenheid, echt open stellen.
Leidden die gesprekken ook ergens toe? Of bleef het enkel bij gesprekken? Dat is wel een wezenlijke vraag natuurlijk.
Waar zouden ze toe moeten leiden Jan?
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
Herman schreef:Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan het geluid van krekels. Maar het is niet anders he.
Hoor eens hoe de krekel zij Schepper looft. Is dat niet mooi?
Dat doet een mug waarschijnlijk ook met haar zoemend geluid. Vind je dat aangenaam?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:
CvdW schreef:
Herman schreef:Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan het geluid van krekels. Maar het is niet anders he.
Hoor eens hoe de krekel zij Schepper looft. Is dat niet mooi?
Dat doet een mug waarschijnlijk ook met haar zoemend geluid. Vind je dat aangenaam?
Dat denk ik altijd als iemand zegt dat vogeltjes zingen tot eer van hun schepper. Dan denk ik: dat is gewoon de manier waarop vogels communiceren. Net zoals een kat mauwt en een hond blaft. En ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de hond van de buren blaft tot eer van zijn schepper.
Alleen is het een aangenamer in onze oren dan het ander.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleine vreugden

Bericht door CvdW »

Dodo schreef:
Zeeuw schreef:
CvdW schreef:
Herman schreef:Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan het geluid van krekels. Maar het is niet anders he.
Hoor eens hoe de krekel zij Schepper looft. Is dat niet mooi?
Dat doet een mug waarschijnlijk ook met haar zoemend geluid. Vind je dat aangenaam?
Dat denk ik altijd als iemand zegt dat vogeltjes zingen tot eer van hun schepper. Dan denk ik: dat is gewoon de manier waarop vogels communiceren. Net zoals een kat mauwt en een hond blaft. En ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de hond van de buren blaft tot eer van zijn schepper.
Alleen is het een aangenamer in onze oren dan het ander.
Wanneer een krekel springt dan hoort u mij niet zeggen dat hij zijn looft. Dit is gewoon een voortbewegen van de krekel.
Wanneer een vogel op het terras tippelt dan is dat een voortbewegen van de vogel. Maar als de een vogel op het hoek van het dak zijn gezang laat horen dan is dat tot lof van zijn Schepper.
Het zoemende geluid van een mug is geen probleem, maar wel de steek (zeker als je allergisch bent).
Plaats reactie