Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Een boom die vanzelf in de tuin kwam groeien. De eerste paar jaar was er niet veel aan, maar dit voorjaar had hij veel bloesem en inmiddels groeien er vruchten aan. Ik heb ze nog nooit gezien, het zijn waarschijnlijk pruimen, maar net iets groter dan kersen. En ze zijn erg lekker, heel zoet met een kleine pit.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Een boom die vanzelf in de tuin kwam groeien. De eerste paar jaar was er niet veel aan, maar dit voorjaar had hij veel bloesem en inmiddels groeien er vruchten aan. Ik heb ze nog nooit gezien, het zijn waarschijnlijk pruimen, maar net iets groter dan kersen. En ze zijn erg lekker, heel zoet met een kleine pit.
Zijn het soms kroosjes?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Bij ons kwam in de tuin (toen we nog buiten de stad woonden) een hele mooie grootbladige plant op. We hebben die met liefde verzorgd, en wat bleek later? Het bleek een tabaksplant te zijn!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Zita schreef:
Dodo schreef:Een boom die vanzelf in de tuin kwam groeien. De eerste paar jaar was er niet veel aan, maar dit voorjaar had hij veel bloesem en inmiddels groeien er vruchten aan. Ik heb ze nog nooit gezien, het zijn waarschijnlijk pruimen, maar net iets groter dan kersen. En ze zijn erg lekker, heel zoet met een kleine pit.
Zijn het soms kroosjes?
Ik heb gezocht op internet, en ik denk dat het een Mirabelle de Nancy is. Wordt kennelijk ook wel kroosjespruim genoemd, maar als ik dat woord opzoek komen er ook andere rassen op.
Dus ik hou het maar op de dure naam, prachtig toch... Mirabelle de Nancy.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Ik word de laatste ochtenden wakker geroepen door een duif.
Kennelijk zit hij in de boom die voor ons huis staat en omdat het raam open staat, hoor ik hem goed.
Hij roe koet en even later hoor ik in de verte een antwoord van zijn vriendje (of vriendinnetje).
Ze hebben elkaar veel te vertellen. :)
Totdat de brutale eksters er door heen gaan kwekken, dan is het over. Wat een irritante vogels zijn dat toch.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

Mara schreef:Ik word de laatste ochtenden wakker geroepen door een duif.
Kennelijk zit hij in de boom die voor ons huis staat en omdat het raam open staat, hoor ik hem goed.
Hij roe koet en even later hoor ik in de verte een antwoord van zijn vriendje (of vriendinnetje).
Ze hebben elkaar veel te vertellen. :)
Totdat de brutale eksters er door heen gaan kwekken, dan is het over. Wat een irritante vogels zijn dat toch.
Eksters zijn helemaal niet irritant. Ze zijn intelligent, nieuwsgierig, stoer, glimmend, flexibel, cultureel erfgoed, zelf in de verdrukking en al met al sympathiek.
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... en-of-niet
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Klavart schreef: Eksters zijn helemaal niet irritant. Ze zijn intelligent, nieuwsgierig, stoer, glimmend, flexibel, cultureel erfgoed, zelf in de verdrukking en al met al sympathiek.
Ik bedoel het geluid dat zij voortbrengen. Als je tientallen tegelijk hoort is het behoorlijk irritant.
Hun verenkleed is prachtig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

Mara schreef:Ik word de laatste ochtenden wakker geroepen door een duif.
Kennelijk zit hij in de boom die voor ons huis staat en omdat het raam open staat, hoor ik hem goed.
Hij roe koet en even later hoor ik in de verte een antwoord van zijn vriendje (of vriendinnetje).
Ze hebben elkaar veel te vertellen. :)
Totdat de brutale eksters er door heen gaan kwekken, dan is het over. Wat een irritante vogels zijn dat toch.
Wij hebben helaas erg veel overlast van duiven.
Alles is telkens ondergepoept.
We kochten twee 'afschrik-kraaien' , nou de eerste dagen was er een beetje 'loeren op afstand' maar inmiddels zitten ze er weer gezellig naast :yahoo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:Ik word de laatste ochtenden wakker geroepen door een duif.
Kennelijk zit hij in de boom die voor ons huis staat en omdat het raam open staat, hoor ik hem goed.
Hij roe koet en even later hoor ik in de verte een antwoord van zijn vriendje (of vriendinnetje).
Ze hebben elkaar veel te vertellen. :)
Totdat de brutale eksters er door heen gaan kwekken, dan is het over. Wat een irritante vogels zijn dat toch.
Wij hebben helaas erg veel overlast van duiven.
Alles is telkens ondergepoept.
We kochten twee 'afschrik-kraaien' , nou de eerste dagen was er een beetje 'loeren op afstand' maar inmiddels zitten ze er weer gezellig naast :yahoo
Ik denk dat het hier Turkse tortels of houtduiven zijn. Ik zie ze nooit, ze zitten te hoog in de boom.
Gewone duiven EN meeuwen, vormen een enorme plaag in de stad.
Ik denk dat hart- en vaatziekten bij de meeuwen vaker voorkomen, want ze vreten echt alles. Patat met mayo, stuk pizza.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Mara schreef:
Klavart schreef: Eksters zijn helemaal niet irritant. Ze zijn intelligent, nieuwsgierig, stoer, glimmend, flexibel, cultureel erfgoed, zelf in de verdrukking en al met al sympathiek.
Ik bedoel het geluid dat zij voortbrengen. Als je tientallen tegelijk hoort is het behoorlijk irritant.
Hun verenkleed is prachtig.
het mooiste liefdesliedje in de vogelwereld is van de ekster!
Maar dan heb je veel geduld nodig wil je dat horen
Ik heb het één keer gehoord
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Net een nieuwe leaseauto besteld. Volgens mij de eerste keer van mijn leven dat ik in een nieuwe auto ga rijden.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:Net een nieuwe leaseauto besteld. Volgens mij de eerste keer van mijn leven dat ik in een nieuwe auto ga rijden.
Geniet ervan! Wat is het nog geworden?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:Net een nieuwe leaseauto besteld. Volgens mij de eerste keer van mijn leven dat ik in een nieuwe auto ga rijden.
Geniet ervan! Wat is het nog geworden?
Een Kia Ceed station. Veruit de beste prijs-kwaliteit in de lease. Ik wilde eigenlijk een Focus St-line. Bijna zelfde fiscale waarde, maar bij Leaseplan zoveel duurder.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 07 aug 2021, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Een Kia Ceed station. Veruit de beste prijs-kwaliteit in de lease. Ik wilde eigenlijk een Focus St-line. Bijna zelfs fiscale waarde, maar bij Leaseplan zoveel duurder.
Ik wens je veel veilige kilometers.
Een nieuwe auto ruikt altijd zo lekker. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Een Kia Ceed station. Veruit de beste prijs-kwaliteit in de lease. Ik wilde eigenlijk een Focus St-line. Bijna zelfs fiscale waarde, maar bij Leaseplan zoveel duurder.
Ik wens je veel veilige kilometers.
Een nieuwe auto ruikt altijd zo lekker. :love
Ja, dat vinden mn kinderen ook. Maar na een vakantie met de kids, hangt er vaak een wat andere geur :-)
Plaats reactie