Kleine vreugden

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef: Met eerbied gesproken: als een spelletje helpt...
Schei eens uit zeg. Heb jij kinderen?
merel schreef:En waarschijnlijk nog erger, mijn man loopt vaak hard op zondagmiddag en de kinderen gaan dan mee op de skates op op de step.
Daarentegen wil mijn man niet dat er huiswerk gemaakt wordt op zondag.
Dit verschil dan niet, maar ik heb ook andere principes w.b. de invulling van de zondag dan mijn man.
Omdat hij een niet-reformatorische achtergrond heeft, heeft hij met bepaalde dingen minder moeite dan ik.
Dat heeft mij wel laten bezinnen, is dit nu automatisme, of is het voor mij een principekwestie??
Je ziet nu vaak dat bepaalde principes van vader op zoon op zoon op zoon overgaan zonder het besef wat het nu eigenlijk inhoudt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Piet Puk schreef:
DDD schreef:Is er eigenlijk een bijbelse reden om te menen dat het werken van de heilige Geest beter gaat als je veel leest op zondag? De catechismus zegt hier natuurlijk iets over, maar dan heel anders: "dat ik al de dagen van mijn leven de Heere door zijn Geest in mij laat werken."

En verder gaat het alleen over de kerkdienst.
Met eerbied gesproken: als een spelletje helpt...
Dat denk ik zeker. Van sommige mensen meen ik dat ze er beter aan zouden doen zich wat vaker te oefenen in tegen hun verlies kunnen. Dat nu is een vrucht van de heilige Geest die middelijkerwijs via spelletjes geoefend wordt. Dat is misschien ook waarom ik zo'n hekel heb aan spelletjes, misschien.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Is er eigenlijk een bijbelse reden om te menen dat het werken van de heilige Geest beter gaat als je veel leest op zondag? De catechismus zegt hier natuurlijk iets over, maar dan heel anders: "dat ik al de dagen van mijn leven de Heere door zijn Geest in mij laat werken."

En verder gaat het alleen over de kerkdienst.
Ik denk het niet.
Prediker 12 vers 12
En wat boven dezelve is, mijn zoon, wees gewaarschuwd: van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezen is vermoeiing des vleses.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik heb zo'n filmpje opgezocht en het is inderdaad heel leuk om te kijken.
Net zoiets als dominostenen, ook zo bevredigend om te bekijken. Of een chocoladefabriek.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door refo »

Piet Puk schreef:
DDD schreef:Is er eigenlijk een bijbelse reden om te menen dat het werken van de heilige Geest beter gaat als je veel leest op zondag? De catechismus zegt hier natuurlijk iets over, maar dan heel anders: "dat ik al de dagen van mijn leven de Heere door zijn Geest in mij laat werken."

En verder gaat het alleen over de kerkdienst.
Met eerbied gesproken: als een spelletje helpt...
Waarom moet daar de disclaimer 'met eerbied gesproken' bij?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine vreugden

Bericht door Piet Puk »

refo schreef:
Piet Puk schreef:
DDD schreef:Is er eigenlijk een bijbelse reden om te menen dat het werken van de heilige Geest beter gaat als je veel leest op zondag? De catechismus zegt hier natuurlijk iets over, maar dan heel anders: "dat ik al de dagen van mijn leven de Heere door zijn Geest in mij laat werken."

En verder gaat het alleen over de kerkdienst.
Met eerbied gesproken: als een spelletje helpt...
Waarom moet daar de disclaimer 'met eerbied gesproken' bij?
Ach, je hebt mensen die zich aan zo'n opmerking kunnen storen en je hebt er die dat niet doen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Gisteren een kleine vreugde: voor het eerst een specht gezien in het plantsoen voor ons huis. Bijzonder leuk. Ik hoop dat hij zich gaat vestigen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Gisteren een kleine vreugde: voor het eerst een specht gezien in het plantsoen voor ons huis. Bijzonder leuk. Ik hoop dat hij zich gaat vestigen.
Haha, totdat het beestje in den zomer begint te hameren om 04.30 Dodo :-).
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik slaap aan de andere kant van het huis haha.
Maar als je dat beest op een boom ziet hameren, ziet dat er uit als Woody Woodpecker in het echt. Geweldig.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Een zingende zoon achter de piano. :oops
Daar word ik altijd blij van.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Een Poolse klant die denkt dat Pools voor mijn Nederlandse oren verstaanbaar is als hij iedere lettergreep overluid, langzaam en erg nadrukkelijk uitspreekt. Maar helaas voor hem, we kregen er alleen de slappe lach van.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Een Poolse klant die denkt dat Pools voor mijn Nederlandse oren verstaanbaar is als hij iedere lettergreep overluid, langzaam en erg nadrukkelijk uitspreekt. Maar helaas voor hem, we kregen er alleen de slappe lach van.
Ik kreeg vorige week van doen met een klant bij AH die maar één taal sprak. Geen Nederlands, geen Engels, geen Duits. Dan wordt het wel een beetje lastig. Maar hij bleef er goed gemutst onder. Als ik me niet vergis sprak hij Turks, maar helaas ken ik die taal niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:Een Poolse klant die denkt dat Pools voor mijn Nederlandse oren verstaanbaar is als hij iedere lettergreep overluid, langzaam en erg nadrukkelijk uitspreekt. Maar helaas voor hem, we kregen er alleen de slappe lach van.
Geweldig. :super
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

De reacties als je suggereert B & A niet te kennen. :)

En eerlijk is eerlijk, ik ken ze beslist niet goed. Zal vroeger bij een vriendje eens een aflevering gezien hebben, maar meer ook niet.
-
Plaats reactie