Kleine vreugden

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Kleine vreugde van vandaag: weer bijna weekend.

Verder geniet ik altijd s morgens van de eerste momentjes. Het koffieapparaat gaat automatisch pruttelen, en om 5:45 gaat mijn wekker. Even de koffie inschenken, en dan naar mijn leesstoel in mijn prive kamertje, de dagelijkse bijbelgedeelten lezen. Om half 7 aankleden, kinderen wekken, een momentje samen aan de eettafel en dan om 7:15 de auto in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Kleine vreugde van vandaag: weer bijna weekend.

Verder geniet ik altijd s morgens van de eerste momentjes. Het koffieapparaat gaat automatisch pruttelen, en om 5:45 gaat mijn wekker. Even de koffie inschenken, en dan naar mijn leesstoel in mijn prive kamertje, de dagelijkse bijbelgedeelten lezen. Om half 7 aankleden, kinderen wekken, een momentje samen aan de eettafel en dan om 7:15 de auto in.
Serieus lange dagen? Dat automatisch koffieapparaat klinkt heel goed trouwens.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef: Serieus lange dagen? Dat automatisch koffieapparaat klinkt heel goed trouwens.
Door de week ga ik om 9 uur al richting mijn bed, want ik heb genoeg slaap nodig. En ik heb gewoon zo'n ouderwetse draai-tijdschakelaar tussen de koffiezetter gedaan, werkt super.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef: Serieus lange dagen? Dat automatisch koffieapparaat klinkt heel goed trouwens.
Door de week ga ik om 9 uur al richting mijn bed, want ik heb genoeg slaap nodig. En ik heb gewoon zo'n ouderwetse draai-tijdschakelaar tussen de koffiezetter gedaan, werkt super.
Ok. Ik maakte nl 8 jaar dagen van 5.30 tot vaak 23.00 tot mijn lampje uitging en ik niet meer overeind kon. Zo een schakelaar werkt inderdaad keurig ja. Goed idee.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Echt? Zulke werkdagen? Waarom? Was het nodig of werkte je gewoon zo graag?
Ik sprak iemand uit onze gemeente die 60 uur werkte per week. Dat was zijn normaal. Familiebedrijf, zijn vader deed dat ook.
Maar ik zat dat uit te rekenen, dan hou je niet veel tijd over elke dag voor je gezin. Is dat goed?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik kan het maar een stukje lezen, maar dit vind ik altijd zulke leuke dingen. Christelijk onderwijs dat op een relatief eenvoudige manier iets extra's kan bieden aan kinderen. Er is al zoveel mogelijk voor heel intelligente kinderen, en hiermee kun je kinderen die meer doeners zijn ook wat extra geven. Heel mooi. Zo kunnen ook zij trots zijn op wat ze doen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:
Ik kan het maar een stukje lezen, maar dit vind ik altijd zulke leuke dingen. Christelijk onderwijs dat op een relatief eenvoudige manier iets extra's kan bieden aan kinderen. Er is al zoveel mogelijk voor heel intelligente kinderen, en hiermee kun je kinderen die meer doeners zijn ook wat extra geven. Heel mooi. Zo kunnen ook zij trots zijn op wat ze doen.
Echt super!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Echt? Zulke werkdagen? Waarom? Was het nodig of werkte je gewoon zo graag?
Ik sprak iemand uit onze gemeente die 60 uur werkte per week. Dat was zijn normaal. Familiebedrijf, zijn vader deed dat ook.
Maar ik zat dat uit te rekenen, dan hou je niet veel tijd over elke dag voor je gezin. Is dat goed?
Nee, dat was helemaal niet goed. Kwam ineens tot stilstand vorig jaar. Een lang jaar van heftige lessen en 1 grote re-set. Maar in geloofsopzicht het mooie jaar van mijn leven.
Gezin ging wel overigens. Vooral mezelf vergeten.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Vandaag met 30 leden van de kerk gemountainbiket. Halverwege een mooi bezinnend moment gehad en veel goede gesprekken. En een hoop zweet en regen overigens.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door Desiree »

De zon kun je huren, toch? :haha

Geen dierbaarder plek voor een Zeeuw op aard, een zonnebank is toch veel waard.. ;)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine vreugden

Bericht door Piet Puk »

Desiree schreef:De zon kun je huren, toch? :haha

Geen dierbaarder plek voor een Zeeuw op aard, een zonnebank is toch veel waard.. ;)
Ben jij bezig aan een revisie van het Zeeuws volkslied?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Da's heel ernstig hoor, als je dat doet... :fi :mad ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door Desiree »

'k Zou niet durven... en als ik het zou doen, dan neemt geen Zeeuw het echt over.. Zeeland ligt dan wel in het westen.. maar 't is toch een ander volkje dan de Hollanders.

'k Heb het ooit eens geleerd toen ik verliefd was op een Zeeuw. Dan leer je namelijk heel snel :haha.

Het lijkt erop dat het beter met je gaat @Pietje. Fijn!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Desiree schreef:'k Zou niet durven... en als ik het zou doen, dan neemt geen Zeeuw het echt over.. Zeeland ligt dan wel in het westen.. maar 't is toch een ander volkje dan de Hollanders.

'k Heb het ooit eens geleerd toen ik verliefd was op een Zeeuw. Dan leer je namelijk heel snel :haha.
Ja inderdaad, vanwege dat heb ik het idee dat ze in Zuid-Holland of Gelderland helemaal niet zo trots zijn op hun provincie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
Desiree schreef:'k Zou niet durven... en als ik het zou doen, dan neemt geen Zeeuw het echt over.. Zeeland ligt dan wel in het westen.. maar 't is toch een ander volkje dan de Hollanders.

'k Heb het ooit eens geleerd toen ik verliefd was op een Zeeuw. Dan leer je namelijk heel snel :haha.
Ja inderdaad, vanwege dat heb ik het idee dat ze in Zuid-Holland of Gelderland helemaal niet zo trots zijn op hun provincie.
Waarom zou je trots zijn op de provincie waar je woont? Wat houdt dat in?
Plaats reactie