Kleine vreugden

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Gaan we nou discussiëren over de kleur van het pak van de dominee? :bobo :D
Er zijn er maar een paar die reageren. Dus het valt hier mee gelukkig.

Maar het is niet ongewoon.
Er zijn mensen binnen onze gezindte die een predikant beoordelen aan kleur pak, of zelfs aan de stropdas die gedragen wordt.
Een groepje maakt zich zelfs druk om wel of geen hoed en dan welk type, en een enkeling keurt zelfs de kanselkleding: preekjas of niet, aantal knopen, strik of stropdas etc, etc.

Opzich leuke borrelpraat zou je zeggen, ware het niet dat de hardliners, nav deze zaken zelfs de geestelijke staat of in ieder geval de stand van de desbetreffende voorganger denken te kunnen beoordelen.... :bobo
Niet door mij dus. Ik vond het opmerkelijk omdat ik weet hoe sommige standpunten star volgehouden worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Ik heb ook een hekel aan preekjassen, dus daar zou ik best over kunnen praten.

Maar ik weet uit betrouwbare bron dat ds. Heemskerk alleen zwart draagt. Dat is verder een onbelangrijk feit, maar ik meld het toch maar.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8959
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef: Een groepje maakt zich zelfs druk om wel of geen hoed en dan welk type, en een enkeling keurt zelfs de kanselkleding: preekjas of niet, aantal knopen, strik of stropdas etc, etc.
Dat wekt toch wel mijn interesse op. Welk aantal knopen is dan het meest rechtzinnig volgens de door jou beschreven enkeling?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik heb ook een hekel aan preekjassen, dus daar zou ik best over kunnen praten.

Maar ik weet uit betrouwbare bron dat ds. Heemskerk alleen zwart draagt. Dat is verder een onbelangrijk feit, maar ik meld het toch maar.
Vertel!

Het maakt mij niks uit, maar ik vind een jacquet met een streepjesbroek en wit overhemd met witte stropdas of strik inderdaad stijlvoller als zo'n vierkante jas, soms zelfs mét vest en zwarte stropdas, waardoor je nog een klein stukje van het overhemd ziet. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Ik meen dat inderdaad zelfs wel eens op dit forum gelezen te hebben. Ik twijfel in dit geval dan ook niet aan jouw 'betrouwbare bron'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef: Een groepje maakt zich zelfs druk om wel of geen hoed en dan welk type, en een enkeling keurt zelfs de kanselkleding: preekjas of niet, aantal knopen, strik of stropdas etc, etc.
Dat wekt toch wel mijn interesse op. Welk aantal knopen is dan het meest rechtzinnig volgens de door jou beschreven enkeling?
De details kan ik niet met zekerheid beschrijven.
Ik meen dat het verschil zat in moderniteit van de drieknoopse Italiaanse snit of de ouderwetse stoere tweeknopers. (of net andersom)
Gebruikersavatar
Trui
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2018, 09:50

Re: Kleine vreugden

Bericht door Trui »

Ik doe mee aan het organiseren van jongerenbijeenkomsten en van het weekend werd ik overspoeld met dankbaarheid terwijl ik naar hen zat te luisteren. Ze geven me heel veel hoop voor de toekomst, de nieuwe generatie. Dat was eigenlijk wel een grote vreugde, maar het was zo'n klein, alledaags moment met een kopje thee erbij :)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Mijn kleindochter van 5:
Ik vertrouw sommige mensen wel, papa, mama, opa, oma, maar ik vertrouw het meest op de Heere Jezus. :love
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef: Een groepje maakt zich zelfs druk om wel of geen hoed en dan welk type, en een enkeling keurt zelfs de kanselkleding: preekjas of niet, aantal knopen, strik of stropdas etc, etc.
Dat wekt toch wel mijn interesse op. Welk aantal knopen is dan het meest rechtzinnig volgens de door jou beschreven enkeling?
De details kan ik niet met zekerheid beschrijven.
Ik meen dat het verschil zat in moderniteit van de drieknoopse Italiaanse snit of de ouderwetse stoere tweeknopers. (of net andersom)
drie knopen was toch rechtzinniger?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Ik denk tweeknopers, want die zijn ouderwetser, volgens @Bezorgd. Ik moet eerlijk zeggend dat ik er nog nooit op gelet heb. Dat wil toch wel wat zeggen... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Ik denk tweeknopers, want die zijn ouderwetser, volgens @Bezorgd. Ik moet eerlijk zeggend dat ik er nog nooit op gelet heb. Dat wil toch wel wat zeggen... ;)
Haha ik heb er weleens iets over gehoord... die wilde perse drie knopen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Huis verkocht.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:Huis verkocht.
Dat is een klein kunstje tegenwoordig ;-) maar toch gefeliciteerd. Heb je al wat anders bemachtigd? Dat is lastiger.
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef: Dat is een klein kunstje tegenwoordig ;-) maar toch gefeliciteerd. Heb je al wat anders bemachtigd? Dat is lastiger.
Ja, de bouw is net begonnen. Nu op zoek naar een huurhuis voor een jaar.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Vanmorgen met de jongste zoon (sinds vandaag 2 :) ) naar bos en zand geweest. Schepje mee, emmertje mee. Voelen hoe dik een boom is.
Een grote, kleine vreugde. :) :oops
-
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kleine vreugden

Bericht door liz boer »

Mannetje schreef:Vanmorgen met de jongste zoon (sinds vandaag 2 :) ) naar bos en zand geweest. Schepje mee, emmertje mee. Voelen hoe dik een boom is.
Een grote, kleine vreugde. :) :oops
Afbeelding
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie