Kleine vreugden

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:Gefeliciteerd Helma! Geweldig dat na zolang wachten de zegen toch nog komt.

Hier zijn we dankbaar dat in Zweden de Christen Democraten de kiesdrempel weer gehaald hebben. De vrijheid van onderwijs staat hier erg onder druk (met name de Sociaal Democraten willen religieuze scholen verbieden) en met de Christen Democraten nog in het parlement is de kans dat dit doorzet iets kleiner.
Betaalt de staat het christelijk onderwijs ?
Ja, de staat betaalt, al hebben Christelijke scholen hier minder rechten dan in Nederland. Ze mogen geen kinderen weigeren, en ze mogen kinderen niet verplichten deel te nemen aan religieuze zaken (dus geen cijfer voor psalm ofzo) maar omdat Christelijke scholen hier zeldzaam zijn, zijn het toch meestal de kinderen van Christelijke ouders die naar die scholen gaan en Christelijke onderwijzers.
Ik vind het wel goed dat ze geen kinderen mogen weren.
Dat doen de algemeen christelijke scholen ook niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:Gefeliciteerd Helma! Geweldig dat na zolang wachten de zegen toch nog komt.

Hier zijn we dankbaar dat in Zweden de Christen Democraten de kiesdrempel weer gehaald hebben. De vrijheid van onderwijs staat hier erg onder druk (met name de Sociaal Democraten willen religieuze scholen verbieden) en met de Christen Democraten nog in het parlement is de kans dat dit doorzet iets kleiner.
Betaalt de staat het christelijk onderwijs ?
Ja, de staat betaalt, al hebben Christelijke scholen hier minder rechten dan in Nederland. Ze mogen geen kinderen weigeren, en ze mogen kinderen niet verplichten deel te nemen aan religieuze zaken (dus geen cijfer voor psalm ofzo) maar omdat Christelijke scholen hier zeldzaam zijn, zijn het toch meestal de kinderen van Christelijke ouders die naar die scholen gaan en Christelijke onderwijzers.
Ik vind het wel goed dat ze geen kinderen mogen weren.
Dat doen de algemeen christelijke scholen ook niet.
Als we geen kinderen mogen weren... waar blijft dat de identiteit? Denk aan gevolgen. We zijn al jaren niet meer bekend met wat er in het onderwijs speelt. Maar toch, als we horen over medezeggenschap enz. dan mag je je wel afvragen of we de identiteit van de scholen niet ter discussie gaan stellen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef: Ja, de staat betaalt, al hebben Christelijke scholen hier minder rechten dan in Nederland. Ze mogen geen kinderen weigeren, en ze mogen kinderen niet verplichten deel te nemen aan religieuze zaken (dus geen cijfer voor psalm ofzo) maar omdat Christelijke scholen hier zeldzaam zijn, zijn het toch meestal de kinderen van Christelijke ouders die naar die scholen gaan en Christelijke onderwijzers.
Ik vind het wel goed dat ze geen kinderen mogen weren.
Dat doen de algemeen christelijke scholen ook niet.
Als we geen kinderen mogen weren... waar blijft dat de identiteit? Denk aan gevolgen. We zijn al jaren niet meer bekend met wat er in het onderwijs speelt. Maar toch, als we horen over medezeggenschap enz. dan mag je je wel afvragen of we de identiteit van de scholen niet ter discussie gaan stellen.
Zweden is een nogal ander land dan Nederland op dit gebied. Er zijn bijvoorbeeld in het hele Stockholm gebied (ongeveer 2 miljoen inwoners) minder dan 10 Christelijke scholen. En de Christelijke scholen hier zijn over het algemeen vrij breed. Als je met weinig bent heb je elkaar nodig. De meeste mensen die niet actief-Christen zijn in Zweden zullen er trouwens niet over peinzen om hun kind naar een Christelijke school te sturen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

Hier grote dankbaarheid. Mijn vrouw is sinds vandaag mw dr Parsifal. Verder afgelopen woensdag gehoord dat de baby die in haar groeit gezond is. Na jaren hopen en bidden is dit echt een zegen. Verder hebben we nog steeds de vreugde van onze nu vier maanden oude Keeshond.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kleine vreugden

Bericht door Roos2018 »

parsifal schreef:Hier grote dankbaarheid. Mijn vrouw is sinds vandaag mw dr Parsifal. Verder afgelopen woensdag gehoord dat de baby die in haar groeit gezond is. Na jaren hopen en bidden is dit echt een zegen. Verder hebben we nog steeds de vreugde van onze nu vier maanden oude Keeshond.
Wat fijn, Parsifal! Van harte gefeliciteerd met de promotie van je vrouw, en ook heel goed om te vernemen dat jullie een kindje verwachten.
Geef je Keeshond maar een dikke knuffel van Roos. :)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Van harte gelukgewenst! Wanneer wordt de kleine verwacht? En waar is je vrouw op gepromoveerd?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Gritje »

Van harte gefeliciteerd
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

@Parsifal: van harte gefeliciteerd met alle vreugdevolle dingen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine vreugden

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Hier grote dankbaarheid. Mijn vrouw is sinds vandaag mw dr Parsifal. Verder afgelopen woensdag gehoord dat de baby die in haar groeit gezond is. Na jaren hopen en bidden is dit echt een zegen. Verder hebben we nog steeds de vreugde van onze nu vier maanden oude Keeshond.
Mooi om te lezen. Van harte gefeciteerd met al deze zegeningen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Hier grote dankbaarheid. Mijn vrouw is sinds vandaag mw dr Parsifal. Verder afgelopen woensdag gehoord dat de baby die in haar groeit gezond is. Na jaren hopen en bidden is dit echt een zegen. Verder hebben we nog steeds de vreugde van onze nu vier maanden oude Keeshond.
Van harte gefeliciteerd met dit Wonder en met het behalen van haar titel. Dat was keihard werken voor haar :super
Ik hoop dat ze een goede zwangerschap mag hebben.
Eigenlijk zou er een topic Grote vreugden moeten komen. Dit is te veel voor dit topic. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

Bertiel schreef:Van harte gelukgewenst! Wanneer wordt de kleine verwacht? En waar is je vrouw op gepromoveerd?
Ze is gepromoveerd in de biologie, met onderzoek naar transcriptie factoren voor het vertalen van DNA naar celfuncties. Het is inderdaad hard werken geweest voor haar. Als je in de wiskunde een probleem niet kunt oplossen dan kun je het probleem vaak aanpassen. In de biologie zorgt een mislukt experiment (of een experiment met negatieve uitkomst) vaak voor een behoorlijke vertraging.

Verder dank voor alle felicitaties.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Dubbel gefeliciteerd!
Inderdaad reden tot verwondering en dankbaarheid
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
Bertiel schreef:Van harte gelukgewenst! Wanneer wordt de kleine verwacht? En waar is je vrouw op gepromoveerd?
Ze is gepromoveerd in de biologie, met onderzoek naar transcriptie factoren voor het vertalen van DNA naar celfuncties. Het is inderdaad hard werken geweest voor haar. Als je in de wiskunde een probleem niet kunt oplossen dan kun je het probleem vaak aanpassen. In de biologie zorgt een mislukt experiment (of een experiment met negatieve uitkomst) vaak voor een behoorlijke vertraging.

Verder dank voor alle felicitaties.
Ook mijn felicitaties!
Overigens, Biologie is een breed en boeiend terrein. Mijn broer verdiept zich meer in botanie, en met name taxonomie en nomenclatuur. Interessant b.v. hoe Eucarya, en Regnum Plantae systematisch in beeld wordt gebracht, als je het APG III systeem, en de wording daarvan een beetje gevolgd hebt. Het hele systeem is wel gebaseerd op de evolutietheorie, maar dat hoef je niet te geloven, om de wonderlijk samenhang tussen al die vormen van leven is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ouddorp »

Ds. van Eckeveld en ds. Heemskerk gebroederlijk naast elkaar in de krant (in een artikel over de Dordtse leerregels).
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kleine vreugden

Bericht door Wandelende »

Ouddorp schreef:Ds. van Eckeveld en ds. Heemskerk gebroederlijk naast elkaar in de krant (in een artikel over de Dordtse leerregels).
Wat voor kleine vreugde geeft jou dat?
(~)
Plaats reactie