Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bart »

Belasting betalen moet nu eenmaal en is niet leuk

maar zolang ik extra belasting moet betalen over vakantiegeld, overwerk en standby zal ik alles zwart laten doen wat mogelijk is

zolang de extraatjes worden afgepakt door de regering zal zwartwerken de enige optie zijn. Ik doe daar niemand kwaad mee en stimuleer zelfs de koopkracht, je laat je huis schilderen en betaald onder de tafel dan kan de schilder daarvan weer iets kopen en dus floreert de middenstand

simpel toch ? :modo
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bert Mulder »

Bart schreef:Belasting betalen moet nu eenmaal en is niet leuk

maar zolang ik extra belasting moet betalen over vakantiegeld, overwerk en standby zal ik alles zwart laten doen wat mogelijk is

zolang de extraatjes worden afgepakt door de regering zal zwartwerken de enige optie zijn. Ik doe daar niemand kwaad mee en stimuleer zelfs de koopkracht, je laat je huis schilderen en betaald onder de tafel dan kan de schilder daarvan weer iets kopen en dus floreert de middenstand

simpel toch ? :modo
Gij zult niet stelen. Zwart werken is diefstal, niet alleen van de staat, maar nog meer van je medeburgers, die meer zullen moeten betalen daar jij je eerlijk aandeel niet betalen wil, egoist...

Geef de keizer wat des keizers is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door refo »

Bart schreef:Belasting betalen moet nu eenmaal en is niet leuk

maar zolang ik extra belasting moet betalen over vakantiegeld, overwerk en standby zal ik alles zwart laten doen wat mogelijk is

zolang de extraatjes worden afgepakt door de regering zal zwartwerken de enige optie zijn. Ik doe daar niemand kwaad mee en stimuleer zelfs de koopkracht, je laat je huis schilderen en betaald onder de tafel dan kan de schilder daarvan weer iets kopen en dus floreert de middenstand

simpel toch ? :modo
Niet zo erg.
Als je iets zwart doet ben je chantabel. Want nog iemand weet er van.

En je hoeft helemaal geen extra belasting te betalen, maar gewoon belasting.

Maar gelegaliseerde roof blijft het. Die mag je best proberen te ontwijken. Maar niet door de wet te overtreden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Democritus »

Bart schreef:Belasting betalen moet nu eenmaal en is niet leuk

maar zolang ik extra belasting moet betalen over vakantiegeld, overwerk en standby zal ik alles zwart laten doen wat mogelijk is

zolang de extraatjes worden afgepakt door de regering zal zwartwerken de enige optie zijn. Ik doe daar niemand kwaad mee en stimuleer zelfs de koopkracht, je laat je huis schilderen en betaald onder de tafel dan kan de schilder daarvan weer iets kopen en dus floreert de middenstand

simpel toch ? :modo
Durf jij jezelf een christen te noemen?

Daarnaast is het grote onzin dat je over die zaken die je neemt extra belasting betaald. Het soms zijn dat voor bepaalde bestandsdelen meer wordt ingehouden dan de schijf waarop je opdat moment in zit. Maar dat wordt met je IB-aangifte weer recht getrokken.

Hetgeen jij beargumenteerd is om ten diepste diefstal goed te praten is nog een non-argument ook. Als iedereen eerlijk opgeeft wat hij verdiend dan gaan we op termijn minder belasting betalen en hou je meer geld over om door jouw genoemde middenstand te laten floreren.

Als de overheid 100 nodig heeft en er zijn 4 mensen die 100 verdienen. Dan zal de overheid 25% belasting heffen. Maar al één persoon het niet opgeeft dan heeft de overheid nog steeds 100 nodig en zal dus 33% belasting moeten heffen. Dus door jouw gedrag betaald een ander meer.

Daarnaast moet je ook kijken wat je ervoor terugkrijgt. Onderwijs, politie, zorg etc.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bart »

een dief, een egoist,

nou nou.... in 2 woorden ben ik samengevat

1e belasting heb ik al betaald dus ben geen dief. de staat eet alleen extra met me mee voor de extra inspanning die ik doe
2e egoist ben ik niet daar ik geen slavernij voer en de ander gewoon betaal

steek de hand in eigen boezem zou ik zeggen want je gaat me toch niet vertellen dat als je de kans krijgt een paar duizend euro te besparen je dit niet aanpakt he ???

Maar goed wat kan je verwachten van een egoistiche dief zoals ik..oja wat staat er ook al weer geschreven over oordelen

groetjes

een dief!
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Democritus »

Bart schreef:een dief, een egoist,

nou nou.... in 2 woorden ben ik samengevat

1e belasting heb ik al betaald dus ben geen dief. de staat eet alleen extra met me mee voor de extra inspanning die ik doe
2e egoist ben ik niet daar ik geen slavernij voer en de ander gewoon betaal

steek de hand in eigen boezem zou ik zeggen want je gaat me toch niet vertellen dat als je de kans krijgt een paar duizend euro te besparen je dit niet aanpakt he ???

Maar goed wat kan je verwachten van een egoistiche dief zoals ik..oja wat staat er ook al weer geschreven over oordelen

groetjes

een dief!
Ik noem je nergens een dief. Ik zeg alleen dat de argumentatie die jij gebruikt ten diepste het goedkeuren van een vorm van diefstal is.

Nogmaals over hetgeen jij meer aan inspanning levert betaal je niet meer belasting. Of anders gezegd toon jij maar eens aan dat je uiteindelijk over die 100 euro die je verdient met overwerk meer belasting dan normaal afdraagt. Dan uiteraard procentueel, want iemand die 200 verdient zal absoluut altijd meer betalen als iemand die 100 verdient.

Het egoisme waarover gesproken wordt heeft te maken met het volgende: Doordaat jij niet alles opgeeft betaald een ander meer (zie mijn eerdere voorbeeld). Is dat geen egoisme? Als jij weet dat door jou handelen anderen benadeeld worden?
Ja en daarnaast kennen we in Nederland een systeem van schijven en dat betekent dat iemand die 50.000 verdient meer belasting betaald dan iemand die 20.000 verdient. Zowel absoluut als procentueel.

Inderdaad paar duizend euro besparen op een legale manier daar heb ik geen problemen mee.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Luther »

Bart schreef:Belasting betalen moet nu eenmaal en is niet leuk

maar zolang ik extra belasting moet betalen over vakantiegeld, overwerk en standby zal ik alles zwart laten doen wat mogelijk is

zolang de extraatjes worden afgepakt door de regering zal zwartwerken de enige optie zijn. Ik doe daar niemand kwaad mee en stimuleer zelfs de koopkracht, je laat je huis schilderen en betaald onder de tafel dan kan de schilder daarvan weer iets kopen en dus floreert de middenstand

simpel toch ? :modo
ONGEKEND!
Hoe kun jij Romeinen 13 met zegen lezen? Hoe lees jij de geschiedenis dat de Heere Jezus de didrachmen niet betaalde, omdat Hij daartoe niet verplicht was, maar het toch deed om geen aanstoot te geven? Hoe beoordeel je: geef dan de keizer wat des keizers is?

Je moet in dit land gewoon belasting betalen over al je inkomsten, dat is toch vrij simpel?
En bovendien: je krijgt er ook veel voor terug. Het wordt niet in de sloot gekieperd. Maar onze totale verzorgingsstaat, waar jij ook vollop aan meeprofiteerd, wordt erdoor onderhouden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bart »

bert mulder noemt mij een dief en egoist

zolang ik in loondienst ben moet ik helaas wel die extra belasting betalen hoe ik iemand benadeel zou zie ik niet zo maar goed het zal wel

ook rommelen met facturen doe ik niet want die zijn er namelijk niet

oja Bert ff een vraag ...ik heb vele kilometers gereden als vrijwilliger voor de kerk in mijn lease auto dit zijn geen werk kilometers is dit ook diefstal of is dit iets wat een Christen uit doet om mede parochianen die slecht ter been zijn te helpen, of op zaterdagmorgen om 07 uur kramen opbouwen zodat de kerk rommel kan verkopen voor onderhoud van de kerk is dat ook diefstal

ik lach om je bert .... kijk ff naar je eige doe jij alles volgens het boekje ?? als jij een giga verstopping thuis hebt laat jij dan een loodgieter komen met voorijkosten e.d of laat je die vriend komen die ook loodgieter is en het klusje doet voor minder dan de helft ? ff heel eerlijk zijn nu... je antwoord hoef je niet te geven
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bart »

luther
kijkend op mijn loonstrook zie ik toch duidelijk dat er belasting wordt ingehouden , dus de keizer heb ik reeds betaald maar 2 keer de keizer betalen vind ik niet nodig
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Democritus »

Bart schreef:luther
kijkend op mijn loonstrook zie ik toch duidelijk dat er belasting wordt ingehouden , dus de keizer heb ik reeds betaald maar 2 keer de keizer betalen vind ik niet nodig.
Klopt over bijzondere inkomensbestanddelen wordt vaak het bijzonder tarief geheven dit ligt 1 schijf hoger dan de hoogste schijf waar je in zit. Maar als aan het einde van het jaar blijkt (aangift inkomstenbelasting) je teveel hebt betaald krijg je het terug.

Hoe betaal jij twee keer?

Stel jij werkt 8 uur x 10 = 80 euro. Hierover betaal je belasting laten we zeggen 50% is 40.

Nu werk 16 uur ( 8 uur overwerk)
8 uur x 10
8 uur x 15 (met toeslag)

Dit is bij elkaar 200. Nu geef jij maar 80 op en betaald 40 ipv 100 belasting.

Nu heb je een ander die geen overuren heeft maar wel een goede baan.

Die werkt:

8 uur x 25 euro = 200 betaald 50% belasting is 100.

Is het dan terecht dat jij die evenveel verdient minder belasting betaald?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Democritus »

Bart schreef:bert mulder noemt mij een dief en egoist

zolang ik in loondienst ben moet ik helaas wel die extra belasting betalen hoe ik iemand benadeel zou zie ik niet zo maar goed het zal wel

ook rommelen met facturen doe ik niet want die zijn er namelijk niet

oja Bert ff een vraag ...ik heb vele kilometers gereden als vrijwilliger voor de kerk in mijn lease auto dit zijn geen werk kilometers is dit ook diefstal of is dit iets wat een Christen uit doet om mede parochianen die slecht ter been zijn te helpen, of op zaterdagmorgen om 07 uur kramen opbouwen zodat de kerk rommel kan verkopen voor onderhoud van de kerk is dat ook diefstal

ik lach om je bert .... kijk ff naar je eige doe jij alles volgens het boekje ?? als jij een giga verstopping thuis hebt laat jij dan een loodgieter komen met voorijkosten e.d of laat je die vriend komen die ook loodgieter is en het klusje doet voor minder dan de helft ? ff heel eerlijk zijn nu... je antwoord hoef je niet te geven
Over een leaseauto betaal je bijtelling (belasting) en daarvoor mag je auto ook privé gebruiken. Dus ook voro kerkelijke activiteiten. Zonder dat je iemand benadeeld.

Het feit dat je een vriend laat komen die het klusje voor minder dan de helft doet is niets mis mee, zolang hij meer een factuur uitreikt.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Bart »

over overwerk betaal je extra belasting omdat dit gezien wordt als bijzondere vergoedingen terwijl ik daar voor gewerkt heb dus over een vergoeding wil ik niet spreken

teruggave over je overwerk ? heb ik nog nooit meegemaakt , ik zal het je sterker vertellen jaren geleden kreeg ik loonsverhoging met als gevolg dat ik in een hoger belasting tarief kwam en netto minder overhield dan voorheen!! wie steelt hier nu van wie ?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door refo »

Bart schreef:over overwerk betaal je extra belasting omdat dit gezien wordt als bijzondere vergoedingen terwijl ik daar voor gewerkt heb dus over een vergoeding wil ik niet spreken

teruggave over je overwerk ? heb ik nog nooit meegemaakt , ik zal het je sterker vertellen jaren geleden kreeg ik loonsverhoging met als gevolg dat ik in een hoger belasting tarief kwam en netto minder overhield dan voorheen!! wie steelt hier nu van wie ?
Het is een fabeltje dat loonsverhoging kan leiden tot een lager nettoloon.
Op de loonstrook leidt een hoger loon altijd tot meer nettoloon dan een loon dat lager is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Luther »

Bart schreef:luther
kijkend op mijn loonstrook zie ik toch duidelijk dat er belasting wordt ingehouden , dus de keizer heb ik reeds betaald maar 2 keer de keizer betalen vind ik niet nodig
Over elke euro die je verdient, dien je belasting te betalen. Een deel van die verdiensten handelt je werkgever af; als jij daarnaast nog meer verdiensten hebt, dan dien je dat op te geven.

Misschien iets persoonlijks:
Enkele jaren geleden moest de dakgoot bij ons vervangen worden. Ik had van onze buren een adres doorgegeven van een bedrijfje dat dat redelijk goedkoop kon doen. Ik gebeld, en ja hoor, ze kwamen met alle plezier. Bij de betaling vroeg ik toch nog even: Hoe kan dat nu, ik heb hier en daar eens rondgebeld, en jullie zijn echt stukken goedkoper dan die anderen?
Toen zei de baas, dat ie dit gewoon even zwart tussendoor deed.
Eerst dacht ik: Nou, laat doen, dat is mijn verantwoordelijkheid niet. Maar ik had er een paar dagen later geen rust en vrede over. Ik merkte dat mijn gebeden verhinderd werden. Ik heb de beste man opgebeld, en gezegd hoe het lag en gevraagd of hij me kon zeggen, hoeveel ik bij moest betalen, als hij het gewoon netjes zou opgeven. Dat was best een pittig bedragje erbij, dat we eigenlijk niet konden missen. Toen ik het betaald had, zei die man: dit heb ik nog nooit meegemaakt, hoe komt u op dit idee? En toen kon ik iets doorgeven van de Bijbelse boodschap. Het was even een gouden moment.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zwart werken, wat mag nog wel en wat niet?

Bericht door Democritus »

Bart schreef:over overwerk betaal je extra belasting omdat dit gezien wordt als bijzondere vergoedingen terwijl ik daar voor gewerkt heb dus over een vergoeding wil ik niet spreken

teruggave over je overwerk ? heb ik nog nooit meegemaakt , ik zal het je sterker vertellen jaren geleden kreeg ik loonsverhoging met als gevolg dat ik in een hoger belasting tarief kwam en netto minder overhield dan voorheen!! wie steelt hier nu van wie ?

Onzin. Het kan hoogstens betekenen dat er andere tarieven omhoog zijn gegaan. Maar dan had je ook bij een gelijkblijvend loon minder netto ontvangen. Het gaat om inkomen dat verworven wordt uit hoofde van een dienstbetrekking.....dus daar betaal je belasting over.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Plaats reactie