Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
Geytenbeekje schreef:Zijn jullie voor of tegen kernenergie, mij lijkt het de beste tussenoplossing. Wat verder moet tja... dat is moeilijk te zeggen.
Wij moeten verduurzamen want o wee de aarde en China bouwt weet ik niet hoeveel in Afrika en eigen land...
Ik vind het allemaal maar dubbel.
Ik ben persoonlijk voor kernenergie. Er is geen CO2 uitstoot en ook de ruimtelijke kwaliteit blijft behouden.
Maar om centrales te maken is er wel weer heel veel energie en CO2 uitval... In VK zijn er ook een aantal maar als ik zie hoeveel het moet kosten...
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef:
Ik ben persoonlijk voor kernenergie. Er is geen CO2 uitstoot en ook de ruimtelijke kwaliteit blijft behouden.
Maar om centrales te maken is er wel weer heel veel energie en CO2 uitval... In VK zijn er ook een aantal maar als ik zie hoeveel het moet kosten...[/quote]

Windturbines en zonnepanelen kosten ook miljarden aan subsidies. En dat hoesten we gewoon op met een opslag op onze energierekening.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Bericht door Mannetje »

Op dit moment zijn wij aan het kijken naar verbeterde isolatie van ons huis.
Zijn er forummers met ervaring op dit gebied?
Het gaat om spouwmuurisolatie en dakisolatie van het schuine dak, via de buitenzijde (kan helaas niet aan de binnenzijde, door de bouwwijze van het huis.) Eventueel is vloer- of bodemisolatie ook nog wenselijk.


Er zijn nogal wat aanbieders, waar moet je op letten bij het kiezen? En is al ergens bekend of er in 2019 subsidiemogelijkheden zijn?
-
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Bericht door Gritje »

Voor aanbieders, laat verschillende aanbieders komen voor een offerte. Van Pluimers uit Rijssen hoorden wij goede ervaringen. Ze zijn eerlijk en doen alleen wat nodig is. Als je zelf iets kunt doen geven ze dat ook aan. (Mijn vader kon best zelf het plafond in de kelder isoleren, ze gaven hem zelfs advies hoe)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Bericht door Dodo »

In ons weekkrantje stond een stukje van het wijkteam. Ze mogen een warmtecamera lenen, en je kunt je opgeven om een warmtefoto van je huis te laten maken. Het is nog gratis ook.
Ik heb ingeschreven, ik ben heel benieuwd hoe lek het huis is (heel erg lek, denk ik). Dan kun je daarna toch wat meer gericht nadenken over isolerende maatregelen.
Plaats reactie