Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Bert Mulder »

Mister schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een laatste oproep:
Heeft u deze week de kou in huis goed doorstaan? Zet dan de verwarming nog een graadje lager, vooral in de kamers waar u op dat moment niet bent. Op kou kunt u zich prima kleden. En het zal u verbazen hoeveel warmte kaarsen nog af kunnen geven, zelfs een paar waxinelichtjes kunnen een kamer verwarmen!
Met BHV altijd geleerd dat waxinelichtjes ondingen zijn qua brandveiligheid.
Tja, en het neemt een hoop waxine om je huis te verwarmen als het buiten -20 is...

En wat doet de waxine produktie/verbranden in verband met het zogenaamde 'klimaatverandering'? Wat doet het aan het milieu...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een laatste oproep:
Heeft u deze week de kou in huis goed doorstaan? Zet dan de verwarming nog een graadje lager, vooral in de kamers waar u op dat moment niet bent. Op kou kunt u zich prima kleden. En het zal u verbazen hoeveel warmte kaarsen nog af kunnen geven, zelfs een paar waxinelichtjes kunnen een kamer verwarmen!
Met BHV altijd geleerd dat waxinelichtjes ondingen zijn qua brandveiligheid.
Tja, en het neemt een hoop waxine om je huis te verwarmen als het buiten -20 is...

En wat doet de waxine produktie/verbranden in verband met het zogenaamde 'klimaatverandering'? Wat doet het aan het milieu...
Ook al last van het milieu-virus?
Natuurlijk, al die waxinelichtjes warmen de aarde geweldig op.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:
Ook al last van het milieu-virus?
Natuurlijk, al die waxinelichtjes warmen de aarde geweldig op.
als je ze voor huisverwarming gebruiken ging...

(hoe komen ze op het idee.....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door refo »

Die klimaattop is overigens wel een succes geweest. Sindsdien is de temparatuur vrijwel niet meer boven nul geweest.

:sorc :super
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door jvdg »

refo schreef:Die klimaattop is overigens wel een succes geweest. Sindsdien is de temparatuur vrijwel niet meer boven nul geweest.

:sorc :super
:haha :haha :haha
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door vlinder »

:lol :lol :lol :lol :mdr :mdr

Je heb humor Refo!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
refo schreef:Die klimaattop is overigens wel een succes geweest. Sindsdien is de temparatuur vrijwel niet meer boven nul geweest.

:sorc :super
:haha :haha :haha
:mdr :yahoo :nananere :) :haha :haha :huhu :yahoo :super :super :mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Lassie »

refo schreef:Die klimaattop is overigens wel een succes geweest. Sindsdien is de temparatuur vrijwel niet meer boven nul geweest.

:sorc :super

:humhihi :humhihi :humhihi :humhihi
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:Vandaag een natuurtip:
NAT GRAS
Als u op een zomermiddag uw grasveld water geeft, zal eenderde van het water verdampen. Geef het gazon daarom liever 's-ochtends vroeg of 's-avonds laat water.
Ik haal even een oud topic naar boven. Kijk maar ergens bij de zomermaanden. Er staan vast nog leuk tips bij. Er zijn verschillende nieuwe forummers. Wellicht dat die er wat aan hebben!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Marnix »

's avonds laat is sowieso beter voor het gazon... anders krijg je waterdruppels die door vergrootglaseffect brandgaatjes in het gras maken enzo. Maar goed. Momenteel niet zoveel energie te besparen.

Joanne vertelt overigens nu net dat uit een universitair onderzoek is gebleken dat christenen 20 procent meer fairtrade-produkten en biologische produkten kopen dan de gemiddelde Nederlander. Echter, de SGP-stemmer koopt gemiddeld minder dan de gemiddelde Nederlander. Ik zie hier dus een goede markt :) (biologische produkten sluiten toch ook nog wel aan bij een goed milieu toch?)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Lees dit artikel in de Terdege van vorige week: http://www.terdege.nl/index.php/compone ... ieu-besef/
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mara »

Ik let vanaf het begin van mijn trouwen al op dingen.
Was al jarenlang met ecologisch wasmiddel, heb zeer lang geen chloor gebruikt, maar moet dat helaas nu wel doen, vanwege bestrijding van bepaalde bacterien, die alleen met chloor en alcohol weggaan (pseudomonas) Ik moet daar o.a. elke de afvoer en doucheputjes mee reinigen en ook gebruikte bloemenvazen.
Maar afval scheiden is voor mij een vanzelfsprekendheid.
Ook hergebruik van water (babybadje kun je nog heel goed een vloer mee dweilen, het 1e koude water uit de douche opvangen in een emmer, goed voor 1 spoelbeurtje van het toilet)
Met afwaswater kan dat trouwens ook !
Ik sla niet door tot geitenwollensokkenniveau, maar doe altijd de lampen uit, niet onnodig deuren open laten staan.
Probeer van het seizoen te eten.
We hebben witgoed wat weinig energie verbruikt.
Al veel spaarlampen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Orchidee »

Hoelang doet zwerfafval erover om te verteren?

Klokhuis: 14 dagen
Bananenschil: 1 tot 3 jaar, dat ligt aan het weer
Kartonnen beker: ten mindte een halfjaar
Sigarettenpeuk: 2 jaar
Plastic flesje: in de schaduw 10 jaar, in de zon 5 jaar
Kauwgom: 20 tot 25 jaar
Blikje: 50 jaar
Patatbakje: 80 jaar

Bron: nederlandschoon.nl

Ik ben hier toch wel van geschrokken :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Hoelang doet zwerfafval erover om te verteren?

Klokhuis: 14 dagen
Bananenschil: 1 tot 3 jaar, dat ligt aan het weer
Kartonnen beker: ten mindte een halfjaar
Sigarettenpeuk: 2 jaar
Plastic flesje: in de schaduw 10 jaar, in de zon 5 jaar
Kauwgom: 20 tot 25 jaar
Blikje: 50 jaar
Patatbakje: 80 jaar

Bron: nederlandschoon.nl

Ik ben hier toch wel van geschrokken :hum
Waarom? Als het maar verteert. Toch?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door vlinder »

Wat is het verschil tussen een plastic flesje en een plastic patatbakje? Waarom zit daar 75 jaar verschil tussen?
Verder vind ik het echt niet netjes om je troep achter je neer te gooien ipv zelf op te ruimen. Als we iets met onze club gaan doen en ze gooien iets op de grond, gaan ze het zeker weten opruimen!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie