Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Luther »

Bonny schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een "weet u datje"
Weet u dat...
Wereldwijd de veehouderij 1 van de belangrijkste oorzaken is van klimaatverandering.
Verlies van biodiversiteit en vervuiling van bodem, water en lucht?
Mijn boerenafkomst noopt me hiertegen te protesteren. Dit is een discutabele stellingname Gijsemans!
...volgens mij rechtsstreeks weggekaapt van www.partijvoordedieren.nl .
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Ik heb nog een paar tips over, dus ik ga nog even verder(als jullie dat niet erg vinden?):
Vandaag een oproep:
Er zijn heel veel goede doelen die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan.

Denk aan het WNF en Natuurmonumenten.

Mensen bewust maken van het belang van duurzaamheid helpt mee het milieu te ontlasten.

Verdiep u deze week eens in 1 van deze organisaties. Misschien kunt u een handje helpen met een donatie of vrijwilligerswerk?
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mister »

Oosterling schreef:
Gijs83 schreef:Ik heb nog een paar tips over, dus ik ga nog even verder(als jullie dat niet erg vinden?):
Vandaag een oproep:
Er zijn heel veel goede doelen die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan.

Denk aan het WNF en Natuurmonumenten.

Mensen bewust maken van het belang van duurzaamheid helpt mee het milieu te ontlasten.

Verdiep u deze week eens in 1 van deze organisaties. Misschien kunt u een handje helpen met een donatie of vrijwilligerswerk?
OK, ik heb me verdiept, in de jaarsalarissen:
Natuurmonumenten - Jan Jaap de Graeff - Algemeen directeur - € 154.000
Wereld Natuur Fonds - Johan van de Gronden - Algemeen directeur - € 129.498

Ze hebben dringend financiële steun nodig, ze liggen namelijk ver achter bij Henk Franken van Unicef, die jaarlijks € 371.459 mag ontvangen.

Er zullen vast wel goede doelen zijn waar minder aan de strijkstok blijft hangen. Zelf gaf ik er de voorkeur aan missionarissen van allerlei slag te ondersteunen. Door het persoonlijke contact krijg je een vrij aardige indruk van de daadwerkelijke besteding van de ter beschikking gestelde middelen. Er zijn er die met enkele bijdrages van € 100 per maand bergen verzetten.
Inderdaad, ik weiger categorisch te geven aan doelen waarbij de directeur een groot deel van de jaarlijkse donatie op zijn bankrekening gestort ziet krijgen.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Nog wat over van uw kerstdiners(of oud&nieuw)? Gooi deze restjes niet weg, maar bewaar ze in lunchtdichte doosjes en stop ze in de ijskast of vriezer. Handig als u volgende week even geen zin heeft om uitgebreid te koken.
En beter voor het milieu, natuurlijk!
Misschien hebben de vogeltjes er buiten ook nog wat aan!
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Vandaag opnieuw een oproep:
Zet vandaag de verwarming een graad lager. Per graad bespaart u ongeveer 7% gasverbruik. Vergeet ook niet de verwarming lager te zetten als u gaat slapen of als u weg bent. En, voordat u de verwarming aandoet, lucht uw huis 10 minuutjes. Vochtige lucht warmt namelijk minder goed op. Scheelt u ongever 50 euro per jaar.
Is dat in het bijzonder niet wat voor Rens?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een laatste oproep:
Heeft u deze week de kou in huis goed doorstaan? Zet dan de verwarming nog een graadje lager, vooral in de kamers waar u op dat moment niet bent. Op kou kunt u zich prima kleden. En het zal u verbazen hoeveel warmte kaarsen nog af kunnen geven, zelfs een paar waxinelichtjes kunnen een kamer verwarmen!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:Vandaag een laatste oproep:
Heeft u deze week de kou in huis goed doorstaan? Zet dan de verwarming nog een graadje lager, vooral in de kamers waar u op dat moment niet bent. Op kou kunt u zich prima kleden. En het zal u verbazen hoeveel warmte kaarsen nog af kunnen geven, zelfs een paar waxinelichtjes kunnen een kamer verwarmen!
Met BHV altijd geleerd dat waxinelichtjes ondingen zijn qua brandveiligheid.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door JolandaOudshoorn »

ben benieuwd hoe de klimaat deskundigen deze langdurende kou gaan verklaren :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Joannah »

zand strooien ipv zout.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd hoe de klimaat deskundigen deze langdurende kou gaan verklaren :jongle
Volgens de Elsevier onlangs was het helemaal niet waar daar dat de opwarmde. De mensen die dat beweerden zeiden dat om hun eigen voordeel. En volgens onze dominee moest de klimaattop in Kopenhagen mislukken. Weet jij, -DIA-, nog de precieze reden wat hij daarvoor aanvoerde?
PS: ik wil het artikel in de Elsevier binnenkort nog eens wat grondiger lezen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd hoe de klimaat deskundigen deze langdurende kou gaan verklaren :jongle
Volgens de Elsevier onlangs was het helemaal niet waar daar dat de opwarmde. De mensen die dat beweerden zeiden dat om hun eigen voordeel. En volgens onze dominee moest de klimaattop in Kopenhagen mislukken. Weet jij, -DIA-, nog de precieze reden wat hij daarvoor aanvoerde?
PS: ik wil het artikel in de Elsevier binnenkort nog eens wat grondiger lezen.
Ja dat merkte hij inderdaad op. Ik meen dat je hij dat zei in de context dat de wijzen van de aarde ook geen oplossing hebben voor de oordelen die we over ons heen halen. Dus dan worden die wijze mensen gewaar dat ze hier machteloos staan. Maar ze buigen zich niet voor God... Daar kwam het ongeveer op neer. Maar ik zou, om het precies te zeggen de preel nog eens moetem horen... Dat heb ik wel vaker, dan denk ik: in welk verband zei hij dat ook weer?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd hoe de klimaat deskundigen deze langdurende kou gaan verklaren :jongle
Volgens de Elsevier onlangs was het helemaal niet waar daar dat de opwarmde. De mensen die dat beweerden zeiden dat om hun eigen voordeel. En volgens onze dominee moest de klimaattop in Kopenhagen mislukken. Weet jij, -DIA-, nog de precieze reden wat hij daarvoor aanvoerde?
PS: ik wil het artikel in de Elsevier binnenkort nog eens wat grondiger lezen.
Lijkt me niet onverstandig.
Elsevier heeft daarover ook een lezenswaardig helder boekwerkje over uitgegeven.
Kijk ook eens naar wat de VVD-ster Mevr. Nepperius hierover geschreven heeft.
En voor een tegenwicht zou je de GroenLinkse Mevrouw Halsema er eens op kunnen nalezen.

Het merkwaardige in de hele discussie vind ik dat de wetenschappers in miljoenen/miljarden jaren denken t.a.v. onstaan en ontwikkeling van de aarde en het klimaat, terwijl diezelfde wetenschappers nu hun verwachtingen baseren op ontwikkelingen/metingen in en van de laatste 20/30 jaar.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door -DIA- »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:ben benieuwd hoe de klimaat deskundigen deze langdurende kou gaan verklaren :jongle
Volgens de Elsevier onlangs was het helemaal niet waar daar dat de opwarmde. De mensen die dat beweerden zeiden dat om hun eigen voordeel. En volgens onze dominee moest de klimaattop in Kopenhagen mislukken. Weet jij, -DIA-, nog de precieze reden wat hij daarvoor aanvoerde?
PS: ik wil het artikel in de Elsevier binnenkort nog eens wat grondiger lezen.
Lijkt me niet onverstandig.
Elsevier heeft daarover ook een lezenswaardig helder boekwerkje over uitgegeven.
Kijk ook eens naar wat de VVD-ster Mevr. Nepperius hierover geschreven heeft.
En voor een tegenwicht zou je de GroenLinkse Mevrouw Halsema er eens op kunnen nalezen.

Het merkwaardige in de hele discussie vind ik dat de wetenschappers in miljoenen/miljarden jaren denken t.a.v. onstaan en ontwikkeling van de aarde en het klimaat, terwijl diezelfde wetenschappers nu hun verwachtingen baseren op ontwikkelingen/metingen in en van de laatste 20/30 jaar.

Wacht, Gijs weet het misschien, ik dacht dat ds. dat laatste ook opmerkte? Ik heb deze opmerking iig de laatste tijd eerder gehoord, maar weet niet meer van wie.... Het zou dus kunnen dat ds. dat erbij gezegd heeft.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie