Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:Wat is het verschil tussen een plastic flesje en een plastic patatbakje?
Probeer maar eens een portie friet uit een plastic flesje te eten!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door vlinder »

Tiberius schreef:
vlinder schreef:Wat is het verschil tussen een plastic flesje en een plastic patatbakje?
Probeer maar eens een portie friet uit een plastic flesje te eten!
:nananere
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Corydoras »

vlinder schreef:Wat is het verschil tussen een plastic flesje en een plastic patatbakje? Waarom zit daar 75 jaar verschil tussen?
Dat zit 'm in de verschillende soort plastic: plastic flesjes zijn over het algemeen gemaakt van polyethyleentereftalaat (PET) en patatbakjes van polystyreen (PS). De laatste breekt veel langzamer af in de natuur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
vlinder schreef:Wat is het verschil tussen een plastic flesje en een plastic patatbakje?
Probeer maar eens een portie friet uit een plastic flesje te eten!
:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door jvdg »

Uhhh....dat patatbakje bestaat toch nog geen 80 jaar?

Overigens geef (gaf) ik de voorkeur aan de puntzakken, lekker kliederen met de bovenop liggende mayo die je onderin de zak ook nog wil gebruiken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Orchidee »

jvdg schreef:Uhhh....dat patatbakje bestaat toch nog geen 80 jaar?

Overigens geef (gaf) ik de voorkeur aan de puntzakken, lekker kliederen met de bovenop liggende mayo die je onderin de zak ook nog wil gebruiken.
Een echte BRAM :slurp
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mara »

Gisteravond was ik echt "flabbergasted" :oO
We keken naar CNN, er was nl terreurdreiging, kwam er een kaart in beeld (is een website) over de vliegbewegingen boven o.a. Europa en Amerika.
Alleen boven Amerika waren er al 66.000 vliegtuigen !!!
Boven Europa iets minder, zo te zien, maar zeker boven de 50.000.
Wij gewone burgers worden iedere keer weer op de vingers getikt en betutteld om vooral die batterijen weg te brengen, het afval te scheiden, bla bla bla.
Dat is niet eens een druppel op een gloeiende plaat :fi
Als die geitenharensokkenfiguren zelf eens minder zouden gaan vliegen, DAT zou pas schelen !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

http://www.greenpeace.nl/ kijk naar het filmpje Stop Nuon en Essent. Is toch gek als 'niemand' zich ergens om bekommerd???
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Willem »

Mara schreef:Gisteravond was ik echt "flabbergasted" :oO
We keken naar CNN, er was nl terreurdreiging, kwam er een kaart in beeld (is een website) over de vliegbewegingen boven o.a. Europa en Amerika.
Alleen boven Amerika waren er al 66.000 vliegtuigen !!!
Boven Europa iets minder, zo te zien, maar zeker boven de 50.000.
Wij gewone burgers worden iedere keer weer op de vingers getikt en betutteld om vooral die batterijen weg te brengen, het afval te scheiden, bla bla bla.
Dat is niet eens een druppel op een gloeiende plaat :fi
Als die geitenharensokkenfiguren zelf eens minder zouden gaan vliegen, DAT zou pas schelen !
In al die vliegtuigen zitten meestal gewone burgers. Kijk niet naar anderen - wat die wel of niet zouden moeten doen - maar vraag je af wat de Bijbel eist.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23838
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door refo »

Mara schreef:Gisteravond was ik echt "flabbergasted" :oO
We keken naar CNN, er was nl terreurdreiging, kwam er een kaart in beeld (is een website) over de vliegbewegingen boven o.a. Europa en Amerika.
Alleen boven Amerika waren er al 66.000 vliegtuigen !!!
Boven Europa iets minder, zo te zien, maar zeker boven de 50.000.
Wij gewone burgers worden iedere keer weer op de vingers getikt en betutteld om vooral die batterijen weg te brengen, het afval te scheiden, bla bla bla.
Dat is niet eens een druppel op een gloeiende plaat :fi
Als die geitenharensokkenfiguren zelf eens minder zouden gaan vliegen, DAT zou pas schelen !
Ik denk dat de meeste vliegtuigen aan de grond stonden. Want 116000 vliegtuigen tegelijk in de lucht is een bietje veel.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Marnix »

Het zijn er in ieder geval heel veel. En inderdaad, met in heel veel vliegtuigen gewone burgers. Verder ben ik het met je eens Mara dat men minder zou moeten vliegen. Tegelijkertijd ontslaat dat jouw niet van je verantwoordelijkheid, ook al gaat dat maar om kleine dingen, is het maar een druppel op een gloeiende plaat. Als iedereen zo gaat redeneren en hun batterijen lekker in de prullenbak gooit en dat soort dingen worden een een heleboel druppels en daarmee een flinke plas. Het is het minste wat we kunnen doen.... ipv wijzen naar anderen die veel meer fout doen en het dan logisch vinden dat we onze verantwoordelijkheden dan ook niet hoeven te nemen. We hebben de opdracht om voor de schepping te zorgen.... en daar moeten we ons ook voor verantwoorden. Dan moeten we niet aankomen met een "ja maar de buurman maakte er een nog veel groter zootje van en de andere buurman maakte geregeld vliegreisjes had" denk ik.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Het zijn er in ieder geval heel veel. En inderdaad, met in heel veel vliegtuigen gewone burgers. Verder ben ik het met je eens Mara dat men minder zou moeten vliegen. Tegelijkertijd ontslaat dat jouw niet van je verantwoordelijkheid, ook al gaat dat maar om kleine dingen, is het maar een druppel op een gloeiende plaat. Als iedereen zo gaat redeneren en hun batterijen lekker in de prullenbak gooit en dat soort dingen worden een een heleboel druppels en daarmee een flinke plas. Het is het minste wat we kunnen doen.... ipv wijzen naar anderen die veel meer fout doen en het dan logisch vinden dat we onze verantwoordelijkheden dan ook niet hoeven te nemen. We hebben de opdracht om voor de schepping te zorgen.... en daar moeten we ons ook voor verantwoorden. Dan moeten we niet aankomen met een "ja maar de buurman maakte er een nog veel groter zootje van en de andere buurman maakte geregeld vliegreisjes had" denk ik.
het kan wel goed zijn om je dat voor jezelf af te vragen. Je kunt onwijs druk zijn met druppeltjes en uit gemakzucht of onwetendheid de plas laten liggen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Marnix »

Mee eens. Ik bedoel dat we moeten doen wat we kunnen doen en als dat een plas is je niet tot druppels beperken... maar ook niet als het bij de buurman een plas is je eigen druppels weg relativeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Gijs83 »

raar hoor, schrijf ik wat anders, gaat men zo met een oude discussie verder...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11409
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:raar hoor, schrijf ik wat anders, gaat men zo met een oude discussie verder...
Misschien Gijs zijn er hier wel mensen die bij een Greenpeace filmpje/tekst niet verder kijken;)
Plaats reactie