Gebed gevraagd

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

filmpje waarin Jaap en Anja vertellen van hun dwaaltocht.

http://www.cbc.ca/news/canada/british-c ... ssing.html
vragensteller
Berichten: 715
Lid geworden op: 06 dec 2011, 17:52

Re: Gebed gevraagd

Bericht door vragensteller »

Luther schreef:
Barmhartigheid schreef:
Auto schreef:
helma schreef:daar ben je dan toch stil van....
Ja
Wat een wonder!!!
Hier het artikel in het Nederlands / in het ref.dag:

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_637691
Zojuist gelezen! Wat een mooi getuigenis van Gods hulp in het 'gewone' leven. Maar ik denk we ook rustig mogen zeggen: zo werkt de Heere dus als er maar geen lauwheid is, maar gebed.
Idd een wonder! De Heere doet wonderen op het gebed.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

dr Beeke schreef:Dear friends,

I ask all of you to be in urgent prayer for one of my nieces’ little girls, named Victoria (5 years old), who was mauled by rottweiler dogs last night and is in critical condition in a Toronto hospital. I just got off the phone from talking first with my brother John, then my niece Michelle, and then my niece Jen (mother of Victoria), so I heard the awful story three times o
ver. It is all so sad, and yet Victoria, miraculously, is still alive at this moment, and the family all see the hand of God’s goodness shining through this dreadful event.

No one knows exactly what happened. Victoria loves to play in the barn. Her dad Gerald raises various dogs there, and she apparently was playing with some beagles when the rottweiler somehow broke loose and attacked her. They dragged her all over the barn and bit her repeatedly. There is not a square inch of her body that is not bruised. She was airlifted immediately to Toronto and went into surgery at 8:00 p.m. last night. The surgery lasted ten hours. At first they thought her leg would have to be amputated, but so far they have been able to salvage it. She then underwent another surgery today for internal bleeding, and is scheduled to undergo another tomorrow to see if her muscles can be restored in her leg.

Speaking to her mother who witnessed the latter part of this horrific event is one of the most emotional experiences I have ever experienced. Oh, the love of a mother! I beg you: Please, please pray for Jen and her husband Gerald, as they strive to cling to the God of all mercy in this overwhelming trial. And pray for Victoria that her life will be spared, her soul saved, and that this trial will be used for the salvation of many people. Pray that God will get glory through this tragedy. Thank you so much.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

I know many of you have been waiting for an update on Victoria, and I just received this news:
Victoria has now gone through three surgeries, all of which have gone as well as can be expected considering her critical condition. The last surgery was for restoring muscle in her legs; time will tell whether or not that is ultimately successful. At present, there is hope that eventually
she may be able to walk again. Tomorrow she undergoes her first surgery for skin grafting. Pray that that may go well.
Victoria is still battling low grade fevers and infections, but neither are beyond what is expected for someone in her condition. All in all, we are grateful to be able to report that, though she is still in critical condition, there is some progress. Keep praying with us that there will be no major setbacks.
One nice bonus of God’s tender lovingkindness is that the dogs did no damage to her face. Another bonus was that about 3:00 a.m. on Sunday morning she came out of her sedation long enough to be able to mouth the words “mommy” and “daddy” to the great joy of her parents, Jen and Gerald. For now, however, she needs to continue to be under heavy sedation.
Both the immediate and extended family are profoundly grateful for the thousands of prayers being offered up for Victoria and covet their continuation.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Morgen zal er in de Tweede Kamer gestemd worden over een motie van de SGP/CU aangaande de wet afbreking zwangerschap.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Terri »

Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Gebed gevraagd

Bericht door vlinder »

Terri schreef:Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Ik weet niet hoe ik dit netjes moet zeggen....ik ga niet voor haar bidden....elke dag een ziekenhuis vol verdriet.....moet je voor de nood voor elk individu bidden waar je iets van hebt gehoord? Vaak rond ik algemeen af: Wilt U zorgen voor alle mensen die het moeilijk hebben, maar helemaal fijn voelt dat ook niet...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Tiberius »

Terri schreef:Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Is dat zij die ook op het forum hier actief was? Of is dat weer iemand anders?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Terri schreef:Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Is dat zij die ook op het forum hier actief was? Of is dat weer iemand anders?
We hebben hier geen Kinga gehad, toch? Sela is een band (je leest de krant toch wel, Tib?) en Kinga zingt daarin.
http://www.refdag.nl/muziek/band_sela_b ... s_1_695888

De Sela die we hier als forummer hebben meegemaakt, is iemand anders, ja.
~~Soli Deo Gloria~~
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: Gebed gevraagd

Bericht door gertje »

vlinder schreef:
Terri schreef:Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Ik weet niet hoe ik dit netjes moet zeggen....ik ga niet voor haar bidden....elke dag een ziekenhuis vol verdriet.....moet je voor de nood voor elk individu bidden waar je iets van hebt gehoord? Vaak rond ik algemeen af: Wilt U zorgen voor alle mensen die het moeilijk hebben, maar helemaal fijn voelt dat ook niet...
en voelt het nu wel fijn als je niet voor haar bid terwijl dit wel de vraag is van de mensen om haar heen? ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

helma schreef:Morgen zal er in de Tweede Kamer gestemd worden over een motie van de SGP/CU aangaande de wet afbreking zwangerschap.
Motie verworpen....
De meerderheid van onze regering heeft geen moeite met het feit dat er in Nederland zo'n 33.000 ongeboren levens per jaar in de moederschoot worden vermoord. :cry
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Gebed gevraagd

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
Terri schreef:Gebed voor Kinga de zangeres van Sela.
Ze heeft borstkanker en het is uitgezaaid.
Ze is pas 31 jaar en getrouwd en 3 kinderen.
Ik weet niet hoe ik dit netjes moet zeggen....ik ga niet voor haar bidden....elke dag een ziekenhuis vol verdriet.....moet je voor de nood voor elk individu bidden waar je iets van hebt gehoord? Vaak rond ik algemeen af: Wilt U zorgen voor alle mensen die het moeilijk hebben, maar helemaal fijn voelt dat ook niet...
maar om dat dan zo te zeggen zou toch ook niet fijn moeten voelen? :?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gebed gevraagd

Bericht door J.C. Philpot »

helma schreef:De meerderheid van onze regering heeft geen moeite met het feit dat er in Nederland zo'n 33.000 ongeboren levens per jaar in de moederschoot worden vermoord. :cry
Genesis 4:10 - En Hij zei: Wat hebt u gedaan! Er is een stem van het bloed van uw broer, dat van de aardbodem tot Mij roept.

Wat een strem van vergoten bloed roept er niet vanuit ons land naar God!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

De dominee bad gisteren voor de ouders van de doodgeschoten kinderen. Het nieuws was tot dan toe enigszins langs me heen gegaan, vanwege andere zorgen en verplichtingen. Maar toen ik me erin verdiepte, was ik enorm geschokt. Zeker met het aanvullende nieuws van vanmorgen.
Ik moest denken aan de woorden: satan gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden zal. Theologisch misschien niet juist, maar het is zo erg.
Iedere keer denk je bij een schokkende gebeurtenis: wat is dit vreselijk, erger kan bijna niet.
En steeds is het nog schokkender, zo lijkt het althans.
Laten wij deze mensen, die zo onverwachts getroffen zijn door een diepe smart, in ons gebed gedenken.
De dader kan niet meer om rekenschap worden gevraagd, door de mensen, maar hij moet zich verantwoorden voor de Hemelse rechter.
Wat aangrijpend is dit!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jongere »

Mara schreef:De dominee bad gisteren voor de ouders van de doodgeschoten kinderen. Het nieuws was tot dan toe enigszins langs me heen gegaan, vanwege andere zorgen en verplichtingen. Maar toen ik me erin verdiepte, was ik enorm geschokt. Zeker met het aanvullende nieuws van vanmorgen.
Ik moest denken aan de woorden: satan gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden zal. Theologisch misschien niet juist, maar het is zo erg.
Iedere keer denk je bij een schokkende gebeurtenis: wat is dit vreselijk, erger kan bijna niet.
En steeds is het nog schokkender, zo lijkt het althans.
Laten wij deze mensen, die zo onverwachts getroffen zijn door een diepe smart, in ons gebed gedenken.
De dader kan niet meer om rekenschap worden gevraagd, door de mensen, maar hij moet zich verantwoorden voor de Hemelse rechter.
Wat aangrijpend is dit!
Op CNN staan de foto's van de slachtoffer(tje)s. Diep aangrijpend inderdaad.
http://edition.cnn.com/interactive/2012 ... ?hpt=hp_c2
Plaats reactie