Gebed gevraagd

gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Gebed gevraagd

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef: Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Dat laatste is hem al tientallen malen gezegd, maar het mag niet baten. Triest.
Gaat het u dan niet aan? Ik lees: Maar ook wee hen, als Ik van hen geweken zal zijn. Zijn er blind voor? En begrijpen we wel wat er ten diepste wordt bedoelt?
Als er zo weinig bidders meer zouden zijn, en de Geest geweken is, waarom worden er nog steeds arbeiders in de wijngaard gestuurd?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gebed gevraagd

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef: Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Dat laatste is hem al tientallen malen gezegd, maar het mag niet baten. Triest.
Gaat het u dan niet aan? Ik lees: Maar ook wee hen, als Ik van hen geweken zal zijn. Zijn er blind voor? En begrijpen we wel wat er ten diepste wordt bedoelt?
Is dit niet uit zijn verband gerukt?

Bovendien gaat het nu over een predikant (die nog in leven is).
Ik vind dit echt niet kunnen!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef: Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Dat laatste is hem al tientallen malen gezegd, maar het mag niet baten. Triest.
Gaat het u dan niet aan? Ik lees: Maar ook wee hen, als Ik van hen geweken zal zijn. Zijn er blind voor? En begrijpen we wel wat er ten diepste wordt bedoelt?
Denk jij te weten wat er ten diepste wordt bedoeld? Je hebt het altijd maar over de mens. 'Zijn we blind', 'begrijpen we'. Gelukkig mogen er nog velen van Gods kinderen zijn, die niet in de mens eindigen, maar door Hem getrokken zijn. Met liefdekoorden.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Als er serieuze vragen over zijn wil ik er graag op ingaan. Maar alleen als het serieus is, want alles sticht niet. Vooral niet in zulke ernstvolle zaken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Tjonge. Hele goede herinneringen aan deze predikant. Een lieve man.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Zijn prediking zal ik niet licht vergeten. Vooral niet als hij in het laatste deel van zijn prediking ging uitstallen wat de eeuwigheid wezen zal voor Gods Kerk. Nu mag hij eeuwig daarin delen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6444
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Posthoorn »

Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Bron?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Ad Anker »

Posthoorn schreef:
Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Bron?
Terechte vraag. Enige terughoudendheid is geboden nu het nog niet officieel is bekendgemaakt. Ik heb het uit twee verschillende bronnen vernomen maar zie nog geen officiële berichtgeving.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gebed gevraagd

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
Posthoorn schreef:
Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Bron?
Terechte vraag. Enige terughoudendheid is geboden nu het nog niet officieel is bekendgemaakt. Ik heb het uit twee verschillende bronnen vernomen maar zie nog geen officiële berichtgeving.
Zie gergeminfo!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Posthoorn schreef:
Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Ds. Mondria is overleden. Hij mag eeuwig bij de Heere zijn.
Bron?
Je hebt gelijk. Mijn bron is de naaste omgeving, maar hier de officiële link:

https://www.gergeminfo.nl/nieuws/ds-m-m ... erleden-78
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Gebed voor Haarlem

Enkele weken geleden was ik in Haarlem voor een preekbeurt en afgelopen zondagmiddag 3 januari was ik er opnieuw. Het is een hele rit vanuit Barneveld naar deze stad, maar ik kom er graag om in die kleine gemeente het Woord te mogen bedienen.
De gemeente telt zo’n 20 kerkgangers. Dus afschalen tot 30 kerkgangers is hier niet nodig.

Elk lid kan hier tweemaal per zondag naar de kerk en mochten er mensen in de buurt op vakantie zijn, dan kunnen ze na aanmelding er ook nog bij. Dat is nu het voordeel van een kleine gemeente!
Men komt bijeen in de Remonstrantse Kerk. Enkele jaren geleden hing er een poster op het raam met de slogan: ‘Geloof begint bij jou’. U begrijpt dat dit geen poster is van de Hersteld Hervormde gemeente van Haarlem, waar geleerd wordt dat het geloof een bevel is, maar tegelijkertijd een gave Gods. Het is jammer dat in deze grote stad de gemeente heel klein is. Doopdiensten vinden er zelden plaats. De laatste keer was op 26 december 2006! Daarvoor was het 17 jaar geleden dat er iemand gedoopt was!

De reden dat ik dit bericht doorgeef ziet u/jij al in het opschrift. Gebed voor Haarlem. Wilt u deze stad en deze kleine gemeente als gebedspunt in 2021 meenemen? Wie weet, God mocht Zich wenden en ook in deze grote stad Zijn werk uitbreiden! Dan kan het zo maar gebeuren dat er geen 20, maar 200 kerkgangers hun plaatsen in gaan nemen, maar wat nog veel belangrijker is dat de huidige 20 kerkgangers tweelingen in geestelijke zin zullen voortbrengen. En dat geldt niet alleen voor Haarlem trouwens, maar als dat in alle gemeenten van Nederland en daarbuiten in 2021 mag gebeuren, oh, wat zal er dan een geweldige opwekking bij God vandaan plaatsvinden!
Zucht, bidt en pleit u met mij mee?

ds. J. Joppe, eerder gepubliceerd in Kerkbode HHK, Barneveld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Gisteren werd er in de kerk gebeden voor ds. J. Koppelaar.
Hij heeft zeer ernstige pijnen, waarvan de oorzaak nog niet gevonden is.
Hij was tot voor kort nog energiek en preekte vaak.
Dan moet het heel moeilijk voor hem zijn, dat hij zo aan de stoel gekluisterd is nu.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2538
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Henk J »

Ach wat triest, hopen en bidden voor een spoedig herstel.
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Christen »

Zeker.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie