Gebed gevraagd

Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Christen »

Sterkte Helma. Zal ik doen hoor.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Blijven jullie bidden?!
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Bertiel »

gisteren in de kerk ook in de voorbede bij de Heere gebracht (als we over hetzelfde jongetje hebben)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Dat zou goed kunnen, er wordt in heel Nederland gebeden voor hem. In meerdere kerken is voorbede gedaan.


Er is nu geen accuut levensgevaar meer, maar nog wel erg zorgelijk. Dus gebed blijft nodig.
MvD5
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Gebed gevraagd

Bericht door MvD5 »

Bericht op website www.gergeminfo.nl

Ds. A. Verschuure is maandag van het IJssellandziekenhuis te Capelle aan den IJssel overgebracht naar het Erasmus MC te Rotterdam. De Heere zij hem nabij. (30-03)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4010
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gebed gevraagd

Bericht door samanthi »

Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Doen we zeker.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Zeker! Ik zal het meenemen in het gebed. Zijn rijke Christusprediking (die na zijn emeritaat ook in onze gemeente met enige regelmaat mocht klinken in de vakantiemaanden) zal ik niet licht vergeten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Waarom werd er dan geen gebed gevraagd voor ds. Driessen?
Hij heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en is nog steeds in een fase van herstel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4010
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Maanenschijn »

Mara schreef:Waarom werd er dan geen gebed gevraagd voor ds. Driessen?
Hij heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en is nog steeds in een fase van herstel.
Vraag je dat aan mij? Geen idee. Ik hou geen lijstje bij van predikanten die mankerende zijn.

Maar als iemand dat gebed gevraagd had, zou daar zeker ook positieve reactie op gekomen zijn, verwacht ik.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Maanenschijn schreef:
Mara schreef:Waarom werd er dan geen gebed gevraagd voor ds. Driessen?
Hij heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en is nog steeds in een fase van herstel.
Vraag je dat aan mij? Geen idee. Ik hou geen lijstje bij van predikanten die mankerende zijn.

Maar als iemand dat gebed gevraagd had, zou daar zeker ook positieve reactie op gekomen zijn, verwacht ik.
Nee niet aan jou. ;)
In het algemeen. Het verbaasde mij dat ik dit niet terugzag in dit topic.
Terwijl het toch wel breed bekend is, dacht ik(?)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Vanavond met de Bijbellezing hoorde ik dat het met ds. Mondria zeer ernstig is.
Er zou gevreesd worden voor zijn leven.
We weten dat het voor hem dan een overgang zal zijn naar een eeuwig leven.
Maar het wordt hier op de aarde leeg. De bidders die God Zelf bidden heeft geleerd vallen weg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Maanenschijn schreef:Hoewel ik wars ben van sensatieberichten, hier toch aandacht voor ds. Mondria, die in het ziekenhuis is opgenomen met Corona.

Hij heeft een speciaal plekje in mijn hart. Misschien mag hij ook een plekje in uw gebed?
Vanavond met de Bijbellezing hoorde ik dat het met ds. Mondria zeer ernstig is.
Er zou gevreesd worden voor zijn leven.
We weten dat het voor hem dan een overgang zal zijn naar een eeuwig leven.
Maar het wordt hier op de aarde leeg. De bidders die God Zelf bidden heeft geleerd vallen weg
.
Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Hendrikus »

Zeeuw schreef: Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Dat laatste is hem al tientallen malen gezegd, maar het mag niet baten. Triest.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Zeeuw schreef: Wat ben ik blij dat het eerste waar mag zijn voor deze dominee en wat ben ik blij dat dat laatste wat je zegt totaal niet klopt.
Dat laatste is hem al tientallen malen gezegd, maar het mag niet baten. Triest.
Gaat het u dan niet aan? Ik lees: Maar ook wee hen, als Ik van hen geweken zal zijn. Zijn er blind voor? En begrijpen we wel wat er ten diepste wordt bedoelt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie