Gebed gevraagd

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Adje »

helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
Wijsheid van God toegebeden.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Nasrani »

helma schreef:Ik sta voor een moeilijke keuze. Een beslissing die mijn leven aardig zal veranderen als ik ja ga zeggen. Ik heb wijsheid nodig, zowel om ja te zeggen als om nee te zeggen.
Gods kracht en wijsheid toegebeden Helma!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Desiree »

En weet je het al? Ik hoef geen uitleg.. ivm privacy.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Nee.
Ik wacht tot maandag. Het gaat overigens niet om gezinsomstandigheden. (ter geruststelling) Het is iets wat over mijzelf gaat.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Dank voor jullie gebed. Ik heb 1 stap vooruit gezet naar ja.

Als ik meer kan (mag) vertellen laat ik meer weten. Sorry voor de geheimzinnigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Inmiddels is het voor mij duidelijk dat ik geen verdere stappen ga nemen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gebed gevraagd

Bericht door samanthi »

De campingeigenaar, waar we deze week waren, lag met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis, wij hadden 's avonds een kaart meegegeven, er stond op dat we die middag in het bos voor hem gebeden hadden, de andere dag zei zijn vrouw, (ze zijn niet gelovig) jullie hebben vanmiddag gebeden en hij knapte voor het eerst op...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Gebed gevraagd

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef:Inmiddels is het voor mij duidelijk dat ik geen verdere stappen ga nemen.
Ik hoop voor je dat het rust geeft deze beslissing. Hij is in ieder geval weloverwogen biddend genomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 26 okt 2019, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Van Ewijk »

helma schreef:Dank voor jullie gebed. Ik heb 1 stap vooruit gezet naar ja.

Als ik meer kan (mag) vertellen laat ik meer weten. Sorry voor de geheimzinnigheid.
Excuses hoeft niet.
Het is niet nodig, naar mijn mening zelfs volstrekt overbodig, om op een reformatorisch forum een soort van biecht in te voeren.
Jij vraagt om steun middels gebed, dan behoor je dat te kunnen krijgen zonder je privacy of dat van iemand anders geweld aan te doen om andermans nieuwsgierigheid te bevredigen.
God weet er al alles van, en dat is genoeg.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Mara »

Ons panellid, evangelist Jan van Dooijeweert, is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Nog hedenavond (26-10) krijgt hij een hersenoperatie. We vragen jullie voorbede.

Met een update van zijn echtgenote:

Lieve mensen.

Jan opnieuw opgenomen in het ziekenhuis. Hij kon niet meer lopen en op zijn benen staan. Er is door de grote val op zijn hoofd, tussen de schedel en hersenvlies een bloeding ontstaan, die deze uitval tot gevolg heeft.

Maandag wordt hij naar het Westeinde ziekenhuis vervoerd en geopereerd. In eerste instantie wilden ze hier in het ziekenhuis dat hij gelijk zou geopereerd worden maar dat kon niet in in den Haag.

We weten hoe diep ingrijpend deze operatie is en vragen gebed voor hem. In 1996 heeft hij deze operatie ook ondergaan. I.v.m de bloedverdunners is het ook een beetje een moeilijke operatie.

In de wetenschap dat de Heere boven alles staat en geen ding onmogelijk is, geeft het ons moed en kracht om deze weg te gaan.

Hartelijke groeten, Nellie

bron: Refoweb.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Jantje »

https://nos.nl/artikel/2315728-hooglera ... ering.html

Ik las net dit bericht. Een ernstige zaak...!

De reden waarom ik het in dit draadje plaats, behoeft geen verdere uitleg, lijkt me.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Susan »

Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2315728-hooglera ... ering.html

Ik las net dit bericht. Een ernstige zaak...!

De reden waarom ik het in dit draadje plaats, behoeft geen verdere uitleg, lijkt me.
Deze man is geen christen maar een liberale moslim als ik het goed heb.
Ook liberale moslims zijn niet veilig daar. Het vonnis is wreed en onrechtvaardig.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Verder geen vragen stellen alsjeblieft.

Maar dringend gebed voor een 1 jarig jongetje waar de dokters aan 't vechten zijn voor z'n leven.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Gebed gevraagd

Bericht door Nathanaël »

helma schreef:Verder geen vragen stellen alsjeblieft.

Maar dringend gebed voor een 1 jarig jongetje waar de dokters aan 't vechten zijn voor z'n leven.
Heftig ja, het houdt me erg bezig sinds ik het hoorde gisteravond. Hij is drie dagen ouder dan mijn eigen zoontje, dus dan komt het best dichtbij...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gebed gevraagd

Bericht door helma »

Gebed voor dit mannetje blijft nog steeds nodig. Levensgevaar nog niet geweken.
Plaats reactie