Alcoholgebruik

Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: alcohol gebruik

Bericht door hmprff »

judith schreef:Alcohol is vreselijk! :fi
ben ik grotendeels met je eens juud ;)
bier is echt niet te drinken bijv.
aan breezers begin ik niet
heel af en toe drink ik een half glaasje rode wijn
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: alcohol gebruik

Bericht door Lourens »

hmprff schreef:bier is echt niet te drinken bijv.
mmmmm smaken verschillen.

Juist de bijzonder gebrouwen biertjes kan ik van genieten. Op een zomeravond, in de tuin met mijn oudste zoon samen.
Een goed glas bier en een goed gesprek.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: alcohol gebruik

Bericht door Marnix »

judith schreef:Alcohol is vreselijk! :fi
Je bedoelt: Ik vind alcohol vreselijk.

(en : Ik vind bier niet te drinken)

:)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: alcohol gebruik

Bericht door helma »

Marnix schreef:
judith schreef:Alcohol is vreselijk! :fi
Je bedoelt: Ik vind alcohol vreselijk.

(en : Ik vind bier niet te drinken)

:)

misschien heeft Judith in haar omgeving gezien dat alcohol vreselijk kan zijn.....
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: alcohol gebruik

Bericht door Lassie »

precies. Maar als ik een persoon zie die ik vreselijk vindt waar ik ergere dingen mee meegemaakt heb dan zijn toch niet alle personen vreselijk?


Ik heb nu wel zin in een grote glas tapbier.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: alcohol gebruik

Bericht door Marnix »

Juist. Daarmee is het nog niet vreselijk maar kan het vreselijk zijn Helma. Als persoon die van alcohol geniet en voor wie het niet creselijk is is enige nuance wel prettig.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: alcohol gebruik

Bericht door judith »

helma schreef:
Marnix schreef:
judith schreef:Alcohol is vreselijk! :fi
Je bedoelt: Ik vind alcohol vreselijk.

(en : Ik vind bier niet te drinken)

:)

misschien heeft Judith in haar omgeving gezien dat alcohol vreselijk kan zijn.....[/quote
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: alcohol gebruik

Bericht door judith »

helma schreef:
Marnix schreef:
judith schreef:Alcohol is vreselijk! :fi
Je bedoelt: Ik vind alcohol vreselijk.

(en : Ik vind bier niet te drinken)

:)

misschien heeft Judith in haar omgeving gezien dat alcohol vreselijk kan zijn.....
ja
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: alcohol gebruik

Bericht door Lassie »

een beetje te snel een conclusie getrokken dat gelijk alles fout is waar alcohol in zit. Erg jammer. Ik mag (vooral met dit weer) genieten van een heerlijk glaasje rose of een glas tapbier op het terras. En dat zul je mij niet elke avond of iedere week zien doen. Ik weet mijn grenzen en t kan maar zo zijn dat ik een half jaar geen alcoholische drank nuttig.
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: alcohol gebruik

Bericht door monique »

nou mn moeder is vandaag jarig
en ze was in zoooon goeie bij dat ze 2 grote flessen breezers heeft meegenomen voor me maar ik doe er rustig mee aan hoor
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: alcohol gebruik

Bericht door Jo-Ann »

Toch vind ik dat we het gevoel van Judith wel moeten begrijpen.
Zelf drink ik ook wel eens alcohol en ik heb in mijn directe omgeving geen schadelijke gevolgen van alcoholgebruik gezien.
Maar als je dat wel hebt gezien, kan ik me best voorstellen dat je tot zo'n uitspraak komt. Zeker als je 16 bent. Laten we nu oppassen om haar dit kwalijk te nemen en hier over te vallen.

Judith, ik weet niet waarom je dit schreef, maar ik kan best begrijpen dat jij tot deze uitspraak komt. Overmatig alcoholgebruik kan vreselijke gevolgen hebben. Sterkte!
Laatst gewijzigd door Jo-Ann op 26 jul 2008, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: alcohol gebruik

Bericht door Lassie »

ik begrijp en snap het ook wel. En dat heb ik ook helemaal niet gezegd.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: alcohol gebruik

Bericht door helma »

RD-vandaag schreef:Kerkenraad cgk Urk laat alcohol zes weken staan


Reinald Molenaar

URK. De kerkenraad van de christelijke gereformeerde kerk Maranatha drinkt van 1 januari tot de Urker biddag op 12 februari geen alcohol. „De periode van onthouding moet het gesprek over drankmisbruik in Urk op gang brengen.”

Het is een van de vele manieren om aandacht te vragen voor de problematiek, legt ds. H Polinder, tweede voorzitter van de kerkenraad, uit. Vorige week kondigde de kerkenraad de actie aan in het kerkblad. „Wij roepen ook op tot gebed voor gezinnen met problemen rond drankmisbruik. Het is zowel een probleem van ouderen als van jongeren.”

Hoe is het idee ontstaan? „Een gemeentelid is met het voorstel gekomen. Alle kerkenraadsleden – ruim zeventig– hebben ermee ingestemd en we roepen in de kerkbode gemeenteleden ertoe op ons voorbeeld te volgen. We hopen hierdoor het gesprek op gang te brengen onder Urkers en er op huisbezoeken nog eens verder over te kunnen doorpraten. Ook in onze preken besteden wij als predikanten aandacht aan dit onderwerp, en op catechisatie.”

Waarom koos u voor deze periode? „Op 31 december is het in Urk dankdag. We kozen voor de periode tussen dank- en biddag. Ook hebben we gedacht aan de tijd voor Pasen, maar dat zou associaties kunnen oproepen met de Rooms-Katholieke Kerk. Dat wilden we niet. Het gaat ons er niet om te discussiëren over kerkelijke gebruiken zoals een vastentijd. Verder is zes weken een mooie periode.”

Staan er sancties op als een kerkenraadslid zich niet aan de afspraak blijkt te houden? „Nee. Zo ver gaat het niet. Het is een kwestie van vertrouwen.”

Wordt het lastig voor u? Lachend: „Nee hoor. Ik kan genieten van een wijntje op een zomeravond, maar daar blijft het bij.”
Wat een goed idee. Het drankgebruik onder onze jongelui is zorgelijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: alcohol gebruik

Bericht door Mara »

Zeker goed idee. Maar hier in huis heeft het weinig zin, onze kinderen + aanhang drinken geen druppel, lusten het niet eens.
En er komt nooit iets anders in huis dan een witte wijn of rosé.
Maar hoe zit het met de sigaretten? ;)
Soms is een drankprobleem gerelateerd aan thuis, maar lang niet altijd.
Vorige week moest de politie in Assen nog een schoolfeest beëindigen, omdat er diverse jongeren onwel waren geworden.
Vooral de combi drugs/alcohol is vreselijk gevaarlijk.
Waar is de tijd gebleven dat schoolfeesten zonder alcohol ook gezellig waren?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: alcohol gebruik

Bericht door refo »

Mara schreef:Zeker goed idee. Maar hier in huis heeft het weinig zin, onze kinderen + aanhang drinken geen druppel, lusten het niet eens.
En er komt nooit iets anders in huis dan een witte wijn of rosé.
Maar hoe zit het met de sigaretten? ;)
Soms is een drankprobleem gerelateerd aan thuis, maar lang niet altijd.
Vorige week moest de politie in Assen nog een schoolfeest beëindigen, omdat er diverse jongeren onwel waren geworden.
Vooral de combi drugs/alcohol is vreselijk gevaarlijk.
Waar is de tijd gebleven dat schoolfeesten zonder alcohol ook gezellig waren?
Voor de oorlog?
Plaats reactie