Gezegende Kerst

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Bert Mulder »

Deze week is het rond nul. Morgen zal het weer koud worden. Erg veel sneeuw zover deze winter.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:Deze week is het rond nul. Morgen zal het weer koud worden. Erg veel sneeuw zover deze winter.
De beelden die we hier te zien krijgen, zien er echt verschrikkelijk uit :fi
Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Afbeelding

Kom er net vandaan. Duizenden gezinnen zaten met Kerst zonder elektriciteit, hele dorpen zijn ondergelopen...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Gezegende Kerst

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Afbeelding

Kom er net vandaan. Duizenden gezinnen zaten met Kerst zonder elektriciteit, hele dorpen zijn ondergelopen...
Jij hoefde niet te varen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef: Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Kom er net vandaan. Duizenden gezinnen zaten met Kerst zonder elektriciteit, hele dorpen zijn ondergelopen...
Jij hoefde niet te varen?
Dat niet. Maar het openbaar vervoer lag wel zo ongeveer helemaal stil. Was het niet vanwege wateroverlast of stroomstoring, dan wel vanwege omgewaaide bomen op de spoorbaan of op de weg.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Bert Mulder »

Mara schreef:
Bert Mulder schreef: De beelden die we hier te zien krijgen, zien er echt verschrikkelijk uit :fi
Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Dat zullen beelden van Ontario zijn... hier net zo ver vandaan als voor jullie Moskou...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:
Bert Mulder schreef: De beelden die we hier te zien krijgen, zien er echt verschrikkelijk uit :fi
Net als de beelden uit Engeland trouwens, daar zitten ze met teveel water en zonder stroom.
Wat een narigheid.
Dat zullen beelden van Ontario zijn... hier net zo ver vandaan als voor jullie Moskou...
Ik ben nooit in Canada geweest en heb ook geen idee hoe ver Moskou hier vandaan ligt, maar kan me er nu enigszins een voorstelling van maken.
Als ik soms zie hoeveel verschil in het weer in ons kleine landje kan zitten...
In de Alpen is een enorme bak sneeuw gevallen, maar zal ook niet in elk skidorpje hetzelfde zijn.
Het lijkt wel of het weer extremere vormen aan gaat nemen.

Maar dit is topic kerst. 2eKerstdag s'avonds luisterden wij naar de nieuwsberichten op de radio en het weerpraatje begon met: op 3e kerstdag valt er veel regen...
Derde kerstdag :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: Maar dit is topic kerst. 2eKerstdag s'avonds luisterden wij naar de nieuwsberichten op de radio en het weerpraatje begon met: op 3e kerstdag valt er veel regen...
Derde kerstdag :quoi
In Engeland doen ze al niet aan 2e kerstdag, 2e paasdag en 2e pinksterdag.
Donderdag was het Boxing Day, wel een vrije dag (zelfs het openbaar vervoer ligt plat), maar dat heeft niks met Kerst te maken.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: Maar dit is topic kerst. 2eKerstdag s'avonds luisterden wij naar de nieuwsberichten op de radio en het weerpraatje begon met: op 3e kerstdag valt er veel regen...
Derde kerstdag :quoi
In Engeland doen ze al niet aan 2e kerstdag, 2e paasdag en 2e pinksterdag.
Donderdag was het Boxing Day, wel een vrije dag (zelfs het openbaar vervoer ligt plat), maar dat heeft niks met Kerst te maken.
Dat weet ik, maar wij waren verbaasd dat een officiële instantie die het nieuws verzorgt, het ineens heeft over 3e kerstdag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gezegende Kerst

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef: Maar dit is topic kerst. 2eKerstdag s'avonds luisterden wij naar de nieuwsberichten op de radio en het weerpraatje begon met: op 3e kerstdag valt er veel regen...
Derde kerstdag :quoi
In Engeland doen ze al niet aan 2e kerstdag, 2e paasdag en 2e pinksterdag.
Donderdag was het Boxing Day, wel een vrije dag (zelfs het openbaar vervoer ligt plat), maar dat heeft niks met Kerst te maken.
Dat weet ik, maar wij waren verbaasd dat een officiële instantie die het nieuws verzorgt, het ineens heeft over 3e kerstdag.
3 Kerstdagen is toch een goede inzetting van en voor de commercie? Een dag extra feesten geeft
extra plezier en extra geld in het laatje... zolang als het feest duurt... En dan... zullen we wel zien?
Verder denken is niet aangenaam en veroorzaakt ongewenste stress, dus ja...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Dodo »

Gisteren heb ik wat uitleg gekregen over de kerststal. Daar horen geen schaapjes in, maar wel de os en de ezel. Dat gaat terug op Jesaja 1: Een rund kent zijn bezitter en een ezel de kribbe van zijn eigenaar, maar Israël heeft geen kennis, Mijn volk heeft geen inzicht.

Ik zal het in gedachten houden als ik er eens een ga kopen... Eigenlijk is een kerststal een meer zinvolle versiering in huis dan takken groen en zilveren glazen ballen en zo.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Gisteren heb ik wat uitleg gekregen over de kerststal. Daar horen geen schaapjes in, maar wel de os en de ezel. Dat gaat terug op Jesaja 1: Een rund kent zijn bezitter en een ezel de kribbe van zijn eigenaar, maar Israël heeft geen kennis, Mijn volk heeft geen inzicht.

Ik zal het in gedachten houden als ik er eens een ga kopen... Eigenlijk is een kerststal een meer zinvolle versiering in huis dan takken groen en zilveren glazen ballen en zo.
Mooi Dodo. Schaapje waren in het veld he, bij de herders.
Er wordt inderdaad soms het e.e.a. bij verzonnen.
Maar vind jij dat je dan het kindeke Jezus als popje in de kribbe mag hebben?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gezegende Kerst

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Gisteren heb ik wat uitleg gekregen over de kerststal. Daar horen geen schaapjes in, maar wel de os en de ezel. Dat gaat terug op Jesaja 1: Een rund kent zijn bezitter en een ezel de kribbe van zijn eigenaar, maar Israël heeft geen kennis, Mijn volk heeft geen inzicht.

Ik zal het in gedachten houden als ik er eens een ga kopen... Eigenlijk is een kerststal een meer zinvolle versiering in huis dan takken groen en zilveren glazen ballen en zo.
Mooi Dodo. Schaapje waren in het veld he, bij de herders.
Er wordt inderdaad soms het e.e.a. bij verzonnen.
Maar vind jij dat je dan het kindeke Jezus als popje in de kribbe mag hebben?
Daar heb ik geen moeite mee. Ook niet met andere vormen van afbeelden. Hij is mens geworden, dus zag er uit zoals iedere andere baby, en ook later zag Hij er uit zoals andere mensen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gezegende Kerst

Bericht door refo »

Het woord schorremorrie is een verbastering van ‘de os en de ezel’ in het Hebreeuws: schoor-we-chamoor.
Die was in de stal dus aanwezig.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Gezegende Kerst

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:
Dodo schreef:Gisteren heb ik wat uitleg gekregen over de kerststal. Daar horen geen schaapjes in, maar wel de os en de ezel. Dat gaat terug op Jesaja 1: Een rund kent zijn bezitter en een ezel de kribbe van zijn eigenaar, maar Israël heeft geen kennis, Mijn volk heeft geen inzicht.

Ik zal het in gedachten houden als ik er eens een ga kopen... Eigenlijk is een kerststal een meer zinvolle versiering in huis dan takken groen en zilveren glazen ballen en zo.
Mooi Dodo. Schaapje waren in het veld he, bij de herders.
Er wordt inderdaad soms het e.e.a. bij verzonnen.
Maar vind jij dat je dan het kindeke Jezus als popje in de kribbe mag hebben?
Wij hebben het dit jaar voor het eerst ook gedaan, op een blad op tafel, en een week lang elke dag het kerstverhaal uit de kinderbijbel gelezen, Onze kleine jongen wees dan elke keer aan om wie het ging en inmiddels kent hij het verhaal bijna uit zijn hoofd.
Ik vind niet dat je het onnodig moet doen, maar de Heere Jezus als mens uitbeelden om dingen uit te leggen aan kinderen (in kinderbijbels, bij evangelisatie, etc) heb ik niet echt moeite mee.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie