Helaas een écht afscheid

Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Laag »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik wens je sterkte vandaag, DIA.
Het is niet het juiste moment om op je opmerkingen in te gaan.
Alleen dit: als het waar is dat er geen plaats op dit forum is voor meditaties zoals je hebt geplaatst (van ds. Venema), dan leg ik mijn taak als moderator neer.
Gelukkig dat er nog wel plaats is. Dat is gebleken.
Het gaat erom dat er zaken zijn die niet ter discussie gesteld kunnen worden.
Het is het moment niet, maar toch hoop ik dat je blijf DIA. Ik waardeer je bijdragen zeer, eenvoudig, oprecht, zonder opsmuk, bewogen. Ik zal ze missen...
Ik denk ook dat er wel plaats is voor de 'al oude waarheid', alleen niet iedereen verdraagt die. Bij sommige is de eigen wijsheid te groot, om de Opperste Wijsheid te kunnen volgen, daarom moeten we een dwaas worden, en leren bidden: maak mij Uwe wegen door Uw woord en Geest bekend, leer mij hoe die zijn gelegen.
DIA, alleen meditaties is ook goed, zonder op discussies in te gaan. Misschien is het wel een opdracht voor jou, evangeliseren. Ik wil je geen last opleggen, maar wat zou het groot zijn, als jouw bijdragen een hard hart mag raken, dat je slijk mag zijn, aan Zijn vingers.
" In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!" DIA, heb goede moed, ook in deze dagen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door pierre27 »

Laag schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik wens je sterkte vandaag, DIA.
Het is niet het juiste moment om op je opmerkingen in te gaan.
Alleen dit: als het waar is dat er geen plaats op dit forum is voor meditaties zoals je hebt geplaatst (van ds. Venema), dan leg ik mijn taak als moderator neer.
Gelukkig dat er nog wel plaats is. Dat is gebleken.
Het gaat erom dat er zaken zijn die niet ter discussie gesteld kunnen worden.
Het is het moment niet, maar toch hoop ik dat je blijf DIA. Ik waardeer je bijdragen zeer, eenvoudig, oprecht, zonder opsmuk, bewogen. Ik zal ze missen...
Ik denk ook dat er wel plaats is voor de 'al oude waarheid', alleen niet iedereen verdraagt die. Bij sommige is de eigen wijsheid te groot, om de Opperste Wijsheid te kunnen volgen, daarom moeten we een dwaas worden, en leren bidden: maak mij Uwe wegen door Uw woord en Geest bekend, leer mij hoe die zijn gelegen.
DIA, alleen meditaties is ook goed, zonder op discussies in te gaan. Misschien is het wel een opdracht voor jou, evangeliseren. Ik wil je geen last opleggen, maar wat zou het groot zijn, als jouw bijdragen een hard hart mag raken, dat je slijk mag zijn, aan Zijn vingers.
" In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!" DIA, heb goede moed, ook in deze dagen.
Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Blijf gewoon doen zoals je deed DIA. Er zijn er meer die jouw beleving van geloofszaken herkennen en wellicht delen. Ik voel me er in elk geval goed bij thuis. Ik snap meestal helder wat je bedoeld te zeggen. Dus een vriendelijk verzoek blijf gewoon.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Ambtenaar »

Laag schreef: Ik denk ook dat er wel plaats is voor de 'al oude waarheid', alleen niet iedereen verdraagt die. Bij sommige is de eigen wijsheid te groot, om de Opperste Wijsheid te kunnen volgen, daarom moeten we een dwaas worden, en leren bidden: maak mij Uwe wegen door Uw woord en Geest bekend, leer mij hoe die zijn gelegen.
Is er dan ook sprake van een 'nieuwe' waarheid? De oude waarheid is in mijn beleving vooral een semantische kwestie.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door JCRyle »

Ik hoop dat je blijft DIA. Al zal ik er begrip voor hebben als je afscheid neemt.
Je postings laten een geluid horen dat gehoord moet blijven. Ik mag ze graag lezen om van te leren.
En soms komt er een vraag. Maar bedenk dat dit niet altijd kritiek is, wellicht ook een zoeken naar duidelijkheid.
Soms proef je aan een reactie een toon van kwade bedoeling. Laat die maar links liggen. Anderen zullen er wellicht voor opkomen.
Deel het geluid dat je wilt laten horen. Althans dat is wat ik hoop dat je blijft doen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Laag schreef: Ik denk ook dat er wel plaats is voor de 'al oude waarheid', alleen niet iedereen verdraagt die. Bij sommige is de eigen wijsheid te groot, om de Opperste Wijsheid te kunnen volgen, daarom moeten we een dwaas worden, en leren bidden: maak mij Uwe wegen door Uw woord en Geest bekend, leer mij hoe die zijn gelegen.
Is er dan ook sprake van een 'nieuwe' waarheid? De oude waarheid is in mijn beleving vooral een semantische kwestie.
En dat is exact wat @Dia bedoeld en wiens opvatting ik onderschrijf.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door CvdW »

Laat de 'al oude waarheid' maar goed horen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Dodo »

Aloude is niet hetzelfde als al oude.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Hendrikus »

Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, en toch vind ik het altijd uitermate flauwe opmerkingen. Want ook dit soort opmerkingen zijn er dan altijd weer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, en toch vind ik het altijd uitermate flauwe opmerkingen. Want ook dit soort opmerkingen zijn er dan altijd weer.
Nou volgens mij was het voor de t.s. wel een definitief afscheid. Dus ik vind deze opmerking in dit topic, een beetje ongepast.
Hendrikus: als jij het huis verlaat, neem jij toch ook afscheid van de achterblijvenden? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Bona Fide »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, en toch vind ik het altijd uitermate flauwe opmerkingen. Want ook dit soort opmerkingen zijn er dan altijd weer.
Neem me niet kwalijk, maar ik moest ook echt gelijk hetzelfde denken als Hendrikus. Het is niet te tellen hoe vaak -DIA- al afscheid heeft genomen - of heeft gedreigd te stoppen. Dat kun je dan toch ook niet meer serieus nemen? Laat onverlet dat ik zijn gevoel wel snap en ik inhoudelijk best dicht bij hem sta. Alhoewel manier van verwoorden niet altijd de mijne zou zijn, maar dat terzijde.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Bona Fide »

Mara schreef:
eilander schreef:
Hendrikus schreef:Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, en toch vind ik het altijd uitermate flauwe opmerkingen. Want ook dit soort opmerkingen zijn er dan altijd weer.
Nou volgens mij was het voor de t.s. wel een definitief afscheid. Dus ik vind deze opmerking in dit topic, een beetje ongepast.
Hendrikus: als jij het huis verlaat, neem jij toch ook afscheid van de achterblijvenden? ;)
Wat is t.s.? Theologische School - of zo?
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door gallio »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:Alleen de topictitel maakt al duidelijk dat er mensen zijn die een paar keer per jaar afscheid nemen. En vervolgens komen ze toch gewoon terug. Maar de volgende keer nemen ze écht afscheid. En even later zijn ze er toch weer. Geen paniek dus.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, en toch vind ik het altijd uitermate flauwe opmerkingen. Want ook dit soort opmerkingen zijn er dan altijd weer.
Wat ging er dan eigenlijk verkeerd in het topic over ds. Veenema ? Ik zie niets bijzonders eigenlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Mara »

Bona Fide schreef: Wat is t.s.? Theologische School - of zo?
Topic Starter :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Helaas een écht afscheid

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: En dat is exact wat @Dia bedoeld en wiens opvatting ik onderschrijf.
Ik heb de indruk dat het vaak ook gewoon oude wijn in nieuwe zakken is, in plaats van nieuwe wijn in oude zakken.
Plaats reactie