Teken

Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Teken

Bericht door JALP »

Maandag en dinsdag heerlijk er even tussen uit geweest naar de Veluwe. 2 schitterende wandelingen door te bos gemaakt.

Toen ik dinsdag avond thuis kwam.... was t weer eens raak. Een teek! Zodra ik in het bos geweest ben heb ik er minstens 1, meestal meer. Terwijl ik gister ng wel een lange broek aan had en mijn vrouw had een 3/4 rok aan.... en die had er geen een....

Was trouwens een lastige... Hij wilde er niet uit, dus rond een uur of half 1 ('s nachts) zat ik bij de dokter. Die wilde hem er wel uit halen.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Heb er eens 6 in een keer gehad, omdat ik in het lange gras had gelegen waar ze schijnbaar ook voorkomen. Gewoon in een polder op een dijk.
Mijn record is 9 in 1 jaar. Wat een irritante beesten. Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.

Deze zomer wel superveel last van muggen. Ben zeker wel 100 keer gestoken.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Kaw schreef:Heb er eens 6 in een keer gehad, omdat ik in het lange gras had gelegen waar ze schijnbaar ook voorkomen. Gewoon in een polder op een dijk.
Mijn record is 9 in 1 jaar. Wat een irritante beesten. Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.

Deze zomer wel superveel last van muggen. Ben zeker wel 100 keer gestoken.
Mijn record op 1 dag ligt op een stuk of 10.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

JALP schreef:
Kaw schreef:Heb er eens 6 in een keer gehad, omdat ik in het lange gras had gelegen waar ze schijnbaar ook voorkomen. Gewoon in een polder op een dijk.
Mijn record is 9 in 1 jaar. Wat een irritante beesten. Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.

Deze zomer wel superveel last van muggen. Ben zeker wel 100 keer gestoken.
Mijn record op 1 dag ligt op een stuk of 10.
Tja altijd baas boven baas :mrgreen:
Mijn ervaring met de hond is een watje met alcohol om te verdoven
en dan met een pincet naar rechts eruit draaien maar blijft vervelend.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Oude-Waarheid schreef:
JALP schreef:
Kaw schreef:Heb er eens 6 in een keer gehad, omdat ik in het lange gras had gelegen waar ze schijnbaar ook voorkomen. Gewoon in een polder op een dijk.
Mijn record is 9 in 1 jaar. Wat een irritante beesten. Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.

Deze zomer wel superveel last van muggen. Ben zeker wel 100 keer gestoken.
Mijn record op 1 dag ligt op een stuk of 10.
Tja altijd baas boven baas :mrgreen:
Mijn ervaring met de hond is een watje met alcohol om te verdoven
en dan met een pincet naar rechts eruit draaien maar blijft vervelend.
Juist absoluut geen alcohol! Daarmee maak je hem alleen nog maar actiever. Vannacht nog van de dokter gehoord!!
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tis maar een hond ;)
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

JALP schreef:
Oude-Waarheid schreef:
JALP schreef:
Kaw schreef:Heb er eens 6 in een keer gehad, omdat ik in het lange gras had gelegen waar ze schijnbaar ook voorkomen. Gewoon in een polder op een dijk.
Mijn record is 9 in 1 jaar. Wat een irritante beesten. Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.

Deze zomer wel superveel last van muggen. Ben zeker wel 100 keer gestoken.
Mijn record op 1 dag ligt op een stuk of 10.
Tja altijd baas boven baas :mrgreen:
Mijn ervaring met de hond is een watje met alcohol om te verdoven
en dan met een pincet naar rechts eruit draaien maar blijft vervelend.
Juist absoluut geen alcohol! Daarmee maak je hem alleen nog maar actiever. Vannacht nog van de dokter gehoord!!
Bedankt wist ik niet, had juist gehoord dat alcohol dat beest verdoofde maar niet dus
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Oude-Waarheid schreef:
JALP schreef:
Oude-Waarheid schreef:
JALP schreef: Mijn record op 1 dag ligt op een stuk of 10.
Tja altijd baas boven baas :mrgreen:
Mijn ervaring met de hond is een watje met alcohol om te verdoven
en dan met een pincet naar rechts eruit draaien maar blijft vervelend.
Juist absoluut geen alcohol! Daarmee maak je hem alleen nog maar actiever. Vannacht nog van de dokter gehoord!!
Bedankt wist ik niet, had juist gehoord dat alcohol dat beest verdoofde maar niet dus
Het beste is om hem met een picet of tekentang beet te pakken en dan er uit te trekken. Als tie er helemaal uit is, dan nog wat alcohol om te ontsmetten.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Kaw schreef: Gelukkig nog nooit Lyme gehad zover ik weet.
Lyme heb je nooit gehad. Als je het hebt kom je er niet meer vanaf. Op gehandicaptenkamp hadden wij een meisje dat steeds minder kon lopen en in rolstoel zit. Ook door tekenbeet. Het is gevaarlijker dan mensen denken. Vaak komt ziekte na 5 jaar pas openbaar....Mensen kijk uit! Kijk ook goed als je hem eruit trekt dat je niet alleen de kop mee trekt, maar ook het onderlijf uit je huid is....dat gaat ook nog weleens fout!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Voor degene die er in geintreseerd zijn iets meer informatie aangaande de ziekte van Lyme.
Deze wordt veroorzaakt door de Borrelia burgdorferi,
deze is bijna niet te kweken.
Serologisch wijzen hoge titers (veel antistoffen) er niet op dat iemand de ziekte van Lyme op dat moment heeft, een negatieve test sluit ook niet uit dat iemand de ziekte wel heeft.
Ook via histologisch (weefsel) onderzoek is de bacterie moeilijk aan te tonen.
Dus het aantonen of iemand de ziekte heeft is moeilijk.

Het ziektebeeld is als volgt:
Fase één: huidaandoeningen, erythema chronicum migrans, gepaard gegaan met hoofdpijn, spierpijn, gewrichtspijn en algemene malaise.
Daarna spontane genezing,
tweede fasen na enkele weken tot maanden:
sommige krijgen cardiologische of vooral neurologische verschijnselen, zoals meningo-encefalitis, radiculitid en perifere zenuw en gewrichtspijnen.

De Borrelia burgdorferi, is te behandelen met penicilline en anders bij overgevoeligheid hiervoor,
met tetracycline.

Dit zijn enkele dingen die mijn lesboeken vermelden.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Maar niet bij iedreen werkt een antibiotica en niet iedereen heeft het in eerste instantie door dat hij een tekenbeet heeft gehad....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

vlinder schreef:Maar niet bij iedreen werkt een antibiotica en niet iedereen heeft het in eerste instantie door dat hij een tekenbeet heeft gehad....
Normalitair is de bacterie wel gevoelig voor de antibiotica die ik noem.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Mijn ervaring is dat je er inderdaad op tijd bij moet zijn.
Bij de hond is het natuurlijk niet zo'n probleem, die kan er niets van krijgen. Vind het eenvoudig te verwijderen met het tekentangetje. Niet het soort waar bij je eerst de teek er tussen moet knijpen, gewoon die je eronder schuift. In een wip gebeurt.
Meestal (van huisarts gehoord) als je er niets van hebt vernomen verschijnt er na een tijdje een rode kring om de beet. Deze wordt steeds groter. Dan is het om er bij te zijn, met antibiotica word de klacht dan verholpen. Mijn man hier te lang mee gelopen. Gevolg was jeuk en daarna een tijd lang een verdoofd gevoel (zeker 1 jr).
Gaan we nu met de hond in een regenachtige periode het bos in, kijken we altijd na de tijd naar teken. En geheid dat je er wel 1 bij jezelf vind.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Teken

Bericht door -DIA- »

was dubbel gepost
Laatst gewijzigd door -DIA- op 17 jul 2019, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Teken

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Het onbekommerd genieten van de natuur wordt steeds minder. Naast de processierups zien we het aantal teken ook explosief toenemen, en er worden zelfs nog gevaarlijker teken verwacht. Ze staan aan de grenzen van Nederland.
Korte broeken worden in de ban gedaan. Tja....

Hier een overzicht, en daaruit blijkt wel dat juist de mooie natuur in ons lang wordt aangetast.
https://www.tubantia.nl/regio/bossen-in ... google.nl/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie