Teken

Mannetje
Berichten: 7738
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Teken

Bericht door Mannetje »

Het bijschrift bij het overzichtskaartje is hilarisch. Aantal mensen per 100 000 inwoners... Zal wel teken moeten zijn, of besmette teken, maar dat staat er niet.

Edit: het gaat om het aantal besmette mensen per 100 000 inwoners.
-
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Teken

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Het bijschrift bij het overzichtskaartje is hilarisch. Aantal mensen per 100 000 inwoners... Zal wel teken moeten zijn, of besmette teken, maar dat staat er niet.

Edit: het gaat om het aantal besmette mensen per 100 000 inwoners.
Het geeft wel een goede algemene indicatie, neem ik aan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4585
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Teken

Bericht door Bertiel »

Ik ben bovengemiddeld in de natuur, en zeker in onze omgeving is het gehalte van het aantal teken met lymm besmetting bovengemiddeld hoog, echter nog nooit een teek gehad die in m'n huid vast zat en slechts 1 keer dat een kleintje over m'n arm liep.
Iedere mug in een straal van 7km komt op Bertiel af, maar teken moeten me niet (gelukkig).

Ken wel wat mensen met lymm en die zijn er knap ziek van geweest
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Teken

Bericht door Boertje »

Ik praat er wel eens met de boswachters over. Die zitten vaak onder. Er was ooit een vaccinatie tegen, maar die is wegens slechte verkoopcijfers door de fabrikant van de markt gehaald. Ze verdienden er niet meer genoeg op.....

https://www.trouw.nl/nieuws/hoe-een-vei ... ~b8f39432/
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Teken

Bericht door Arja »

Ooit had ik er een kuurtje voor. Toen mocht ik niet in de zon :nonnon Ze zitten vooral in hoog gras maar ook als je door dorre bladeren loopt kunnen ze op je komen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Teken

Bericht door Dodo »

Misschien is de een ook wel "lekkerder" voor de teken dan een ander. We waren een keer bij mijn broer in Veenendaal, en we gingen door de bossen lopen. Mijn dochter ging op bosbessenjacht met de dochter van mijn broer. 's Avonds belde hij: je moet dochter maar even goed bekijken, de onze heeft 14 teken.
Onze dochter had er nul, terwijl ze toch bij wijze van spreken zij aan zij door de struiken gelopen hadden.

Met de katten hebben we dat ook wel eens, de ene had er wel tien op zijn gezicht, de andere nul.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Teken

Bericht door Arja »

Dodo schreef:Misschien is de een ook wel "lekkerder" voor de teken dan een ander.
Klopt. Zweters lopen meer risico :sweat
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Teken

Bericht door Desiree »

Ik vind ze lastig te verwijderen. Die tekentang hanteer ik blijkbaar niet altijd goed..

Hebben jullie tips?

Overigens..als het niet lukte, ging ik naar de assistente. Die pakt een pincet . :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Teken

Bericht door -DIA- »

Desiree schreef:Ik vind ze lastig te verwijderen. Die tekentang hanteer ik blijkbaar niet altijd goed..

Hebben jullie tips?

Overigens..als het niet lukte, ging ik naar de assistente. Die pakt een pincet . :)
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Wel door bossen gefietst en gelopen, maar blijkbaar ben ik niet lekker genoeg voor hen... Maar dat neemt niet weg dat je met minder onbevangenheid van de natuur kunt genieten. Zijn er geen teken dan wel rupsen, en anders wel meer traditionele mieren en wespen... Doch ook deze traditionele diertjes kunnen wel een plaag worden als ze in grote menigten aan komen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Teken

Bericht door Boertje »

Dan valt het hier nog mee in vergelijking met bijvb de tropen, Azie, Afrika, de zuidelijke staten van de VS etc. Wij hebben niet zoveel giftige spinnen, haaien, slangen, mosquito's en ander ongedierte gelukkig.
Plaats reactie