Hoe breng jij je zaterdag door?

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ik werk vrijwel alle zaterdagen. Deal met werkgever die mij dan zondags niet inroosterd.
Dat is vrij uniek voor een baan waar normaliter wel zondagswerk verwacht wordt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Ik werk vrijwel alle zaterdagen. Deal met werkgever die mij dan zondags niet inroosterd.
Dat is vrij uniek voor een baan waar normaliter wel zondagswerk verwacht wordt.
In overleg kan er nog veel geregeld worden in dit land. Collega's zijn trouwens bij ons ook loyaal om te zorgen dat de christelijke collega's de zondagen en de christelijke feestdagen naar de kerk kunnen.
Door ook wat terug te geven blijft de sfeer altijd prima. Ik werk bv altijd op koningsdag zodat een andere collega vrij kan nemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Desiree »

Maar dan moeten jouw collega's voor jou extra op zondag werken. Is dat eerlijk dan? God's geboden tellen toch voor iedereen?

Maar het is wel fijn om naar de kerk te gaan. Dus ik begrijp je wel hoor en het is fijn dat het zo kan.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

Desiree schreef:Maar dan moeten jouw collega's voor jou extra op zondag werken. Is dat eerlijk dan? God's geboden tellen toch voor iedereen?

Maar het is wel fijn om naar de kerk te gaan. Dus ik begrijp je wel hoor en het is fijn dat het zo kan.
Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .

Hoe zie jij dan wat de opstelling van een christen moet zijn in een 24/7 economie?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Desiree »

Ik snap het. Het heeft geen zin om de zondagen te werken.. omdat zij toch niet gaan...

Ik weet het ook niet precies Huisman, maar ik dacht, eerlijk delen. Maar als het zo goed gaat.. wat heb ik er dan van te zeggen. En mijn pauze is om..

Christen is ook naastenliefde.. het heil van de ander voor het oog, maar ik dacht wel te merken dat jij dat hebt.

Het was een beetje spontane reactie.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door eilander »

huisman schreef:Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .
Ik vind dit niet zo'n best argument, eerlijk gezegd.
Ik denk dat dit alleen kan als je vindt dat dit werk ook zondag móet gebeuren. In dat geval mag je het ook op zondag doen, hoewel ik zeker begrijp dat het fijner is om het op deze manier te regelen.
Onlangs kreeg ik een tip voor een mooie job bij ons in de buurt. Ik heb niet gereageerd omdat ik er moeite mee had dat het een onderneming was die 7 dagen per week doorgaat. Ongetwijfeld zullen mensen op een afdeling als finance&control geen werk doen op zondag, maar ik heb er gewoon moeite mee. Waarmee ik niet zeg dat het absoluut niet zou mogen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

eilander schreef:
huisman schreef:Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .
Ik vind dit niet zo'n best argument, eerlijk gezegd.
Ik denk dat dit alleen kan als je vindt dat dit werk ook zondag móet gebeuren. In dat geval mag je het ook op zondag doen, hoewel ik zeker begrijp dat het fijner is om het op deze manier te regelen.
Onlangs kreeg ik een tip voor een mooie job bij ons in de buurt. Ik heb niet gereageerd omdat ik er moeite mee had dat het een onderneming was die 7 dagen per week doorgaat. Ongetwijfeld zullen mensen op een afdeling als finance&control geen werk doen op zondag, maar ik heb er gewoon moeite mee. Waarmee ik niet zeg dat het absoluut niet zou mogen.
Vanwege de militaire component in mijn werk ( bewaking en verdediging luchtruim) is dit altijd als noodzakelijke zondagsarbeid gezien. Of moet de luchtmacht op zondag maar afzien van deze taak?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .
Ik vind dit niet zo'n best argument, eerlijk gezegd.
Ik denk dat dit alleen kan als je vindt dat dit werk ook zondag móet gebeuren. In dat geval mag je het ook op zondag doen, hoewel ik zeker begrijp dat het fijner is om het op deze manier te regelen.
Onlangs kreeg ik een tip voor een mooie job bij ons in de buurt. Ik heb niet gereageerd omdat ik er moeite mee had dat het een onderneming was die 7 dagen per week doorgaat. Ongetwijfeld zullen mensen op een afdeling als finance&control geen werk doen op zondag, maar ik heb er gewoon moeite mee. Waarmee ik niet zeg dat het absoluut niet zou mogen.
Vanwege de militaire component in mijn werk ( bewaking en verdediging luchtruim) is dit altijd als noodzakelijke zondagsarbeid gezien. Of moet de luchtmacht op zondag maar afzien van deze taak?
Nee, daarom schreef ik wat ik schreef... en wat je had kunnen lezen. :slurp
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Desiree schreef:Maar dan moeten jouw collega's voor jou extra op zondag werken. Is dat eerlijk dan? God's geboden tellen toch voor iedereen?

Maar het is wel fijn om naar de kerk te gaan. Dus ik begrijp je wel hoor en het is fijn dat het zo kan.
Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .
En toch klopt er iets niet in je redenering. Ds. De Boer zei daar laatst iets over.
Als je zelf een bedrijf hebt dien je dat op zondag te sluiten, ook al gaat je onchristelijke personeel dan naar het voetbalstadion of het strand de hele dag, dat is hun verantwoording. Dat geldt ook voor het aannemen van een baan.
M.a.w. jij wist toen je aan deze baan begon dat het een 24/7 baan is, en het is later zo niet bedacht en uitgebreid.
Nu moeten je collega's dus de zondag "onteren" omdat jij er zelf moeite mee hebt (ik zal niet zeggen te vroom, want dat kan hatelijk overkomen). Maar ik vind dit verre van collegiaal.
Er zijn vele beroepsgroepen die op zondag moeten werken, dat zijn nu eenmaal werken van noodzakelijkheid.
huisman schreef:Of moet de luchtmacht op zondag maar afzien van deze taak?
Nee, en daarom moet jij ook op zondag, je plaats innemen.
Als we in een oorlogssituatie verkeren, sluit de tent ook niet om 24 uur zaterdagavond.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

eilander schreef:
huisman schreef: Vanwege de militaire component in mijn werk ( bewaking en verdediging luchtruim) is dit altijd als noodzakelijke zondagsarbeid gezien. Of moet de luchtmacht op zondag maar afzien van deze taak?
Nee, daarom schreef ik wat ik schreef... en wat je had kunnen lezen. :slurp
.........en dus ben ik mijn collega's en werkgever dankbaar voor deze deal. 1 of 2 keer per jaar gaat het echt niet lukken en werk ik wel op zondag. Kan dan iig wel één keer naar de kerk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: De volwassen marathon is op zondag.
Klopt.
Daarom snap ik jouw blijdschap niet zo goed.
Mijn oudste zoon bleek ook een talentje, tijdens de bruggenloop (toen nog op zaterdag) Zijn coach zag wel wat in hem om hem te trainen.
Maar ik heb dat direkt afgekapt want vrijwel alle marathons zijn op zondag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef:
Desiree schreef:Maar dan moeten jouw collega's voor jou extra op zondag werken. Is dat eerlijk dan? God's geboden tellen toch voor iedereen?

Maar het is wel fijn om naar de kerk te gaan. Dus ik begrijp je wel hoor en het is fijn dat het zo kan.
Ik werk veel extra zaterdagen. Ik kan wel hun zondagen gaan werken maar dan gaan ze echt niet naar de kerk.
Pakken ze een terrasje of gaan shoppen .
En toch klopt er iets niet in je redenering. Ds. De Boer zei daar laatst iets over.
Als je zelf een bedrijf hebt dien je dat op zondag te sluiten, ook al gaat je onchristelijke personeel dan naar het voetbalstadion of het strand de hele dag, dat is hun verantwoording. Dat geldt ook voor het aannemen van een baan.
M.a.w. jij wist toen je aan deze baan begon dat het een 24/7 baan is, en het is later zo niet bedacht en uitgebreid.
Nu moeten je collega's dus de zondag "onteren" omdat jij er zelf moeite mee hebt (ik zal niet zeggen te vroom, want dat kan hatelijk overkomen). Maar ik vind dit verre van collegiaal.
Er zijn vele beroepsgroepen die op zondag moeten werken, dat zijn nu eenmaal werken van noodzakelijkheid.
huisman schreef:Of moet de luchtmacht op zondag maar afzien van deze taak?
Nee, en daarom moet jij ook op zondag, je plaats innemen.
Als we in een oorlogssituatie verkeren, sluit de tent ook niet om 24 uur zaterdagavond.
Op uitzending gaat alles op zondag gewoon door ook voor mij. Verder vind ik de rest van jouw post merkwaardig.
Zal het proberen uit te leggen. Als mijn werk valt onder noodzakelijkheid dan onteren mijn collega's dus niet de zondag. Ben bang dat ze dat meer zullen doen als ze vrij zijn maar dit terzijde.
Door hun collegiale opstelling maken zij het mogelijk dat degenen die graag op zondag naar de kerk gaan dat ook kunnen......mooi toch?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Mara »

huisman schreef: Gelukkig hebben mijn ongelovige collega's meer begrip voor christelijke collega's.
Ik vind het nogal arrogant om te vooronderstellen dat ze anders toch maar een terrasje pakken of gaan shoppen.
huisman schreef:Verder vind ik de rest van jouw post merkwaardig.
Jij praat nu recht wat toch echt krom is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef: Gelukkig hebben mijn ongelovige collega's meer begrip voor christelijke collega's.
Ik vind het nogal arrogant om te vooronderstellen dat ze anders toch maar een terrasje pakken of gaan shoppen.
huisman schreef:Verder vind ik de rest van jouw post merkwaardig.
Jij praat nu recht wat toch echt krom is.
Zie aangevulde post.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Mannetje »

Ik snap de ophef niet.
Huisman doet werken der noodzakelijkheid.
Met collega's spreekt hij af dat hij, waar mogelijk, niet of nauwelijks op zondag werkt, zodat hij naar de kerk kan. Er is hier geen sprake van plichtsverzuim (het werk der noodzakelijkheid gebeurt) en alle partijen zijn tevreden met de oplossing.
Als de nood aan de man is, is Huisman op zondag bezig ons land te dienen.
Wat is het probleem?
-
Plaats reactie