Hoe breng jij je zaterdag door?

DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door DDD »

Dat zal. Maar ik zie totaal niet in waarom iemand die met genoegen de zondagsdiensten vrijroostert door voor anderen hun dagen te ruilen, iets verkeerd zou doen. Hij weigert de zondagsdiensten toch niet? Hij streeft er alleen naar om op andere meer populaire dagen te werken, zodat hij zelf de zondagse kerkdiensten kan bijwonen.

Het kost me moeite het zo te formuleren dat Huisman er niet trots op wordt, maar ik kan er werkelijk geen enkel kwaad in zien.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Desiree »

Ik weet eigenlijk niet wat ik verder moet zeggen. Ik heb zelf een zondig hart. Achter de gedachte zit weer een gedachte..

Maar ik snap ze beiden en het is goed zo.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Luther »

DDD schreef:Ik snap de redenering van Mara werkelijk totaal niet.

Ik ben het zelden met Huisman eens bij hoogoplopende verschillen van inzicht op dit forum, maar dit lijkt mij nu juist voorbeeldig. Hij is bereid alle dagen te werken waarop iedereen (hij waarschijnlijk zelf ook) graag vrij is, zoals zaterdagen en Koningsdag. Hij mist dus sociale en eventuele gezinsdingen omdat hij graag op zondag de erediensten bijwoont. Niet omdat dat zou moeten, want hij doet noodzakelijk werk, maar gewoon omdat hij de zondag zo belangrijk vindt.

Wie had ooit gedacht dat Mara daartegen bezwaar kon hebben.
Eens!
Ik begrijp er ook niets van! Ik begrijp ook niet dat @Mara het zo stelllig en vanuit de hoogte doet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door Vorst »

Als ik alles nog eens lees begrijp ik uiteindelijk wel waarvan Mara een punt maakt, echter is dat totaal niet de bedoeling van Huisman schat ik zo in. Overigens snap ik wel dat Mara ageert tegen de vooringenomenheid van Huisman m.b.t. de dagbesteding van niet-refo's. Dat bedoelt hij vast niet zo maar het staat er wel en het komt onchristelijk over.
DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door DDD »

Dat snap ik wel. Maar vanuit een christelijk perspectief is het toch wel waardevoller dat een christen op zondag de erediensten bijwoont dan dat een ander op zondag naar Walibi gaat of weet ik wat gaat doen. Nog los van de vraag of dat wel of niet geoorloofde dingen zijn, je mag toch als christen proberen om de onderlinge bijeenkomsten bij te wonen? Ik zie daar echt geen kwaad in, ook al doen de collega's op zondag niets waarvan jij vindt dat het op zondag niet zou mogen.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe breng jij je zaterdag door?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
@ambtenaar
Knap van jouw zoon! Hoeveel km? Onze oudste loopt sinds kort ook wel eens mee met ons. Erg leuk om samen met hen te lopen!
Hij mocht enkel de 1 km lopen, gezien zijn leeftijd.
Wij overwegen om het volgend jaar ook met een aantal van onze kinderen te doen. De oudste twee gaan deze zomer wekelijks mee hardlopen ( kleine stukjes opbouwen) of steppen

@ zaterdagbesteding
Mijn zaterdagbesteding is toch wel voornamelijk rommelen in en om het huis
Plaats reactie