Alles over koffie en thee

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

edele strijdster schreef:
memento schreef:Wat nu ook een rage wordt is die Puc apparaten. Met als slogan: Puc het geheim zit in een cuP. Met name bij blokker en Albert Heijn. Is dit iets heel anders of een concurrerend iets? ( sorry heb vandaag beetje last van spelvouten, ziet het even niet hoe ik het moet schrijven) Het lijkt mij iets wat er erg veel op lijkt, maar het schijnt anders te proeven!

Te veel met je neus in de boeken gezeten?
Rustig aan hé?! Enne... wel om jezelf denken... :)
Af en toe de tijd nemen voor een verse bak Senseo :wink:
Oeps eerlijkheids halve moet ik nu typen dat memento's naam nog was ingelogd en ik daar niet naar heb gekeken. :oops:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Te mijnen huize wordt nog old fashioned koffie gezet in een gemoderniseerd koffiezetapparaat.

Zaterdag was een goede vriend op bezoek die thuis met een Senseo, of afgeleiden, koffie uitserveert.

Like an old fashioned guy heb ik koffie "gezet", en zie die goede vriend genoot van die koffie, en sprak de woorden: dit is pas echte koffie.

Laat u toch niet verleiden tot Senseo of Puc etc....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Koffie en Hajenius.....

Cognac als bedding voor de sigaar.

En nix Senseo.

De èchte koffie komt uit een perculator (of nagebootst uit een koffie-apparaat).
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Vlinder, ik heb al gehoord dat Puc net zo beroerd is.

Bij deze een leuke column over Puc en Senseo... uit de Metro:

http://www.koelman.com/2007/koffie-bij-de-buren/
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

jvdg schreef:Koffie en Hajenius.....

Cognac als bedding voor de sigaar.

En nix Senseo.

De èchte koffie komt uit een perculator (of nagebootst uit een koffie-apparaat).
:lol: Ik heb een senseo voor het gemak. 's Avonds ben ik de enige die koffie drinkt dus 's morgens zet ik gewoon koffie in het koffieapparaat :wink:
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Dodo »

Gisteravond hadden we wat bezoek, en mijn man had een nespresso-apparaat meegenomen van het werk. Dus voor het eerst heb ik George Clooney koffie gedronken. Viel me niet helemaal mee. Erg sterk en bitter. Ik hou wel van sterke koffie maar deze smaak beviel me niet zo.
Ik was benieuwd hoe andere forummers hun koffie maken. Ik heb een koffiezetapparaat voor als er veel mensen komen, en in het dagelijkse leven gebruik ik een filter op de mok en giet ik kokend water op. Ik drink weinig koffie, mijn man helemaal niet en het thuiswonende kind ook weinig. Dus dat lossen we zo op, naar tevredenheid.
Anderen? Senseo? Nespresso? Een DE koffiemachine? Bambukoffie?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Ambtenaar »

Gewoon, ouderwets opgieten. Als er bezoek is met koffiezetapparaat.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Hendrikus »

Bonenkoffie uit de Melitta Caffeo Solo.
Voor verjaardagen en zo staat de DE machine voor snelfilterkoffie nog in de kelder.
De Senseo is gedumpt, daar waren we helemaal klaar mee.

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Terri »

Een kleine hoeveelheid sterke koffie met opgeklopte/ opgeschuimde melk.
Mijn probleempje is dan weer, heb je een koppel mensen en ze willen allemaal cappuccino, je steeds maar kleine hoeveelheden melk kan opschuimen met zo'n apparaat, heeft iemand een suggestie?
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Protegé »

Gewoon een filterapparaat en DE (zowel roodmerk als de mildere varianten).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door eilander »

Hier ook een filterapparaat met Lidlkoffie, en een Senseo (voor mij soms, voor de kinderen wat vaker).
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Gisteravond hadden we wat bezoek, en mijn man had een nespresso-apparaat meegenomen van het werk. Dus voor het eerst heb ik George Clooney koffie gedronken. Viel me niet helemaal mee. Erg sterk en bitter. Ik hou wel van sterke koffie maar deze smaak beviel me niet zo.
Je hebt zoveel soorten inmiddels, en het fijne is dat ze een nummer hebben, zodat je kunt zien hoe sterk het is.
Hoe hoger, hoe sterker.
Welke smaak had je man meegenomen, weet je dat?
Maar tegenwoordig koop ik de L'Or cupjes, dat kan nu omdat ze ook van aluminium gemaakt zijn. Met plastic cupjes gaat je apparaat naar de vaantjes.
De L'Or is heerlijk en bovendien goedkoper. Deze week toevallig in de bonus, dus ik heb wat voorraad ingeslagen.
Terri schreef:Een kleine hoeveelheid sterke koffie met opgeklopte/ opgeschuimde melk.
Mijn probleempje is dan weer, heb je een koppel mensen en ze willen allemaal cappuccino, je steeds maar kleine hoeveelheden melk kan opschuimen met zo'n apparaat, heeft iemand een suggestie?
Vroeger thuis klopten wij altijd de melk. Volle melk nemen, tegen de kook aanbrengen en dan met een garde flink kloppen tot het schuimt.
Heerlijk :langue
Je hebt ook speciale melk, maar dat is duurder en daar is bovendien suiker aan toegevoegd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:Bonenkoffie uit de Melitta Caffeo Solo.
Voor verjaardagen en zo staat de DE machine voor snelfilterkoffie nog in de kelder.
Dat doen heel veel mensen. Ze hebben zo'n fancy apparaat staan, maar kom je op bezoek krijg je slappe filterkoffie.
Zo jammer. :ouin
Ik heb alleen de n. espresso staan.
We hadden deze week huisbezoek en de ouderlingen keken er al helemaal naar uit. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Dodo schreef:Gisteravond hadden we wat bezoek, en mijn man had een nespresso-apparaat meegenomen van het werk. Dus voor het eerst heb ik George Clooney koffie gedronken. Viel me niet helemaal mee. Erg sterk en bitter. Ik hou wel van sterke koffie maar deze smaak beviel me niet zo.
Je hebt zoveel soorten inmiddels, en het fijne is dat ze een nummer hebben, zodat je kunt zien hoe sterk het is.
Hoe hoger, hoe sterker.
Welke smaak had je man meegenomen, weet je dat?
Maar tegenwoordig koop ik de L'Or cupjes, dat kan nu omdat ze ook van aluminium gemaakt zijn. Met plastic cupjes gaat je apparaat naar de vaantjes.
De L'Or is heerlijk en bovendien goedkoper. Deze week toevallig in de bonus, dus ik heb wat voorraad ingeslagen.
Terri schreef:Een kleine hoeveelheid sterke koffie met opgeklopte/ opgeschuimde melk.
Mijn probleempje is dan weer, heb je een koppel mensen en ze willen allemaal cappuccino, je steeds maar kleine hoeveelheden melk kan opschuimen met zo'n apparaat, heeft iemand een suggestie?
Vroeger thuis klopten wij altijd de melk. Volle melk nemen, tegen de kook aanbrengen en dan met een garde flink kloppen tot het schuimt.
Heerlijk :langue
Je hebt ook speciale melk, maar dat is duurder en daar is bovendien suiker aan toegevoegd.
Magere melk schuimt beter dan volle melk, want het is het eiwit dat schuimt, niet het vet. Heb ik gelezen, maar is ook mijn ervaring.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alles over koffie en thee

Bericht door Mara »

Terri schreef: Magere melk schuimt beter dan volle melk, want het is het eiwit dat schuimt, niet het vet. Heb ik gelezen, maar is ook mijn ervaring.
Magere melk koop ik nooit, dus dat weet ik niet, maar het zou best kunnen.
Maar volgens de kenners is volle melk toch het beste
Hoe meer eiwit, hoe stabieler dus de schuimkraag en daarmee het mondgevoel. Het vet in de melk geeft vervolgens de verfijnde smaak aan het melkschuim. Nog een reden om volle melk te gebruiken voor die heerlijke kop cappuccino of latte macchiato,
http://www.melkopschuimer.net/welke-mel ... cappuccino

Thuis drink ik gewoon zwart zonder suiker, maar als we een keertje een terrasje pakken, bestel ik een cappuccino.
Ik had laatst echt een perfect kopje, heerlijk koekje erbij, op een terrasje in het zonnetje en het kostte maar 2.75. :oO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie