Koop- / verkoopervaringen op "Marktplaats"

Breekijzertje

Koop- / verkoopervaringen op "Marktplaats"

Bericht door Breekijzertje »

Hallo allemaal,

Ik verkoop regelmatig overbodig geworden of overcomplete spullen via http://www.marktplaats.nl.
Tot nu toe heb ik -behalve potentiele kopers die zich niet aan hun afspraak houden- niet echt negatieve ervaringen in deze opgedaan.

Ik ben benieuwd naar jullie activiteiten en ervaringen op deze site.
Handel je wel eens op deze site?
Winsten / verliezen etc.?
Rare figuren aan de deur?

Etc. etc.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Auto gekocht via Marktplaats van een kroaat met de naam Mario. Inmiddels 1,5 jaar en 54000 kilometer verder kan ik zeggen dat het geen oplichting was.

Laatst kreeg ik een tip van mijn broertje voor een mooie auto. Hij was erg goedkoop. Hij moest wel uit Engeland komen. Dan gaat alarmfase rood bij mij in. Bleek idd oplichting te zijn. Altijd ff googlen.

Als je het niet vertrouwd moet je gewoon zeggen dat je het wel op wil halen. Als ze dan terug krabbelen, dan weet je dat het geen goed idee is om de koop door te laten gaan. Wilde een statief kopen voor mijn videocamera. Had een erg mooie gezien voor 40 euro. Mevrouw woonde in Deventer dus ik wilde het wel ophalen. Nee, dat hoefde echt niet! Maar ik kom er morgen langs! Morgen ben ik er zelf niet. Nou, dan doe ik het op een moment dat u het schikt? Nou, eigenlijk heb ik hem al verkocht. Tja... :roll:
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Geef mij maar Ebay!!
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:Geef mij maar Ebay!!
Van Ebay wordt ik altijd gek. 5 seconde voor de sluiting van iets nog 5 bieders die elk weer 25 cent hoger zitten dan jij.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kaw schreef:
refo schreef:Geef mij maar Ebay!!
Van Ebay wordt ik altijd gek. 5 seconde voor de sluiting van iets nog 5 bieders die elk weer 25 cent hoger zitten dan jij.
Hallo, dat is net de lol.

Als je iets ziet wat voor een euro te koop is, terwijl het 10 euro waard is, moet je daar op rekenen.

Verder weet je helemaal niet wat de hoogste bieder geboden heeft. Misschien bood die wel 10 euro meer dan jij.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

refo schreef:Verder weet je helemaal niet wat de hoogste bieder geboden heeft. Misschien bood die wel 10 euro meer dan jij.
Je kunt toch zien voor welk bedrag het artikel uiteindelijk is verkocht?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Ik heb eens een memorycard voor m'n camera gekocht. Was via Marktplaats nogal wat goedkoper dan bij de fotowinkel. Moest eerst geld overmaken, daarna kwam het kaartje per post. Maar... hij werkte niet. Oeioei, goedkoop is duurkoop, dacht ik. Per mail contact opgenomen met de verkoper. Ik mocht het kaartje terugsturen per post en kreeg keurig een vervangend kaartje, dat wél werkte.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Josephus schreef:
refo schreef:Verder weet je helemaal niet wat de hoogste bieder geboden heeft. Misschien bood die wel 10 euro meer dan jij.
Je kunt toch zien voor welk bedrag het artikel uiteindelijk is verkocht?
Jawel, maar niet wat het hoogste bod is.

Stel dat de biedingen per 1 euro oplopen.
Je bent de eerste bieder en biedt die euro.
De volgende moet dan 2 euro bieden enz, maar je kunt alvast meer bieden. ALs je bv 9,50 biedt, komt er in eerste instantie gewoon 2 euro te staan.

Biedt de volgende 3 euro. Dan gaat die bieder van 9,50 er meteen overheen en is zijn bod 4 euro geworden. 1 euro meer dan de 3 die nu geboden is.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Ervaringen met verkopen (ong 40 x iets verkocht) op 1 na altijd positief. Kopen ook. Let er alleen op dat je nix uit het buitenland koopt, altijd afdingt ;-), foto's vraagt en zeker van tevoren geen smak geld overboekt. Gewoon, boter bij de vis, werkt altijd perfect!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

refo schreef:
Josephus schreef:
refo schreef:Verder weet je helemaal niet wat de hoogste bieder geboden heeft. Misschien bood die wel 10 euro meer dan jij.
Je kunt toch zien voor welk bedrag het artikel uiteindelijk is verkocht?
Jawel, maar niet wat het hoogste bod is.

Stel dat de biedingen per 1 euro oplopen.
Je bent de eerste bieder en biedt die euro.
De volgende moet dan 2 euro bieden enz, maar je kunt alvast meer bieden. ALs je bv 9,50 biedt, komt er in eerste instantie gewoon 2 euro te staan.

Biedt de volgende 3 euro. Dan gaat die bieder van 9,50 er meteen overheen en is zijn bod 4 euro geworden. 1 euro meer dan de 3 die nu geboden is.
Je hebt gelijk! Dat had ik even over het hoofd gezien... :oops:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Er zijn programmaatjes in omloop die in de laatste seconde bieden op Ebay. Heb je zo iemand als concurrent, dan kun je het wel shaken.

Ik verkoop nogal wat boeken via Marktplaats. Het gaat niet om grote bedragen, dus heb ik eigenlijk nooit problemen. Wel mensen die bieden en dan afhaken. Dat is wel irritant.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

'k Hoorde recent nog een leuke:

Een vrouw had haar oude gordijnen te koop aangeboden op MP.
Er waren al een paar biedingen en het hoogste bod leek haar wel wat maar ze wilde zien of ze het nog wat hoger kon laten oplopen.
Vraagt ze haar dochter om een bod te doen. Okay ma...doe ik....
Haalt de hoogste bieder het bod weg........
Ze baalde gelijk een stekker................ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Familie van Karsten soms? :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Breekijzertje schreef:'k Hoorde recent nog een leuke:

Een vrouw had haar oude gordijnen te koop aangeboden op MP.
Er waren al een paar biedingen en het hoogste bod leek haar wel wat maar ze wilde zien of ze het nog wat hoger kon laten oplopen.
Vraagt ze haar dochter om een bod te doen. Okay ma...doe ik....
Haalt de hoogste bieder het bod weg........
Ze baalde gelijk een stekker................ :mrgreen:
Leuk verhaal, maar er is waarschijnlijk geen enkel verband tussen het fake-bod en het weghalen van dat bod.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

refo schreef:
Breekijzertje schreef:'k Hoorde recent nog een leuke:

Een vrouw had haar oude gordijnen te koop aangeboden op MP.
Er waren al een paar biedingen en het hoogste bod leek haar wel wat maar ze wilde zien of ze het nog wat hoger kon laten oplopen.
Vraagt ze haar dochter om een bod te doen. Okay ma...doe ik....
Haalt de hoogste bieder het bod weg........
Ze baalde gelijk een stekker................ :mrgreen:
Leuk verhaal, maar er is waarschijnlijk geen enkel verband tussen het fake-bod en het weghalen van dat bod.
Waarom niet? Ik zie het regelmatig gebeuren bij mijn eigen advertenties dat lagere biedingen dan het hoogste bod worden verwijderd.
Plaats reactie