Afscheid

jacob

Afscheid

Bericht door jacob »

Bete forum leden.

Ik wil jullie hierbij mededelen dat ik stop met posten op dit forum. Alle discussie's worden op dit moment weer overgegaan. Ik heb ze allemaal al gevoerd en heb niets meer toe te voegen. Ik heb er veel van geleerd.

Ik heb mijn mening inmiddels wel gevormd.

Het was soms leuk soms minder leuk discusseren. Maar 1 ding is wel duidelijk geworden. Discussie's hebben zelden ervoor gezorgt dat mensen van standpunten veranderden.
Het heeft mij ook een hoop minder leuke dingen opgeleverd. Het weggroeien van mijn kerk (de gg) waarin zoveel misstanden zijn dat ik me er nauwelijks nog mee kan indentificeren. Gelukkig gaat er in mijn huidige gemeente een hoop aan ons voorbij. Daar ben ik erg gelukkig mee.

Theologisch gezien voel ik me niet meer thuis in een kring waar men het allemaal precies weet maar waar men zo goed als allemaal verloren gaat. Waar mensen kinderen een zegen vinden maar eigenlijk van te voren al weten, op basis van hun theologie, dat ze verloren gaan. Waar de doop slechts nog maar een teken is voor de gelovigen. En (als zegt men dat niet hardop) een verzwaring van de oordelen over de gedoopten. Zegen over oordeel. Ik kan hier niet in mee. Het blijft toch wel zuur dat men geen zegen krijgt over het het zo goed weten. Wat dat betreft maakt het volstrekt niet uit of je het nu bij het rechte eind hebt of niet. In de ogen van de dode theologie kom jer er zoieso niet. Baby's zijn brandhoutjes voor de hel. Zoals ik pas nog een ds citeerde.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan. Maar alles is al gezegd. DAarom lijkt het me niet zo nuttig om alles nog een keer te herhalen.

Ik groet jullie allen. En ik hoop dat we elkaar ooit mogen ontmoeten in de hemel. Want wie daar niet komt is voor eeuwig verloren. Die bewogenheid heb ik veel gemist. Mensen wensen hier graag te weten dat ze echt niet willen. Ik zou weleens wat meer willen dat mensen weten en inleven wat de hel is. Dat zou een hoop meer bewogenheid opleveren. En als belangrijkste kenmerk zou ik wensen dat mensen zouden inleven dat als het voor hun mogelijk is, dat het dan voor de meest afvallige zondige remonstrant zeker mogelijk is.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Vaarwel, het ga je goed. Ik wens je het allerbeste toe, en Gods zegen over je verder leven.
En als je je niet in kunt houden.. :wink:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

à Dieu, Jacob.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

We hebben fel de degens gekruist, misschien wel eens wat te fel, maar de laatste tijd was het waardig. Ik vind het jammer dat je bij je kritiek blijft. Jammer dat er dankzij de discussies geen nuances in je standpunten zijn gekomen.

Ik hoop dat het je wel gaat in de gemeente waar je op dit moment verblijft en dat je niet als een verbitterd mens je gemeentelid-zijn beoefend.

Gods zegen.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 06 okt 2006, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Het ga je goed. God zegene je!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Jammer dat je gaat Jacob. Ik merkte bij jou meer dan bij velen je persoonlijke betrokkenheid bij de onderwerpen waar je over discussieerde. Dat zorgde er ook voor dat jouw inbreng me meer deed dan de gemiddelde kritiek. Je begrijpt me wel.

Ik hoop je nog wel eens op een meeting (die in de doofpot verdwenen is?) tegen te komen. En wie weet kom je nog wel eens terug. Of post je af en toe en zeg je na elke post dat je het nu ècht voor gezien houdt. :wink:

Hoe dan ook, het ga je goed.

grt,
Jongere
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Jacob, hoop voor je dat je de troost van onze Hemelse Vader toch mag krijgen. Dat je toch een kerkelijk Huis mag vinden, waar je geen stenen voor brood krijgt. Waar je als schaap gevoed wordt door de Herder.

Dat je die vrede mag hebben die alle verstand te boven gaat.

Met vriendelijke groeten

Uw broer in Christus
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Ik betreur je vertrek, Jacob.
Niet zozeer, omdat we je op refoforum zullen missen. Dat ook wel, maar niet in de eerste plaats.
Zelfs ook niet,dat je zo bij de GG weg gegroeid bent, dat je je er nauwelijks meer kan identificeren.

Maar het verdrietigste vind ik toch je gedachten over de kinderdoop en baby's. Nog triester, dat we met elkaar niet in staat geweest om die karikatuur bij jou weg te nemen.
Jammer.

Het ga je goed, ook je vrouw.

Velen zeggen: Wie zal ons het goede doen zien? Verhef Gij over ons het licht Uws aanschijns, o HEERE!
Petrus

Bericht door Petrus »

Jacob, het moge je goed gaan onder de zegen van de Heere..........misschien wordt je nog wel eens een tweede Petrus: zeggen dat ie verdwijnt, om tóch weer te blijven of snel terug te komen omdat ie zijn virtuele familie niet kan missen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Ik wens je in alles het allerbeste toe, maar bovenal dat je nog eens van visie mag veranderen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Jacob, jammer dat je weggaat. Het allerbest. Je bent van harte weer welkom terug!

Ik ben het vaak niet met je eens geweest, en zal het op sommige punten ook anders blijven denken als jij. Ik hoop dat je je mening nog ietwat leert nuanceren (een leerschool waar de meesten van ons, ikzelf soms ook, nog eens bijgeschoold moeten worden). Maar ik geloof dat we het in het hart van de zaak eens zijn: sola Christi, namelijk alleen Christus. Wanneer Hij ons hart vervult, vallen al die kleine dogmatische verschillen in het niet...

Wat betreft je staan in de GG: Probeer te strijden tegen haat en nijd, die zo snel naar boven komt, als je de zoveelste lijdelijke preek aanhoort met een kerk vol onbekeerde mensen, die allemaal afwachten of ze misschien ooit nog bekeerd zullen worden. Blijf bidden om een opwekking, de velden zijn wit om te oogsten....
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

geledu schreef:Ik wens je in alles het allerbeste toe, maar bovenal dat je nog eens van visie mag veranderen.
bóven ál?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Unionist schreef:
geledu schreef:Ik wens je in alles het allerbeste toe, maar bovenal dat je nog eens van visie mag veranderen.
bóven ál?

idd niet helemaal goed geformuleerd.
ik denk dat er wel begrepen wordt wat ik bedoel.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Beste Jacob,
Ook ik vind het jammer dat je weg gaat. Je was altijd erg open en recht door zee op dit forum. Dit kon soms wat hard overkomen, maar (zo blijkt ook nu weer) het komt uit een bewogen hart. Verder wil ik opmerken dat de quasi-reformatorische uitwassen die je noemt niet tot het gemeengoed behoren op dit forum, maar een bepaalde stroming is op dit forum.

Ik wens je een gezegende tijd samen met je vrouw, en hopenlijk kom je (misschien) nog eens terug op het forum. Je zult de eerste niet zijn die na het afscheid het niet kan laten om nog eens terug te komen :wink:
Laatst gewijzigd door Dathenum op 06 okt 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Beste Jacob, broeder in Christus,

ik voelde me met je verwant als vrienden van de bruidegom. Je postings waren doorademd met goede en grote gedachten over de barmhartigheid en liefde van onze God. Je kon het niet verdragen als mensen een karikatuur maakten van Gods barmhartigheid en welwillendheid jegens zondaren door hun focus op onwil en onmacht omdat je ook zelf aan de weet bent gekomen dat God in Christus is genadig en barmhartig, lankmoedig en groot van goedertierenheid. Houd de blik op de overste leidsman en voleinder van het geloof, Jezus Christus, die de schande heeft veracht en zit aan de rechterhand van God. Dan zullen we de prijs ontvangen en elkaar zien aan de bruiloft van het Lam.
Wie op Hem vertrouwt zal niet beschaamd worden.
Het ga je goed met je vrouw en tot ziens.
Gesloten