Afscheid

Voorbijganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:14

Re: Afscheid

Bericht door Voorbijganger »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wat de klassieke gereformeerde leer is, lees je in de forumregels: de Bijbel en drie formulieren van enigheid als basis, en staande in de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie.
Dat is de kleur van het forum.

Misschien zo iets duidelijker?
Ja.
Maar dan komt er een nieuwe vraag bij mij naar boven: waar binnen deze kaders vind ik handvatten om de eerste hoofdstukken uit de Bijbel niet als letterlijk te zien, omdat er ook nog een andere mogelijkheid bestaat?

Ik geloof nergens.
Je gaat er nu inhoudelijk op in; dat kan - zoals Zita al zei - in het andere lopende topic.
Mijn opmerking en toelichting zijn bedoeld om het speelveld aan te geven.
---knip--- Feedback op modbeleid alleen via PB
Voorbijganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:14

Re: Afscheid

Bericht door Voorbijganger »

Voorbijganger schreef: Dan blijft de vraag: waar staat het forum en waar staan de forumdeelnemers?
Ik heb met verbazing kennis genomen van de reacties op mijn persoon. Om een aantal vragen te beantwoorden zal ik iets over mezelf posten in de topic voorstellen.

Ik vind het jammer dat mijn posting niet heeft geleid tot zelfreflectie. Wat betreft het kleur bekennen van het forum als zodanig heb ik reeds afzonderlijk gereageerd.

VBG
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wat de klassieke gereformeerde leer is, lees je in de forumregels: de Bijbel en drie formulieren van enigheid als basis, en staande in de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie.
Dat is de kleur van het forum.

Misschien zo iets duidelijker?
Ja.
Maar dan komt er een nieuwe vraag bij mij naar boven: waar binnen deze kaders vind ik handvatten om de eerste hoofdstukken uit de Bijbel niet als letterlijk te zien, omdat er ook nog een andere mogelijkheid bestaat?

Ik geloof nergens.
Je gaat er nu inhoudelijk op in; dat kan - zoals Zita al zei - in het andere lopende topic.
Mijn opmerking en toelichting zijn bedoeld om het speelveld aan te geven.
Binnen dat speelveld is het blijkbaar wel toegestaan dat er gegist wordt naar iemands leeftijd. En inhoudelijke meningen en dergelijke worden zonder pardon verwijderd. Daarom graag het verzoek om de posts waar naar mijn leeftijd wordt gevraagd, per direct te verwijderen. Daar ben ik niet van gediend.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Dodo »

Ik wil mijn berichtje zelf wel weghalen hoor, als je je daar aan stoort.

Edit: dat kan niet meer. Maar geen probleem als het verwijderd wordt. Je had het ook gewoon kunnen vragen...
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Afscheid

Bericht door Roeline »

Ook ik ga er vandoor. In ieder geval voorlopig. Allen met wie het goed, hoffelijk discussieren was: mijn hartelijke dank. Daarvoor hoefden we het niet eens te zijn. Ik hoop dat we met z'n allen de tijdgeest zullen proberen te blijven doorzien. Hier ligt als reformatorische mensen een bijzondere opdracht: "Bewaar het Pand... ". Trap niet in een welvaartsevangelie waarin alles koek en ei is/moet zijn. In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.

Voor alle gevallen waarin ik te snel, te zondig en te scherp reageerde: daarvoor vraag ik vergeving.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Roeline schreef:Ook ik ga er vandoor. In ieder geval voorlopig. Allen met wie het goed, hoffelijk discussieren was: mijn hartelijke dank. Daarvoor hoefden we het niet eens te zijn. Ik hoop dat we met z'n allen de tijdgeest zullen proberen te blijven doorzien. Hier ligt als reformatorische mensen een bijzondere opdracht: "Bewaar het Pand... ". Trap niet in een welvaartsevangelie waarin alles koek en ei is/moet zijn. In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.

Voor alle gevallen waarin ik te snel, te zondig en te scherp reageerde: daarvoor vraag ik vergeving.

Jammer , ik vond de knip actie in dat topic opzich wel begrijpelijk. Marion werd persoonlijk. Dat was jammer.
Maar goed, je moet het ook niet te zwaar opnemen denk ik.
Ik hoop straks nog een post te plaatsen over het beroepingswerk. Ik hoop eigenlijk dat je daar dan toch nog op wilt reageren.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Afscheid

Bericht door Dodo »

Jammer Roeline, je bent een prettige forummer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid

Bericht door Mara »

Zeker Jammer Roeline.
Ik hoop dat het een time out is en geen afscheid voorgoed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Afscheid

Bericht door GG-er »

Roeline schreef:In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.
Ik geef de moderators gelijk als ze ongepaste of op de persoon gespeelde reacties verwijderen. Ook het bespreken van kerkscheuringen van tientallen jaren geleden heeft totaal geen nut.

Maar ik vind ook dat de moderators wel erg rigoureus te werk zijn gegaan. Er zijn enkele complete pagina's verwijderd, waarmee ook andere onderwerpen zijn verdwenen.

Ik had gisteravond enkele reacties geplaatst die niet met het gewraakte onderwerp te maken hadden. Die zijn nu ook weg. Heb ik daarvoor mijn best zitten doen om een interessante vraag van iemand over beroepingswerk te beantwoorden... Beetje jammer!
Laatst gewijzigd door GG-er op 01 jun 2019, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Afscheid

Bericht door DDD »

Mara schreef:Zeker Jammer Roeline.
Ik hoop dat het een time out is en geen afscheid voorgoed.
Eens. Dat hoop ik ook.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid

Bericht door Marion »

Roeline schreef:Ook ik ga er vandoor. In ieder geval voorlopig. Allen met wie het goed, hoffelijk discussieren was: mijn hartelijke dank. Daarvoor hoefden we het niet eens te zijn. Ik hoop dat we met z'n allen de tijdgeest zullen proberen te blijven doorzien. Hier ligt als reformatorische mensen een bijzondere opdracht: "Bewaar het Pand... ". Trap niet in een welvaartsevangelie waarin alles koek en ei is/moet zijn. In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.

Voor alle gevallen waarin ik te snel, te zondig en te scherp reageerde: daarvoor vraag ik vergeving.
Jammer!! Maar ik kan je keus goed begrijpen na vanmorgen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid

Bericht door pierre27 »

Roeline schreef:Ook ik ga er vandoor. In ieder geval voorlopig. Allen met wie het goed, hoffelijk discussieren was: mijn hartelijke dank. Daarvoor hoefden we het niet eens te zijn. Ik hoop dat we met z'n allen de tijdgeest zullen proberen te blijven doorzien. Hier ligt als reformatorische mensen een bijzondere opdracht: "Bewaar het Pand... ". Trap niet in een welvaartsevangelie waarin alles koek en ei is/moet zijn. In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.

Voor alle gevallen waarin ik te snel, te zondig en te scherp reageerde: daarvoor vraag ik vergeving.
Jammer dat je gaat, jij en Marion slaan de spijker vaak op zn kop.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid

Bericht door Bezorgd »

Marion schreef:
Roeline schreef:Ook ik ga er vandoor. In ieder geval voorlopig. Allen met wie het goed, hoffelijk discussieren was: mijn hartelijke dank. Daarvoor hoefden we het niet eens te zijn. Ik hoop dat we met z'n allen de tijdgeest zullen proberen te blijven doorzien. Hier ligt als reformatorische mensen een bijzondere opdracht: "Bewaar het Pand... ". Trap niet in een welvaartsevangelie waarin alles koek en ei is/moet zijn. In het leiden en kanaliseren ligt hierin denk ik ook een zware verantwoordelijkheid voor de moderators. Ik geef het ze te doen. Het lijkt me niet makkelijk. Toch geeft hun beslissing in het topic "Beroepingswerk discussie" bij mij de doorslag om te vertrekken.

Voor alle gevallen waarin ik te snel, te zondig en te scherp reageerde: daarvoor vraag ik vergeving.
Jammer!! Maar ik kan je keus goed begrijpen na vanmorgen.

Zou je mij per PB uit willen leggen wat je daar aan begrijpt?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Afscheid

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vind het jammer dat er geregeld behoudenden met een gedegen inbreng afscheid nemen. Ik zou graag willen dat deze personen zouden blijven. Deze forummers maken dat het forum voor mij juist de moeite waard. Zonder hen zou dit forum een soort refoweb worden, en zijn bestaansrecht als apart forum verliezen.

Ik kan me voorstellen dat je het forum soms even zat ben. Maar dat kun je ook even pauzeren of je tot enkele opbouwende topics beperken. Ik ben zelf ook al heel lang lid, onder een andere naam was ik daarvoor nog langer lid, en er zijn jaren geweest dat ik niks heb gepost. Mijn refoforum gebruik heeft zo zijn ups en downs, maar ik heb overweeg niet om definitief afscheid te nemen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Afscheid

Bericht door merel »

Helemaal mee eens!

Ook ik vind het jammer. Ik lees graag een andere visie op zaken dan ik zelf heb
Gesloten